اسلام آباد خبر07:10 - 1396/07/02
نماینده مردم سنقروکلیایی در مجلس:

برگزاری همه‌پرسی جدایی کردستان عراق به ضرر مردم است/ استقلال کردستان عراق یعنی رفتن در دامن رژیم صهیونیستی

اسلام آبادخبر: نماینده مردم سنقروکلیایی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حمایت سرویس های جاسوسی آمریکا و اسرائیل از برگزاری همه‌پرسی کردستان عراق آشکار است، گفت: استقلال اقلیم کردستان عراق به معنای رفتن در دامن رژیم صهیونیستی است.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد، سید جواد حسینی کیا در واکنش به آغاز «همه‌پرسی»‌ جدایی کردستان در خارج از عراق، گفت: امروزه بر همگان واضح است که رژیم های استکباری به دنبال ایجاد و راه‌اندازی حکومت کردستان در کشور عراق هستند تا در این منطقه معادله و توازن قدرت تغییر کند و گوشه ای از کشور عراق را در اختیار داشته باشد تا اقداماتی بر ضد کشورها و ملت های دیگر انجام دهد.

نماینده مردم سنقروکلیایی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه صهیونیست ها و آمریکایی ها در حال تلاش به منظور ایجاد اختلاف و نزاع در بین ملت ها و کشورها هستند، اظهار داشت: امروزه وحدت در بین مسلمانان و ملت کشور عراق و اقلیم کردستان امری ضروری است زیرا استقلال اقلیم کردستان عراق به معنای رفتن در دامن رژیم صهیونیستی است و این موضوع به ضرر مردم این منطقه تمام خواهد شد.

وی ضمن تاکید بر اینکه حمایت سرویس های جاسوسی آمریکا و اسرائیل از جدایی و همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق آشکار است، ادامه داد: بر این اساس دولت مرکزی عراق دارای قدرت لازم برای جلوگیری از برگزاری همه پرسی است و می تواند در این خصوص موثر واقع شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئولان اقلیم کردستان باید به منافع مردم سرزمینشان فکر کنند نه وعده ها و فعالیت های صهیونیست ها، خاطرنشان کرد: گفتگوی بغداد – اربیل راهکار موثر سیاسی برای ایجاد ثبات و حفظ تمامیت کشور عراق محسوب می شود و مسئولان این کشور باید از همه ظرفیت ها به منظور جلوگیری از تجزیه این کشور استفاده کنند.

منبع:  خانه ملت