اسلام آباد خبر12:39 - 1396/05/27
یادداشت؛

"ثم ماذا ؟!"/تلنگری بر افکار اصلاح طلبان و اصولگرایان

اسلام آبادخبر: امروز به چنین نوشته ای برخوردم. نوشته ای که عنوانش سهم خواهی اصولگرایان از دولت دوازدهم بود. مطالعه متن که تمام شد از خودم پرسیدم ثم ماذا؟ سپس چه؟!

به گزارشاسلام آباد خبر، گاهی انسان یادداشتی می بیند یا مطلبی می خواند که این سوال را در ذهن متبادر می سازد، "ثم ماذا؟"؛

 

امروز به چنین نوشته ای در سایت کرمانشاه دیلی برخوردم. نوشته ای که عنوانش سهم خواهی اصولگرایان از دولت دوازدهم بود. مطالعه متن که تمام شد از خودم پرسیدم ثم ماذا؟ سپس چه؟!

 

نکاتی در باب این نوشته در ذهنم خطور کرد که بیانش خالی از لطف نیست:

 


۱-نویسنده نوشته مزبور با دلی پر از درد از سهم حداقلی اصلاح طلبان در حکومت گفته است؛ هر چند که معلوم نیست در نظام فکری ایشان اصلاح طلب چه تعبیر و تعریفی دارد اما متصور است ساختار شکنان ۸۸، متحصنان مجلس ششم، راهبران استراتژی فشار از پایین و چانه زنی از بالا اصلاح طلب های مورد نظر باشند که اگر چنین است اینها را باید فساد طلب نامید نه اصلاح طلب و اگر چنین نیست پس بر چه مبنایی معتقدید سهم اصلاح طلبان ۱۰ درصد است؟؟؟ به تعبیر دیگر بنای شما از اصلاح طلب اگر اصلاح طلب به معنای ساختار شکن است که به یقین وصله ای بد به دولت دوازدهم چسبانده اید و اگر بنای شما اصلاح طلب به معنای اصلاح کننده وضع موجود از طرق قانون است که دایره مورد نظر شما دایره تنگی است و جفا به اصلاح طلبی.

 


۲-حمله تلویحی به نظارت استصوابی بر مبنای کدام تئوری اصلاح طلبان است؟ مگر نه اینکه امام فرمودند " من تکرار می کنم مجلس بالاترین مقام است در این مملکت. مجلس اگر رای داد و شورای نگهبان هم آن رای را پذیرفت ، هیچ کس حق ندارد یک کلمه راجع به این بگوید. من نمی گویم رای خودش را نگوید؛ بگوید؛ رای خودش را بگوید؛ اما اگربخواهد فساد کند، به مردم بگوید که این شورای نگهبان کذا و این مجلس کذا، این فساد است ، و مفسد است یک همچو آدمی ، تحت تعقیب مفسد فی الارض باید قرار بگیرد" وقتی قانون بر نظارت استصوابی تاکید دارد حال آیا حمله به نظارت استصوابی نوعی فساد از منظر گفتمان امام نیست؟

 


۳-دولت و شخص روحانی از پایه بر اعتدال و فراجناحی بودن تاکید داشته. اینکه امروز عده ای از دلسوزان مدعی معتقدند دولت روحانی و کابینه دوازدهمش باید تماما اصلاح طلب باشد چه نسبتی با گفتمان اعتدال و فراجناحی بودن دارد؟ به خوبی واقفید که چه فشارهایی که برای برکناری فلان وزیر از سوی اصلاح طلبان به روحانی آورده شد. کاش با خود یک بازخوانی داشته باشیم که سهم خواهی یقینا متضمن آن همه فشار برای برکناری یک وزیر است نه چیز دیگری.

 


۴-در نهایت اینکه نوشته مزبور را باید بار دیگری خواند، سیبل های مورد حمله آن را برشمرد، کند و کاوی در هدف نویسنده کرد و پرسید ثم ماذا؟؟


والسلام/