اسلام آباد خبر08:02 - 1396/07/18
جام جهانی نوجوانان - هند؛

ایران - آلمان؛ ماجراجویی یوز‌های جوان برای صعود

اسلام آبادخبر: تیم ملی فوتبال نوجوانان کشورمان در دومین دیدار خود در جام جهانی، امروز (سه شنبه) به مصاف آلمان می‌رود.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی نوجوانان کشورمان که برای چهارمین بار جواز حضور در رقابت های جام جهانی زیر 17 سال را کسب کرده است، باید در دومین دیدار خود امروز ( سه شنبه ) به مصاف آلمان برود.

ایران پیش از این در سال های 2001، 2009 و 2013 به این مسابقات راه یافته و 2 بار هم از مرحله گروهی صعود کرده بود و در دیدار نخست خود موفق شد با نتیجه 3 بر یک گینه را شکست دهد.

شاگردان چمنیان در گروه سوم با تیم های آلمان، کاستاریکا و گینه همگروه هستند و برای صعود کار سختی ندارند و درصدد هستند تا از این مرحله بالا روند.

تیم ملی آلمان در سال ۲۰۱۷ در مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا در مرحله نیمه‌نهایی مقابل رقبای خود شکست خورد اما توانست مجوز حضور در جام جهانی را به دست آورد. آلمان‌ها در ادوار حضور خود در جام جهانی یک بار دوم شدند که به سال ۱۹۸۵ باز می‌گردد و همچنین این کشور در سال ۲۰۰۱ و ۲۰۰۷ در رده سوم و در سال ۱۹۹۷ در رده چهارم جهان ایستاده است.

از بهترین بازیکنان آلمان در جام جهانی جوانان می‌توان به تونی کروس اشاره کرد که در سال ۲۰۰۷ توپ طلای مسابقات را از آن خود کرد.

طبق اعلام فیفا، جایر ماروفو داور 40 ساله آمریکایی به همراه تیمی داوری از این کشور قضاوت دیدار ایران مقابل آلمان را در دور دوم مرحله گروهی جام‌ جهانی فوتبال نوجوانان سوت خواهند زد. این داور در ال‌کلاسیکوی جام قهرمانان بین‌المللی که نزدیک به سه ماه پیش در میامی آمریکا برگزار شد، قضاوت دیدار بین تیم‌های رئال مادرید و بارسلونا را به عهده داشت که با راکیتیچ، هافبک آبی‌واناری‌پوشان نیز درگیر شد. البته بازیکن بارسلونا معتقد بود ماروفو به او توهین کرده و درگیری‌ها نیز به این دلیل پیش آمده است.

همچنین برنامه امروز جام جهانی نوجوانان هم به شرح زیر است:

گروه C :

ایران - آلمان  : ساعت 18

آلمان - گینه : ساعت 15

گروه D :

اسپانیا - نیجر ساعت 15

کره شمالی - برزیل 18

انتهای پیام/