اسلام آباد خبر09:05 - 1396/10/02
دکتر فلاحت پیشه:

تحمیل تبصره به مصوبات دولت برای رسیدگی به زلزله زگان ظلم است / زلزله زدگان از وام و کمک بلاعوض نباید محروم شوند

اسلام آبادخبر: نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی گفت:با تحمیل تبصره به مصوبات دولت برای رسیدگی به زلزله زگان به مردم ظلم می شود.

به گزارشاسلام آباد خبر، حشمت‌الله فلاحت پیشه در خصوص رسیدگی به وضعیت زلزله زگان استان کرمانشاهگفت:علی رغم عنایت مقام معظم رهبری،دولت،مسئولان و مردم در رسیدگی به زلزله زگان که حماسه ملی آفریدند، اما در حال حاضر در اجرای مصوبات مربوط به زلزله زدگان استان کرمانشاه ناعدالتی وجود دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود:دولت مصوباتی در خصوص رسیدگی به وضعیت زلزله زدگان استان کرمانشاه داشته تا وضعیت زندگی مردم بصورت سریع عادی شود اما کارشکنی در اجرا وجود دارد بطور مثال می توان به موضوع استمهال وام های بانکی زلزله زدگان بصورت گزینشی عمل می شود.

 نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:مصوبه نسبتا خوبی برای رسیدگی به وضعیت معیشت زلزله زدگان استان کرمانشاه تصویب شد که بر این اساس قرار شد به هر خانوار دو میلیون تومان کمک بلاعوض معیشت و 10 میلیون تومان وام بدون سود یا با حداقل سود پرداخت شود.

فلاحت پیشه در ادامه گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت تصریح کرد:در حال حاضر خانه های زلزله زدگان استان کرمانشاه به دو بخش تقسیم می شود بخشی ویران شده و بخشی با خسارت روبرو شده که البته معیشت تمامی خانوارها با مشکل جدی روبرو شده است بنابراین نباید در ارائه تسهیلات،تبصره اعمال شود چرا که در حال حاضر خانه ها تبدیل به دو بخش تعمیری و احداثی شده است و عنوان شده 12 میلیون تومان کمک و تسهیلات که در نظر گرفته شده، شامل خانه های تعمیری نمی شود که این ظلم محسوب می شود.

وی ادامه داد:براساس ارزیابی ها، باید به خانه های زلزله زدگان استان کرمانشاه که دچار مشکل اساسی شده کمک معیشتی تعلق بگیرد که متاسفانه در ارزیابی خسارت مسکن مهر و منطقه فرهنگیان اسلام آباد غرب در مسکن مهر سرپل ذهاب عنوان شده تعمیری هستند که این ظلم است چرا که؛ ساکنین خانه های تعمیری در صورت وقوع زلزله با بزرگی 6 ریشتر کشته می شوند.  

می خواهند مردم را از وام و کمک بلاعوض معیشت محروم کنند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود:در حال حاضر دو ظلم به مردم زلزله زده صورت گرفته، اولا اینکه می خواهند مردم را از وام و کمک بلاعوض معیشت محروم کنند همچنین با ارزیابی تعمیری خانه های آسیب دیده از زلزله زده، جان مردم در معرض خطر جدی در زمان وقوع زلزله احتمالی باقی بماند.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:با تحمیل تبصره به مصوبات دولت برای رسیدگی به زلزله زگان به آنها ظلم می شود بنابراین با هدف محروم کردن مردم از 12 میلیون تومان کمک مالی بلاعوض و تسهیلات بانکی، خانه های آسیب دیده از زلزله را که نیاز به احداث مجدد دارد به عنوان مسکن نیازمند به تعمیر معرفی کرده اند./

منبع: خانه ملت