اسلام آباد خبر08:59 - 1396/07/25
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح کرد:

روایتی از رفع اختلاف پارتی دموکرات و اتحادیه کرد میهنی توسط سپاه قدس/ ایران برای مقابله با ایجاد بحران در کرکوک میانجیگری کند

اسلام آبادخبر: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی روایت کرد که در سال ۷۱ شمسی درگیری‌های سیاسی و نظامی بین پارتی دموکرات و اتحادیه کرد میهنی به وجود آمده بود ; توسط سپاه قدس رفع شد.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ، سیدقاسم جاسمی در خصوص لزوم میانجیگری جمهوری اسلامی ایران بین اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق، اظهار داشت: در سال 71 شمسی وقتی که اتحادیه کرد میهنی و پارتی دموکرات در منطقه کردستان عراق مستقر شده بودند و هنوز صدام قدرت را در دست داشت، اختلافات شدیدی بین 2 حزب کرد به وجود آمد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بعد از درگیری‌هایی که بین اتحادیه کرد میهنی و پارتی دموکرات پیش آمد، درگیری مسلحانه وسیعی بین پیشمرگه های 2 طرف شکل گرفت.

وی افزود: در این درگیری‌هایی که جنبه سیاسی و نظامی پیدا کرده بود، جمهوری اسلامی ایران به این موضوع ورود کرد و اجازه نداد درگیری‌ها گسترش یابد.

جاسمی با بیان اینکه می‌توان گفت، اختلافات بین پارتی دموکرات و اتحادیه کرد میهنی از همانجا شروع شد، گفت: این درگیری‌ها در ایام نزدیک به انتخابات پارلمانی اقلیم به وجود آمد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در آن زمان نیروی سپاه قدس جمهوری اسلامی بیشترین تلاش را مصروف داشت تا اختلافات بین 2 حزب کردستان عراق برطرف شد.

عضو فراکسیون نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شرایط امروز نیز از ابتدا مشخص بود که برگزاری همه‌‎پرسی در اقلیم کردستان عراق، مشکلات فراوانی را به وجود خواهد آورد، گفت: هم اکنون نیز با شرایطی که در کرکوک به وجود آمده، لازم است که جمهوری اسلامی ایران بازهم نقش موثر خود را ایفا کند تااختلافات فعلی تبدیل به بحران نشود.