اسلام آباد خبر19:38 - 1396/07/14
استاندار کرمانشاه در نشست با فرمانداران مطرح کرد:

غبار بیکاری فضای استان کرمانشاه راکدرکرده است/فقرمطالبه‌گری داریم

اسلام آبادخبر: استاندار کرمانشاه با بیان اینکه استان ما و استان‌های زاگرس نشین با فقر مطالبه‌گری روبرو هستند، گفت: غبار بیکاری فضای استان کرمانشاه را از بیرون کدر کرده است.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ، امروز جمعه نشست استاندار کرمانشاه با فرمانداران استان برگزار شد و فرمانداران استان به ارائه گزارشاتی از حوزه کاری خود پرداختند.

در ابتدای این نشست توسط یوسف شاه حسینی، معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه به ارائه توضیحات و کلیاتی از وضعیت استان  پرداخت.

در ادامه بهرام فاضلی زاد، مدیرکل سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه  وضعیت سیاسی و امنیتی استان را تشریح کرد.

در ادامه برخی  از فرمانداران استان نیز به ارائه گزارشی از وضعیت شهرستان خود پرداختند

گودرزی، مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمانشاه نیز به ارائه توضیحات و کلیات وضعیت اجتماعی و فرهنگی استان پرداخت.

در ادامه این جلسه استاندار کرمانشاه با تاکید بر انجام درست وظایف توسط مسئولان استان گفت:  اولویت اول «کار» است و با توجه به اینکه بیشترین حجم ارتباط من با فرمانداران است و بیشترین انتظارات را هم از فرمانداران دارم.

2

هوشنگ بازوند افزود: تدبیر و امید یعنی اینکه هرکاری که می خواهیم انجام بدهیم ابتدا و پایان آن مشخص باشد. به عبارتی با برنامه ریزی و تدبیر به سمت امیدآفرینی حرکت کنیم.

 وی خطاب به فرمانداران شهرستان های استان گفت: از فرمانداران می خواهم که کار را عنصر اصلی توسعه و پیشرفت بدانند و اولویت اصلی ایشان کار باشد وکاملا بر اوضاع و شاخص ها مسلط باشند.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: به همان اندازه ای که برای امور اقتصادی وقت می گذاریم، باید به مسائل فرهنگی نیز وقت اختصاص دهیم.

وی با بیان اینکه، مدیران باید خطرپذیر وریسک‌پذیر باشند تا بتوانند بر چالش‌ها غلبه کنند، گفت: از فرمانداران میخواهم گزارش حضور مدیران کل در شهرستان ها را به صورت مستمر و ماهیانه به من منعکس کنند و نظرات فرمانداران در ارزیابی مدیران کل موثر است.

بازوند با اشاره به بیکاری موجود در استان افزود: معضل بیکاری غباری را در فضای کرمانشاه ایجاد کرده که فضای استان را از بیرون کدر و روح و روان مردم استان را آزرده است و برای مدیریت استان این موضوع چالش اصلی در لایه ظاهری و زیرین استان است.

وی تاکید کرد: باید سند مشخصی در دست فرمانداران باشد که بتوانند وضعیت اشتغال در شهرستان خود را به صورت مستمر رصد کنند.

استاندار کرمانشاه گفت: نقش دولت، بانکها و ‌مردم در وضعیت سرمایه گذاری هر شهرستان باید مشخص و توسط فرمانداران به صورت ماهیانه رصد شود تا میزان پایبندی هر دستگاه و بانک عامل قابل سنجش و ارزیابی باشد.

وی افزود: اگر می خواهیم مردم را از حالت تماشاچی بیرون بیاوریم، باید مردم از داشته های استان مطلع شوند و تمرکز بیش از حد رسانه ها بر کاستی ها باعث می شود که ذهنیت عمومی جامعه توان حرکت و خروج از رکود را از دست بدهد.

1

بازوند ادامه داد: باید برای تزریق روحیه امیدواری برنامه ریزی کنیم، اما در نهایت این مردم هستند که باید به صحنه بیایند، توسعه را ایجاد کنند و سرنوشت خود را تغییر دهند.

وی تصریح کرد: به هر شکلی شده است باید فضای مثبتی را ایجاد کنیم و مردم استان را به عرصه نقش آفرینی در توسعه استان برسانیم.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده است هرجا مردم به پای کار آمده اند در نهایت با موفقیت همراه بوده است که بهترین مثال آن پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس است که با حضور مردم با توفیق همراه شد.

وی تاکید کرد: اگر میخواهیم در چالش توسعه موفق شویم باید پرچم توسعه را به دست مردم و بخش خصوصی بسپاریم.

استاندار کرمانشاه یادآور شد: ظرفیت های استان این توانمندی را دارند که بر چالش ها غلبه کنند و برای تحقق این موضوع باید دیدگاه‌های مدیریتی را تغییر دهیم.

بازوند تاکید کرد: اگر آمارها واقعی نباشند برنامه ریزی ها دچار انحراف خواهد شد و نتیجه لازم را نخواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: بدون درنظر داشتن خط و خطوط سیاسی، فرمانداران در عزل و نصب‌ها نباید به کسی که برنامه ها و سیاست های دولت را قبول نداشته باشد، مسئولیتی بدهند.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: فرمانداران از ظرفیتهای نمایندگان محترم مردم در مجلس و ائمه محترم جمعه شهرستانها استفاده و با ایشان تعامل سازنده و مستمر داشته باشند. فرصت برای رسیدن به‌توسعه کم است و باید ازاین فرصت نهایت استفاده را ببریم.

وی افزود: کشور از سرمایه اجتماعی بالایی برخوردار است و با استفاده درست از سرمایه های اجتماعی می توانیم بر هر چالشی غلبه کنیم. باید به فکر تقویت سرمایه اجتماعی باشیم

بازوند ادامه داد: اگر بخواهیم این استان پیشرفت کند، نیازمند این هستیم که فضای مثبتی از استان را منعکس کنیم تا جریان سیال سرمایه به سمت استان سوق داده شود.

وی یادآور شد:عموما استانهای زاگرس نشین با فقر مطالبه گری روبرو هستند. باید از فقر مطالبه گری عبور کنیم و به مطالبه اصلی مان برسیم تا توان پیگیری مطالبات را در مرکز داشته باشیم.