اسلام آباد خبر12:40 - 1396/08/24
فلاحت‌پیشه:

با این نحوه بیمارستان سازی به مردم ظلم شده/کدام وزارتخانه در ساخت بیمارستان کوتاهی کرده است؟

اسلام آبادخبر: نماینده مردم اسلام آبادغرب و دالاهو خاطر نشان کرد: حساسیت وزارت بهداشت و وزارت راه و شهرسازی نسبت به این مسئله برانگیخته شده و پیگیر این قضیه هستند تا نتایج کار کارشناسی آن مشخص شود.

به گزارشاسلام آباد خبر، حشمت‌الله فلاحت پیشه  با بیان اینکه: با این نحوه بیمارستان سازی به مردم ظلم شده چون در شرایط بحرانی مثل زلزله، مامن مردم بیمارستان است. خاطر نشان کرد: حساسیت وزارت بهداشت و وزارت راه و شهرسازی نسبت به این مسئله برانگیخته شده و پیگیر این قضیه هستند تا نتایج کار کارشناسی آن مشخص شود.

نماینده مردم اسلام آبادغرب و دالاهو درباره تخریب فاز دوم بیمارستان امام خمینی اسلام آباد غرب در زلزله اخیر، گفت: بیمارستان قدیمی اسلام آباد غرب ۳۰ سال پیش ساخته شده است که در زلزله اخیر عملا آسیب جدی ندیده است ولی فاز دوم این بیمارستان که چند ماه قبل افتتاح شد تخریب شده و عملا بلااستفاده است.


وی گفت: با این نحوه بیمارستان سازی به مردم ظلم شده و مدعی العموم هم شکایت کرده است تا عوامل و مسببین این امر تحت پیگیرد قرار گیرند چون در شرایط بحرانی مثل زلزله، مامن مردم بیمارستان است و باید پدافند غیرعامل در آن رعایت شود.


فلاحت پیشه افزود: حساسیت وزارت بهداشت و وزارت راه و شهرسازی نسبت به این مسئله برانگیخته شده و پیگیر این قضیه هستند تا نتایج کار کارشناسی آن مشخص شود.


وی در ادامه گفت:« شروع ساخت این بیمارستان مربوط به ۷ یا ۸ سال قبل است که ۴ سال در تکمیل ساخت آن وقفه ایجاد شد. در این دوره تکمیل ساخت آن را پیگیری کردیم و این پروژه در این دولت بود تکمیل شد.»


نماینده اسلام آباد غرب و دالاهو در پاسخ به اینکه وظیفه نظارت بر روند پروژه های بیمارستان سازی بر عهده کدام وزارت خانه و سازمان است،گفت:« وظیفه ساخت بیمارستان ها برعهده وزارت راه و شهرسازی است و این وزارتخانه بر حوزه ساخت بیمارستان نظارت دارد و بعد از تکمیل آن را به وزارت بهداشت تحویل می دهد و وظیفه نظارت بر تحویل هم بر عهده وزارت بهداشت است و هرکدام در حوزه خودشان نظارت فنی دارند. »


وی تاکید کرد:«چون مدعی العموم شاکی شده باید مشخص شود کوتاهی در کجا صورت گرفته است که کار سختی نیست و در حال حاضر اولین کار کارشناسی صورت گرفته است و با دستور مستقیم هر دو وزیر در حال پیگیری است.»


فلاحت پیشه خاطرنشان کرد:« موضوع تخریب بیمارستان تازه تاسیس اسلام آباد غرب در زلزله اخیر از این جهت مهم است که یک تلنگر و هشداری است درباره تمام بیمارستان ها و اماکن دولتی در کشور، چون باید مامن مردم باشند و اصول ساخت و زیرساخت در آنها باید رعایت شود که متاسفانه در این پروژه رعایت نشده است.لذا این موضوع هرچند مصیبتی به دنبالش بود تبدیل می شود به یک عاملی که در آینده کوتاهی در این زمینه ها نداشته باشیم.»


وی در پایان تاکید کرد:« شک نکنید با دقت تمام این موضوع پیگیری می شود و کسانی که کوتاهی و تعلل کرده اند چه در ساخت بیمارستان اسلام آباد غرب و چه در پروژه های مسکن مهر و سرپل ذهاب و اسلام آباد غرب و گیلانغرب حتما تحت پیگرد قرار می گیرند.»


منبع: سلامت نیوز