اسلام آباد خبر16:20 - 1396/10/06
نماینده ولی وفقیه در جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه مطرح کرد:

حضور فعال طلاب در شهرهای زلزله زده کرمانشاه و ارائه خدمات شایسته

اسلام آبادخبر: نماینده ولی وفقیه در جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: طلاب و روحانیون فعالیت موثر و ارزشمندی در شهرهای زلزله زده استان کرمانشاه داشتند.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ، حجت الاسلام احمدرضا حسن آبادید با اشاره به اینکه کار طلاب در حوادث از جمله کارهای مهم می باشد، اظهار داشت: با توجه به اینکه در حادثه زلزله اخیر استان کرمانشاه، افراد بسیاری در زیر آوار مانده بودند و باید کسانی غسل، تکفین و تدفین اموات را انجام می دادند، طلاب اعزامی این مسئولیت را به خوبی انجام دادند.

وی عنوان کرد: با هماهنگی ائمه جمعه شهرستان های زلزه زده در خصوص چگونگی انجام مسئولیت های فرهنگی بر اساس تناسب مناطق و ظرفیت هر شهرستان اقدامات لازم انجام شد.

نماینده ولی در جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با بیان اینکه روحانیت و علما انجام فعالیت های جهادی یکی رسالت های خود می داند، گفت: طی مدت امدادرسانی، روحانیون با حضور خود در مناطق مختلف در بحث های امداونجات، تقسیم اقلام، پاسخگویی به مسائل شرعی، شبهات، انجام مشاوره های مختلف خانوادگی و برگزاری جشن هایی برای کودکان فعالیت مستمر داشتند.

وی اذعان کرد: دیدار با ائمه جمعه اهل تشییع و تسنن در شهرستان های زلزله زده و همراهی با آنها جهت بازدید از وضعیت ارائه خدمات رسانی و بررسی وضعیت مناطق زلزله زده جهت جلب مساعدت های لازم برای کمک به نیازمندان صورت گرفت.

حجت الاسلام حسن آبادی با تاکید بر اینکه سفر مقام معظم رهبری و رهنمودهای ایشان و همچنین نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر کمک های بسیاری به ما در خصوص ارائه خدمات گردید، گفت: رهنمودهای رهبر معظم انقلاب باعث نظم بخشیدن و پیشرفت هر چه بیشتر و بهتر امور و عملیاتی شدن اقدامات گردید.

وی بیان کرد: از همان روزهای اول اقدام به برپایی خیمه های نماز در مناطق مختلف با حضور روحانیون صورت گرفت.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه خانواده از مهمترین نهادها در اسلام است، افزود: روحانیون و طلاب فرهنگی در مناطق مختلف برای مشاوره و آسیب شناسی جهت کمک به افراد و ارائه خدمات اعزام شدند و همچنان در مناطق حضور مستمر دارند.

وی یادآور شد: روحانیون اعزامی در کنار دیگر مسئولان تمام تلاش خود را برای باشکوه برگزار کردن مراسم چهلم درگذشت افراد زلزله زده و شب یلدا برای کودکان به کار گرفتند و مراسم خوبی را برگزار کردند.

حجت الاسلام حسن آبادی با اشاره به اینکه در روزهای اول خدمات اضطراری انجام می شد، عنوان کرد: پس از ساماندهی در روزهای اولیه پس از برگزاری جلسات با نمایندگان ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، روحانیون مستقر در مناطق به شناسایی و تجهیز مساجد آسیب دیده می پردازند.

وی خاطر نشان کرد: در آستانه دهه فجر و دیگر زمان ها که فرصتی مناسب است، در پی تهیه بسته های فرهنگی و توزیع میان زلزله زدگان و افرادی که خانه های خویش را تحویل می گیرند، می باشد.