اسلام آباد خبر14:50 - 1396/09/30
معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه خبر داد:

تحویل ۵۸۰۰ کانکس در نقاط زلزله زده/نصب ۱۳۰۰ کانکس آموزشی بهداشتی

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه، از تحویل ۵۸۰۰ کانکس در نقاط زلزله زده استان و همچنین نصب ۱۳۰۰ کانکس آموزشی بهداشتی در این مناطق خبر داد.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ، سرهنگ مجتبی بیاتی امروز پنجشنبه در جلسه ستاد بحران سرپل ذهاب با حضور وزیر دفاع،  گفت: به محض وقوع زلزله یگان هایی از استان کرمانشاه از جمله لشکر نبی اکرم (ص) که تحت امر سپاه استان است به منطقه اعزام شد. قرارگاه منطقه ای نجف نیز به فرماندهی سردار عظیمی و ۷ مرکز منطقه ای دیگر در همان ساعات اولیه در مناطق مختلف مستقر شدند.

وی افزود: یگان امنیت سپاه و ۱۰ گردان از گردانهای بیت المقدس نیز در روز اول زلزله با تقسیم بندی مشخص روستاها به امداد و نجات پرداختند.

این مسئول تصریح کرد:  نیروی زمینی سپاه و سردار پاکپور فرمانده این نیرو در منطقه مستقر شدند و فرمانده هوافضای سپاه پاسداران با استقرار در فرودگاه کرمانشاه فرماندهی انتقال مجروحان به پایتخت را بر عهده گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به وسعت جغرافیایی و عمق حادثه که در روستاها بود کار امداد و خدمت رسانی در این مناطق به سپاه واگذار شد. تقسیم بندی خاص سپاه در این مناطق با فرماندهی مشخص در هر منطقه کار امداد و اسکان اضطراری را به سرعت پیش برد.

وی گفت: در بحث اسکان موقت قرارگاه خاتم تا روز گذشته احداث ۸ هزار سکو و بیش از ۶۵۰۰ هزار فریم کانکس به پایان رسیده است.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه  افزود: ۵۸۰۰ کانکس تکمیل شده نیز در سراسر مناطق زلزله زده کرمانشاه تکمیل و مردم در آن مستقر شده اند.

وی افزود: سپاه های استانی نیر تا کنون ۲۷۶۴ کانکس را تحویل داده اند. ۱۱۴ کانکس برای امور عام المنفعه مثل خانه بهداشت و مسجد و... توسط سپاه نصب شده است که ۸۰ کانکس آن کلاس درس است.

این مسئول گفت: ۷۲۵ سرویس دستشویی کانکسی نصب شده و ۴۱۱ سرویس بهداشتی در روستاها مرمت شده است. ۴۳۳ کانکس دوش حمام نیز توسط سپاه در مناطق زلزله زده نصب شده است.

سرهنگ بیاتی افزود: ۲۵۲۲ نفر نیروی سپاه در مناطق زلزله زده هم اکنون مشغول خدمت هستند. ۷ بیمارستان صحرایی سپاه پاسداران نیز در مناطق زلزله زده احداث شده که تا کنون ۵۰ هزار نفر را ویزیت و ۱۰۴۱ نفر را بستری کردند.