اسلام آباد خبر14:30 - 1396/10/11
استاندار کرمانشاه با مهر مطرح کرد:

برگرداندن نصف قیمت کانکس‌ها به زلزله زدگان پس از ساخت مسکن‌ آنها

اسلام آبادخبر: استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه مردم نقاط زلزله زده به هوای دریافت مابه تفاوت از کانکسهای بی کیفیت استفاده نکنند، گفت: ۵۰ درصد قیمت کانکس‌ها آخر کار به آنها برگردانده می‌شود.

به گزارشاسلام آباد خبر، هوشنگ بازوند در بازدید از مناطق زلزله زده استان کرمانشاه در خصوص بحث مسکن مهر در این نقاط بهخبرنگار مهر، گفت: نگرانی هایی در مورد مسکن مهر اسلام آبادغرب وجود داشت و  ۲ بلوک حدود ۲۰ واحد در مسکن مهر اسلام آباد غرب هستند که کاملا تخریب و بازسازی خواهند شد و اکنون یک تیم مشغول تخریب آنها است.

وی افزود: از مابقی مساکن مهر نقاط زلزله زده نیز، حدود ۱۸۰ واحد نیازمند تعمیر اساسی هستند که باید تعمیرات اساسی آنها انجام شود.

این مسئول ادامه داد: قرار شد به مالکین  این واحدها که قرار است تعمیرات اساسی روی واحد آنها انجام شود، پولی بابت اجاره بدهند که واحدی را در همانجا  اجاره کنند.

حدود ۹۰۰ واحد مسکن مهر قابل اسکان است

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: حدود ۹۰۰ واحد مسکن مهر نیز مشکلی نداشته و می توانند در آن اسکان پیدا کنند.

وی گفت: ما از روستای گیلانغرب نیز بازدیدی داشتیم و عملیات اجرایی در این روستاها هم از روند خوبی برخوردار است. یک مشکلی در طرح هادی این مناطق وجود دارد.

بازوند افزود: نسبت به سری گذشته مباحثی روی حریم راه داشتند که طی این طرح هادی به ساخت و سازهایی که از قبل وجود داشت، گفته بودند باید از حریم راه عقب نشینی کنند.

وی تصریح کرد: هم مجریان طرح هادی درست می گویند هم برای اینها مشکل است که این جابجایی را انجام دهند.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: برای حل این موضوع قرار شد فرماندار نامه ای را بنویسند و  ما آن را در کمیسیون زیربنایی مطرح و حل کنیم که مشکل این عزیزان هم حل و فصل شود.

وی گفت: یکی از نگرانی هایی که داشتیم در مورد توزیع کانکس در شهر سرپل ذهاب بود که روز گذشته با امیر حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جلسه ای را در این زمینه برگزار کردیم.

کانکس‌های تولیدی  سپاه و ارتش مستحکم هستند

بازوند تصریح کرد: طبق تعهد ارتش قرار شد از سهم ۲ هزار تایی ارتش روزانه ۱۵۰  کانکس تحویل شود که عملا تاکنون اینگونه نبوده و بنیاد مسکن و ارتش از این نظر با هم مشکل پیدا کرده اند و یکی می گیود کانکس آماده نشده و دیگری می گوید به ما محل برای تولید داده نمی شود، لذا قرار شد دو مکان دیگر مشخص شود تا سریعا این را تحویل دهند.

وی گفت: طبق لیست اعلامی تعدادی از مردم هم از دریافت کانکس انصراف دادند تا پول کانکس برای ساخت مسکن به آنها داده شود و این روند هم در حال طی شدن است.

استاندار کرمانشاه افزود: یکی از مشکلات و نگرانی های مردم، این است که در انتظار کانکس های مردمی هستنداما  این کانکس ها از لحاظ کیفیت قابل مقایسه با کانکس های نیروهای مسلح سپاه و ارتش نبوده و از سوی دیگر مقداری در کار  اسکان موقت وقفه ایجاد کرده است.

وی تاکید کرد: کانکس های سپاه و ارتش بسیار مستحکم بوده و از استانداردهای لازم برخوردارند.

بازوند خواستار این شد که مردم یا پول نقد کمک کنند یا کانکس های با کیفیت به نقاط زلزله زده ارسال کنند.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: اگر کانکس ها بی کیفیت باشد چند ماه دیگر به تلی از آهن پاره تبدیل و برای مردم مشکل ساز می شود.

کانکس‌های در حال خرید و فروش در بازار فاقد کیفیت هستند

وی تاکید کرد: مردم مطمئن باشند، طی قراردادی که ما با کارگاه های تولید کانکس می بندیم با اینکه قیمت آن مقداری بالاست و البته ما  آن را هم می پردازیم، کانکس های با کیفیت تولید می کنند. لذا از این کانکس ها استفاده کنند تا دچار مشکل نشوند.

بازوند یادآور شد: کانکس های در حال خرید و فروش در بازار واقعا فاقد آن کیفیت لازم است و در مقابل آتش سوزی، سرما و بارندگی مشکلاتی برای مردم به وجود می آورند.

وی تصریح کرد: مردم چون فکر می کنند اگر کانکس مردمی استفاده کنند، پول کانکس را از دولت می گیرند، دنبال آن مابه تفاوت هستند اما بدانند که این پول رقم خیلی زیادی نیست که دنبال آن باشند.

استاندار کرمانشاه گفت: ما آخر سر و بعد از آماده شدن مساکنشان همین کانکس را  برمی داریم و ۵۰ درصد پول آن را به آنها برمی گردانیم.