اسلام آباد خبر12:03 - 1396/10/09
با حضور پرشور مردم در مصلای تهران و سایر شهرهای ایران؛

مراسم باشکوه حماسه نهم دی در سراسر کشور برگزار شد/ اعلام انزجار پرصلابت مردم از اپوزیسیون داخلی و خارجی

اسلام آبادخبر: امروز 9دی سال 1396 همزمان مردم سراسر کشور با حضور گسترده و انقلابی خود در یوم‌الله ۹ دی حضور یافتند و با حضور باشکوه خود این حماسه را گرامی داشتند.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ راهپیمایی 9 دی سال 88، رویدادی فراموش نشدنی بر صفحه تاریخ ایران است که نقشی مهم در ناامیدی دشمنان نسبت به ادامه آشوب در کشور داشت.

 8 سال پیش در تاریخ 9 دی‌ماه، اقیانوس ملت ایران در حرکتی خودجوش و انقلابی با سرازیر شدن به خیابان‌ها، خط بطلانی بر غائله 8 ماهه فتنه کشیدند؛ غائله‌ای که با اسمِ رمزِ تقلب آغاز شد و با آتش‌کشیده‌شدنِ تکایای اباعبدالله(ع) در روز عاشورا، پایان پذیرفت.  

از این رو هر ساله 9 دی ماه همزمان مردم سراسر کشور با حضور گسترده و انقلابی خود در یوم‌الله ۹ دی حضور یافتند و با حضور باشکوه خود این حماسه را گرامی داشتند.

 

تهران/ حجت‌الاسلام محمودی: حساب مردم زجرکشیده و تهی‌دست را از منافقین جدا می‌دانیم

همچنین در این مراسم حجت‌الاسلام سید محسن محمودی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران  طی سخنان کوتاهی با بیان اینکه این مردم در 9 دی به خیابان آمدند چون به عاشورا و عزاداران توهین و مسجد لولاگر از سوی فتنه‌گران به آتش کشیده شد،‌اظهار داشت: مردم امروز هم آمدند تا به انگلیس، آمریکا و اسرائیل بگویند ما همان مردم نه دی هستیم و فریاد هیهات من الذله سر می‌دهیم.

وی افزود: آنها که فکر می‌کنند می‌توانند اتحاد مردم را خدشه‌دار کنند شعار «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند» را بشنوند، ما حساب مردم زجرکشیده و تهی‌دست را از منافقین جدا می‌دانیم و مردم اجازه نخواهند داد دشمن علیه ملت به اهداف شومش برسد و تا این ملت زنده است فریاد مرگ بر آمریکا فراموش نخواهد شد.

به گزارش فارس، مراسم حماسه نهم دی‌ماه در حالی پس از گذشت 8 سال همچنان در حال برگزاری است که سران فتنه هنوز حاضر نشدند که از رفتار خود در مقابل ملت ایران عذرخواهی کنند؛ رفتاری که آیت‌الله موحدی کرمانی خطیب نماز جمعه تهران روز گذشته آن را در تاریخ اسلام و ایران بی‌بدیل عنوان کرد.

آیت‌الله اراکی: دشمن بار دیگر قصد ایجاد فتنه در بین ملت ایران دارد

در ادامه این مراسم آیت‌الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب در همایش بزرگ پاسداشت حماسه نهم دی در مصلای تهران اظهار داشت: ما فرزندان مقاومت و ملتی هستیم که 40 سال ایثار کرده است، دشمن بداند که توطئه و فتنه‌انگیزی‌های او در اراده ملت خللی ایجاد نخواهد کرد.

آیت‌الله اراکی با بیان اینکه ما دست فتنه را خوانده‌ایم و ما تجربه 1400 ساله مقاومت در برابر فتنه را داریم، تصریح کرد: ما اجازه نخواهیم داد تجربه‌های پیشین توطئه‌های دشمن تکرار شود و حسین ما در کربلا تنها بماند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب  افزود: ما فضای مجازی را اصلاح و با دشمن در عرصه فرهنگ و اقتصاد مبارزه خواهیم کرد و تا آخر مبارزه در مسیر انقلاب هستیم.

وی ادامه داد: دشمن بار دیگر قصد ایجاد فتنه در بین ملت ایران دارد و می‌خواهد از طریق فضای مجازی و مسائل اقتصادی فتنه جدیدی به ملت تحمیل کند اما ملت ما، ملت 9 دی است.

آیت‌الله اراکی خاطرنشان کرد: ما از دولت می‌خواهیم در رابطه با برقراری اقتصاد مقاومتی جدیت بیشتری نشان دهند چراکه در یک جنگ اقتصادی تمام عیار هستیم و در این عرصه به جهاد اقتصادی نیازمندیم.

 

کرمان/ آیت الله سید احمد خاتمی: ضد انقلاب خارج و داخل بشنوندکه انقلاب ماندنی است/آنهایی که در پی براندازی نظامند نابغه حماقت هستند

 

آیت الله سید احمد خاتمی نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری در مراسم گرامیداشت نهم دی در جمع مردم و مسئولین شهر کرمان با بیان اینکه سال گذشته در جمع وفاداران استان کریمان که ۹ دی سخرانی داشتم و پنج عنصر از عناصر حماسه نهم دی ماه را مطرح کردم، اظهار کرد:حمایت از ولایت،تولی،وحدت با محوریت ولایت،پاسداری از انقلاب و مقاومت است.

آیت الله خاتمی با تأکید بر اینکه امسال ۹ دی حال و‌هوای دیگری دارد، تصریح کرد: درجمع مردم کرمان که انصافا استان کریمان است، حرف های کشوری، را با افتخار در جمع شما میزنم و از رسانه ها انتظار دارم این پیام را پیام کشوری بدانند  چرا که اختصاص به مردم کرمان ندارد.
وی با بیان اینکه دیروز برخود بالیدم که کرمان ضدانقلاب بازی خورده نداشت و نخواهد  داشت و این موجب افتخار است، ابراز کرد:تشکر میکنم از اجتماع باشکوه شما در مراسم بیعت با ولایت و تکریم و تجلیل دارم از ایت الله جعفری که پدر شهر و محبوب مردم است.
 
این مقام مسئول افزود:حدود ۴۰ سال در سنگر امام جمعه خدمات فراوانی انجام داد و از حماسه ۹ دی ۸۸ درمقابل فتنه گران خطبه های آتشین خواند و همچنین خیرمقدم به جناب حجت الاسلام علیدادی که بیش از ده سال امامت موفق در جای دیگر را در خدمت مردم وفادار همراه با انقلاب قرار داده و از جنس شماست از جنس وفا و صبوری و سخت کوشی و بی قراری برای اعتلای نظام اسلامی است.
آیت الله خاتمی ضمن تشکر و قدردانی از استاندار کرمان که سال گذشته در جمع شما بیعت کنندگان با ولایت همراه با معاونان حضور دارند، عنوان کرد: از حجت الاسلام و المسلمین شیخ بهایی که با آرامش در برنامه ویژه تلویزیونی مایه افتخار روحانیت شدند و در این شهر نورافشانی دارند کمال تشکر را دارم.
 
نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری ضمن بیان اینکه شما مردم در این شهر دو حماسه آفریدید که در دو عرصه انقلاب را بیمه کردید،بیان کرد:حماسه اول شما حماسه حضور ۸ سال دفاع مقدس شماست که همه جا به ویژه استان کرمان دراین حماسه خوش درخشید و‌جلوه دار این حماسه سردار سرفراز حاح قاسم سلیمانی است.
 
آیت الله خاتمی تصریح کرد:شمابااین حماسه کشور را در عرصه تهاجم‌ بیگانه بیمه کردید و  هم اکنون به صراحت به شما می‌گویم هیچ دشمنی توانایی حمله نظامی به شما مرردم را ندارد و نخواهد داشت.
 
وی  در ادامه با بیان اینکه نه اینکه نخواهند؛ هرلحظه میخواهند ولی با آن حماسه باشکوه نشان دادید که نمی توانند، خاطر نشان کرد:حماسه دوم که شما مردم آفریدید حماسه ۹ دی ماه سال ۸۸ است، هشت  ماه فتنه گران با حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی در کشور آشوب آفرینی کردند.
نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت:هشت  ماه سلطنت طلبان منافقان، استحاله شدگان، رقاص و رقاصه ها به صحنه آمدند تا در یک کودتای مخملی به انقلاب آسیب رسانند اما حماسه حضور افتخار آفرین شما مردم در حماسه ۹ دی آنها را ناکام گذاشتید و هشدار دادید به همه فتنه گرانی که در پی فتنه علیه این مردمند.
 
این مقام مسئول در ادامه افزود:قاعدتا باید دنیای استکبار عبرت می گرفت از حماسه ۹ دی اما از حوادثی که این چند روز در کشور اتفاق افتاد و‌ شما مردم درمتن حوادث هستید و نشان داد غیرت بایسته را ضدانقلاب در این ماجرا نگرفته است.
 
آیت الله خاتمی به ده نکته را در خصوص حوادث روزهای اخیر اشاره کرد و  و با بیان اینکه این نکات را می گویم تا به گوش خارج نشینان برسد،گفت:یک شباهت فتنه جدید با فتنه ۸۸ این است که اصل نظام اسلامی را هدف قرار داده اندو در این خصوص سخن از اصلاح طلب و‌اصولگرا نیست سخن از اصل نظام اسلامی است.
نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه تأکید کرد:به بازی خورده ها و ضدانقلاب ها  می گویم که حضور در صحنه و شلوغ کاری های  اینچنینی یعنی سرباز آمریکا و رژیم صهوینیستی شدن.
 
این مقام مسئول با اشاره به اینکه همین امروز تلویزیون پخش کرد که شیمون پرز رییس جمهور رژیم غاصب گفته است اغتشاش گران در ایران سربازان ما هستتند، اظهار کرد:تردید نکنید خاستگاه فتنه جدید رژیم استکباری آمریکا و رژیم صهیونیستی است.
 
وی گفت:وقتی وزیر خارجه آمریکا به صراحت میگوید بیاید نظام انقلابی ایران را سرنگون کنیم به او‌ می گوییم تو این آرزو  را به گور خواهی برد.
 
آیت الله خاتمی ضمن توصیه به بازی خورده ها عنوان کرد:به شماها هشدار خواهم داد که نوکر آمریکا نباشید، حضور شما در اجتماعات بسیار محدود، اگر تمام شلوغ بازی های که دیشب و‌دیروز در کشور اتفاق افتاد جمع کنیم یک‌ بیستم این جمعیت نیست بنابراین مراقب باشید با برنامه ریزی آمریکا در میدان آمریکا و رژیم صهیونیستی بازی نکنید.
 
این مقام مسئول با بیان اینکه تشکیل دهندگان این اغتشاشات سه گروه بودند که نباید آنهارا به یک چوب راند، عنوان کرد:گروه اول مالباختگانند، آنهایی که در موسسات اعتباری پول گذاشته اند و پولشان برنگشته. ضدانقلاب نیستند در مراسم ۹ دی و‌۲۲ بهمن شرکت میکنند این دسته از افراد مخالف نظام نیستند و‌میگویند یا موسسات اعتباری با مجوز بوده یا بی مجوز. اگر مجوز بوده که ضامن شدیدو‌ شرعا باید پول مرم را بدهید اگر که نه  نداشته چرا اجازه داده اید که یک سال ونیم کار کنند.
 
نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه بانک مرکزی باید پاسخ دهد، گفت:اعتراض دراین نظام آزاد است مگر اینکه مخل باشد، اعتراض کنندگان ، فریاد میزنند مرگ بر گرانی که
این شعار درست است ،مسوولین در جمع مردم هستند میدانند مردم چه میکشند.
 
آیت الله خاتمی تصریح کرد:بخشی از کسانی که دراین اجتماعات می آیند برای دادخواهی است که به داد ما برسید و اصل پول مارا برگردانید؛به این افراد نباید ضدانقلاب بگوید اما عرض برادرانه به معترضین دارم که مراقب باشید ضدانقلاب سوار براین موج نشود و اگر سوار شد مرگ برآمریکا و اسراییل بگویید و اظهار وفاداری به ولایت کنید.
 
وی با تأکید بر اینکه معترضین طوری عمل نکنند ضدانقلاب موج‌سواری کند، خاطر نشان کرد: این گروه حدود 80 درصد در شهرهای مختلف هستند.
وی با بیان اینکه گروه دوم افراد ساده لوحی هستند و این  افراد در فتنه سال۸۸ هم بودند؛ عمق قضایا را نمی فهمیدند، افزود:در خطبه بعد از رهبری،  از مسئولان خواستم از افراد ساده لوح دستگیر شده قول بگیرند که دراین بازی های ساده لوحی شریک نشوند و‌ پرونده برایشان درست نشود و‌مشمول رافت شوند.
این مقام مسئول گفت:گروه سوم را به صراحت می گویم که  ضدانقلاب سوار براین موج شده و ازاین امواج ضدانقلاب استفاده می کند و از شعارهایشان میتوان فهمید که  ۳۸ سال است رژیم سیاه سراسر جنایت سراسر خیانت سراسر دزدی غارتگری و شکنجه و زیرپا گذاشتن دین و اخلاق و  38 سال ازاین رژیم سیاه گذشته و باز ازگوشه و کنار فریاد سر میدهند که آن مفلوک بیچاره بی دین نوه رضاخان قلدر کیف کندچه بگویم؟ بگویم خاک بر سرتان؟واژه ها قاصرند.
 
آیت الله خاتمی با تأکید بر اینکه تمام کسانی که در اجتماعات شعار سلطنت طلبانه داددند درتک تک جنایات ۵۷ ساله آن رژیم سیاه شریک هستند، گفت:این نابغه های حماقت نمی فهمند عشق ولایت در عمق جان این ملت است و  این ملت شعار داده می دهد و‌ خواهد داد که تا آخرین نفس و‌ قطره خون مان همراه و‌ مطیع ولایت هستیم .
 
این مقام مسئول  ادامه داد:عده ای اندک آن هم در مشهد، در قم، روز وفات حضرت معصومه جمع می شوند شعارعای هتاکانه میدهند که عددشان ۲۰۰ نفر از جمعیت ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار نفری قم است و دوربین های ضدانقلاب هم و معاند مانند آمدنیوز لحظه به لحظه آنهارا مخابره میکنند.
 
وی عنوان کرد:ضدانقلابی که دراین ماجراها بوده اند به خصوص آنهایی که در مشهد درک نار امام رضا شعارهای هنجارشکن دادند و در قم آن هم روز وفات حضرت معصومه، اینها شایسته اشد مجازات هستند.
 
این مقام مسئول افزود:نکته چهارمی که دراین عرصه گفتنی است؛این است که این بچه صفت های نافهم در پی براندازی نظامند و حال کدام نظام؟ نظامی که شجره طیبه اصلها ثابت و فرعها فی السماست،درختی تنومند که تندبادها نخواهد توانست حتی شاخه ای ازان را تکان دهد، اگر اسم این حماقت نیست چه نامی دارد؟احساس میکنم آنها که این خواب و‌خیال را دارند نابغه حماقت هستند.
 
آیت الله خاتمی تصریح کرد:به تعبیر رهبر بچه هم میتواند صدشیشه را بشکند و این انقلابی ماندنی است و ان شالله فرودگاه نهایی آن ظهور جان جانان بقیه الله است و ضدانقلاب خارج و داخل بشنوند که  انقلاب ما ماندنی است.
 
وی با تأکید بر اینکه مردم صاحبان انقلاب شما هستید، گفت:انقلاب تا شما را داردمیماند، و به فضل خدا افتخار این انقلاب این است که شمارا دارد و این حماسه باشکوه ۹ دی، ۲۲ بهمن در پیش رو قطعا باشکوه تر ازاین مراسم است و آنچه مهم است هوشیاری و بیداری شماست.
این مقام مسئول گفت:بیش از گذشته هرجا دیدید ضدانقلاب بنای بر توطئه دارد شرعا واجب است در اسرع اوقات به سپاه نیروی انتظامی وزارت اطلاعات خبر دهید و نطفه توطئه را که هنوز شکل نداده در توطئه خفه کنید.
 
آیت الله خاتمی ادامه داد:لشکر ثارالله شما موجب افتخار بوده و هست واین طلبه ناچییز قبل از نماینده خبرگان یکی از جاهای خدمت ما در جبهه لشکر ثارالله بود و انتظار از شما این است که باهوشیاری نطفه توطئه را خفه کنید و نگذارید ضدانقلاب به نام مردم کرمان شعار هنجار شکنانه بدهد.
 
این مقام مسئول عنوان کرد:هر حرکت غیرقانونی به هرعنوانی محکوم است حتی برای مقابله با توطئه و برای مقابله با توطئه هم باید قانونی عمل کرد.
 
آیت الله خاتمی درادامه خاطرنشان کرد: معرکه گردان صحنه اغتشاشات و حلقه وصلی که در جاهای مختلف شلوغ می کند، سایت آمدنیوز است؛ مردم بدانند اسپانسر مالی آمدنیوز بهاییان هستند که امکانات مالی آن را فراهم می کنند و دقیقا از آمریکا دستور می گیرد.
 
وی تاکید کرد: اگر این روشنگری را لازم نمی دیدم، نمی گفتم اما این سایت آتش بیار معرکه است لذا از مسئولان وزارت اطلاعات می خواهم اگر توان دارند این سایت را له کنند و فیلتر شود و اجازه ندهند فراورده های انقلاب و جمهوری اسلامی را از بین ببرد.
 
امام جمعه موقت تهران اذعان داشت: در نکته هفتم سخنی می گویم که به گوش مسئولین عالی کشور برسد؛ ما با فضای مجازی مخالف نیستیم بلکه این فضا ظرفی است که می تواند بحران یا فرصت باشد اما به مسئولینی که مدام تاکید می کنند نباید فیلتری صورت بگیرد، یادآوری می کنم که فضای مجازی به چین رفت و حاکمانش گفتند فضای مجازی می خواهیم اما کلید و بسترش باید دست خودمان باشد همانطورکه مقامات روسیه گفتند فضای مجازی آری اما بسترش باید دست خودمان باشد.
 
آیت الله خاتمی گفت: فریاد مقام معظم رهبری این است که اول اینترنت ملی و اینترانت را درست کنید، بستر فضای مجازی سالم را فراهم کنید بعد بگویید بر پهنای باند افزوده اید؛ افزودن پهنای باند بدون اینترنت ملی یعنی بحران سازی کمااینکه دراین فتنه جدید، فضای مجازی است که بحران آفرینی می کند.
 
وی افزود: من خودم دراین فضای مجازی هستم و حرفم این است که مدیریت این فضا نباید به دست آمریکا و اجانب باشد.
 
نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: هشتمین نکته این است که مردم به وظیفه خود عمل کرده و‌می کنند؛ این اجتماع باشکوه که چندسال است برگزار می شود معنای عمل به وظیفه است و یعنی پای انقلاب و نظام خود ایستاده ایم.
 
وی اظهار داشت: مسئولان هم به وظیفه خود عمل می کنند اما این انجام وظیفه باید بیشتر شود؛ قبل ازاینکه حادثه وسیع تر شود، به داد مالباختگان موسسات اعتباری برسید؛ به داد گرانی ها برسید؛ کار می شود اما بهتر از این می توان کار کرد و مردم را راضی نگه داشت؛ مردمی که با انقلاب بوده، هستند و خواهند بود.
 
آیت الله خاتمی عنوان کرد: جوانان و عموم مردم بدانید که در این فتنه جدید هم مانند فتنه 88 معیار ولایت فقیه است؛ گوش به زنگ رهنمودهای ولایت باشیم و بدانیم افراط و تفریط ممنوع است؛ ما بر ضدانقلاب شعار می دهیم و مرگ بر فتنه گر سر می دهیم اما با شعار مرگ برمسئولان نظام، هرکسی که باشد، مخالفیم.
 
امام جمعه موقت تهران با تاکید براینکه مسئولان سه قوه مشروع هستند و تایید ولایت را دارند، تصریح کرد: خدا عقل، دین، شعور و درایت بدهد به کسانی که ۱۰ سال دراین کشور همه کاره بودند و الان نقش اپوزوسیون علیه انقلاب را ایفا می کنند.
 
وی بیان کرد: بیچاره ای که میگویی رییس قوه قضاییه غاصب است معنای این حرف را میفهمی؟ چرا نمک می خوری و ‌نمکدان می شکنی؟ چه کسانی جز همین متدینین از تو‌حمایت کردند؟ فردی 8 سال دراین نظام رئیس جمهور بوده و قبل از آن شهردار بوده است، نان و نمک نظام را خورده و حال حرف هایی می زند که ضدانقلاب می زند.
 
آیت الله خاتمی با بیان اینکه حرفم این نیست که انتقاد نداشته باشید، مطرح کرد: به مسئولان بالا برسانید که سید احمدخاتمی در مراسم 9 دی به وحدت مردم و مسئولان نظام دعوت کرد؛ اما رییس قوه قضائیه تنفیذ ولایت دارد و‌منصوب ولایت است لذا اگر ایرادی وجود دارد، به صورت قانونی انتقادات سازنده را مطرح کنید.
 
وی با اشاره به اینکه زیر سوال بردن کلیت نظام، نیروهای مسلح به ویژه سپاه، زیر سوال بردن شورای نگهبان کار ضدانقلاب است، یادآور شد: بیدار باشید؛ می خواهند حریم نظام را بشکنند که نظام شما مردم است؛ شما مردم سی و ‌چندبار به انتخابات آمدید و‌نمایندگان خود را انتخاب کردید؛ حرف این است که می خواهند حرمت نظام را بشکنند لذا نباید به اینها میدان بدهیم.
 
نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه خط ما درفضای غبارآلود فقط خط ولایت است و‌بس، ابراز کرد: این انقلاب انقلاب ماندنی است و پیشگویی های صادق می گوید فرودگاه این انقلاب ظهور امام زمان است؛ وقتی ۱۳ آبان ۴۳ امام را تبعید کردند، ما افسرده شدیم و‌پیش ‌شیخ عباس تهرانی رفتیم و گفتیم به دادمان برس؛ ایشان گفت: نگرانی ندارد؛ روح الله برمی گردد اما ۱۵ سال طول می کشد و بعد از ۱۵ سال اول شاه را بیرون کرده و بعد می آید.
 
آیت الله خاتمی خاطرنشان کرد: پیرمرد درخشت خام چیزی دید که بعضی در آینه ندیدند؛ او گفت حاج آقا روح الله حکومت اسلامی تشکیل می دهد و این حکومت به دست نسل فاطمه تا ظهور امام زمان باقی خواهد ماند.