اسلام آباد خبر16:33 - 1396/05/06
امام جمعه اسلام آبادغرب در خطبه های نمازجمعه:

تحریم های جدید آمریکا مخالف صریح روح و متن برجام است/اقدام متقابل قاطع در مقابل این طرح شوم امریکا در دستور کار باشد

اسلام آبادخبر: امام جمعه اسلام آبادغرب گفت: تحریم های جدید آمریکا به دور از منطق و دیپلماسی است و اگر تحریم های جدید نهایی بشوند این مخالف و نقض صریح روح و متن برجام است.

به گزارشاسلام آباد خبر، حجت الاسلام محمدطه  مهری در خطبه های نماز جمعه اسلام آبادغرب اظهار کرد:تحریم های اخیر امریکا که فعلا بین دو مجلس سنا و کنگره دارد دست به دست می شود و احتمال دارد به امضای رئیس جمهور هم برسد به دور از این تعهداتی است که امریکا در برجام متعهد شده است.

 

وی افزود: تحریم های جدید آمریکا از لحاظ تنوع حجم و گستردگی جز کم نظیر ترین اقدامات عجولانه ی دولت آمریکا است که به  دور از منطق  و دیپلماسی است وتمام مسئولین نظام این اجماع و انسجام را دارند که اگر تحریم های جدید نهایی بشوند این مخالف و نقض صریح روح و متن برجام است.

 

امام جمعه شهرستان گفت: دشمنان در منطقه شکست های زیادی خورده اند، پیروزی جبهه مقاومت در سوریه و عراق و نفوذ ایران در منطقه بلکه در جهان قابل لمس و درک شده است و دشمنان هرکاری می کنندکه ضربه ای بزنند نمیتوانند، لذا اقدامات دور از اخلاق دیپلماسی را سرلوحه کار خودشان قرار می دهند اما آنچه که برای همه ما لازم است؛ روشن گری و افشای  چهره واقعی استکبار و امریکا است که برای ما ثابت شده است به هیچ تعهد و وفایی پایبند نیستند.

 

وی تصریح کرد: لازم است جبهه مقاومت اسلامی را تقویت کنیم و حمایت همه جانبه داشته باشیم اصرار بر استعداد ها و توانمندی های داخلی در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی داشته باشیم، حفظ و تقویت و انسجام ملی را باید سر لوحه کار خود قرار بدهیم به ویژه در سطوح عالی نظام باید این وحدت و برادری را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

 

حجت الاسلام محمدطه  مهریبا اشاره به دیدار هفته گذشته فرماندهان ارشد سپاه پاسدارن با رئیس جمهور، گفت: این می تواند یک نقطه عطفی و اقدام شایسته ای در راستای مباحث اتحاد و انسجام باشد چرا که ما باید در مقابل دشمن اجماع ملی داشته باشیم و مسئولین ما باید مد نظر داشته باشند البته ستاد ناظر بر برجام و نمایندگان مجلس حتما فکری خواهند کرد و اقدام متقابل قاطع و شایسته در مقابل این طرح شوم امریکا در دستور کار باشد.

 

وی با اشاره به حوادث خشونت بار این روز های مسجد االاقصی که منجر به شهادت جمعی از شهروندان فلسطینی و زخمی شدن 400 نفر از صاحبان اصلی فلسطین و زخمی شدن نماز گزاران گردید، گفت: این جنایات قلب تمام آزادی خواهان را جریحه دار کرد، این وقایع دردناک و اعمال وحشیانه بدنبال طرح شوم یهودی سازی مسجد الاقصی و قدس شریف است.

 

خطیب جمعه اسلام آبادغرب خاطرنشان کرد: این حوادث نشان می دهد که مسئله اول جهان اسلام قدس و فلسطین است و بر همه ی آزادی خواهان اندیشمندان علما کسانی که در گرو اسلام و برای مظلومیت های جهان خصوصا مظلومین فلسطین قلبشان می تپد باید از نهاد های مدعی حقوق بشر بی اثر و خنثی مخصوصا شورای امنیت و مدعیان آزادی خواهی بخواهندکه فکری برای این وحشی گری ها بکنند، فکری برای مظلومین جهان خصوصا فلسطیان مظلوم بکنند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان ساخت: امروز جمعه 6 مرداد ماه یادآور اولین جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است که در 5 مرداد 58 به فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی امام راحل اولین نماز جمعه در دانشگاه تهران به امامت مرحوم آیت الله طالقانی برگزار شد که من این روز را گرامی میدارم به روح و روان اسوه امامان جمعه، آیت الله مشکینی دورد می فرستم.

 

حجت الاسلام مهری با بیان نقش و اهمیت نمازجمعه، گفت:  رهبری فرمودند؛ نماز جمله قلب فرهنگی هر شهر است و امام راحل هم فرمودند؛ نماز جمعه رأس همه ی کار هاست .

 

وی تصریح کرد:نماز جمعه ای که محل مطالبه از مسئولین و مدیران و دست اندکاران نباشد، آن نماز جمعه ای است که در عربستان و دیگر کشور های عربی برگزار می شودکهاوقاف یک برگه ای دست امام جمعه می دهند و می گویند انشاء بخوان و حق هم نداری غیر از این بگویی، اما به برکت جمهوری اسلامی نماز جمعه انقلابی و باید قراد گاه بصیرت و اخلاق باشد باید درد جامعه و دین را مطالبات اصلی مردم باید بیان بشود.

 

امام جمعه شهرستان در خطبه اول نیز با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) گفت:علی (ع) مومن را به آینه تشبیه کرده است، شخص مومن را باید این اوصاف را داشته باشد فقط عیوب دیگران را نبیند خوبی ها محاسن بزرگواری دیگران هم ببینیم فقط به دنبال اینکه عیبوب را بگوییم نباشد، بدی ها را میگوییم خوبی هارا هم بگوییم بدی هارا به شخص بگوییم اول محاسن را بگوییم که این خوبی هارا داری حیف نیست با این همه خوبی این یک عیب هم داری سعی کن این عیب هارا هم برطرف کنی که خوبی هایت افزوده بشود نه اینکه چکش به دست بگیریم بگوییم سرتا پا عیب هستی اگر بخواهیم نصیحت کنیم پذیرا نیستند.

 

وی در بخش پایانی خطبه ها عنوان کرد: راه علاج مشکلات کشور پیمودن اقصاد مقاومتی است و تا زمانی که ما این استعدادها و ظرفیت های  داخلی را پویا نکنیم وتا زمانی که ما در وسط میدان اقتصادی؛ کارآفرینان، صاحبان مهارت، صاحبان سرمایه  و نیروهای بی ثباتی که در هر منطقه وجود دارد را نظم و انظباط ندهیم مشکلات ما حل نخواهد شد.