اسلام آباد خبر15:20 - 1396/04/30
امام جمعه جدید اسلام آبادغرب:

مشکلات اقتصادی و اشتغال در اولویت کار کابینه دوازدهم قرار گیرد/ نمایندگان مجلس کابینه ای انتخاب کنند که در تراز دولت جمهوری اسلامی باشند

اسلام آبادخبر: امام جمعه جدید اسلام آبادغرب گفت: کابینه دولت دوازدهم باید مشکلات امروز مردم، مشکلات اقتصادی، اشتغال، بیکاری مباحث ازدواج جوانان را در اولویت کار قرار دهند.

به گزارشاسلام آباد خبر، حجت الاسلام محمدطه  مهری در خطبه های نماز جمعه اسلام آبادغرب اظهار کرد: انتظار دارندبرای داشتن پست وزارت، یک وزیر تعیین، تایید و با رای خودشان وارد کابینه بشوند اما واقعا آنچه که مردم عزیز و بزرگوار اسلامی توقع دارند هم از رییس جمهوربعنوان منتخب مردم و کسی که حائز اکثریت آرا شده است و هم از نمایندگان مجلس شورای اسلامی،  کابینه ای را انتخاب بکنند که در تراز دولت جمهوری اسلامی باشند.

 

وی افزود: ضروری است که در انتخاب وزرا صرف نظر از گرایش های اجتماعی، گروهی و عدم توجه به زیاده خواهی بعضی ها معیار هایی همچون دینداری، تعهد، تخصص، تجربه و کارآمدی، شجاعت، دشمن شناسی و  مدیریت جهادی، مردمی و دلسوز را وارد کابینه بکنند که بتوانند مشکلات مردم را شناسایی کنند و مشکلات امروز مردم که مشکلات اقتصادی، بحث اشتغال، بیکاری، مباحث ازدواج و کار جوانان در اولویت کار کابینه دوازدهم قرار بدهند.

 

وی تصریح کرد: نمایندگان محترم مجلس هم صرف نظر از مباحث سیاسی و گرایش های سیاسی هرکسی که واقعا تعهد و تخصص دارد کارآمد و تجربه مدرک کار با آن وزارت خانه دارد هر گرایش سیاسی هم که داشته باشند این ها را کمک بکنند، معتقدین و مختصصین را روانه کابینه دوازدهم بکنند.

 

خطیب جمعه اسلام آبادغرب ولادت با سعادت حضرت معصومه (س) و روز دختر و آغاز دهه ی کرامت را؛ به دختران، بانوان، همسران، مادران و زنان جامعه ای اسلامی تبریک عرض نموده و عنوان کرد: مادران امروز دختران دیروز اند و دختران امروز مادران فردا هستند ، اسلام اعتقاد به حضور و تکریم زن دارد چراکه اگه ما میخواهیم یک خانواده ایده عال به سبک زندگی اسلامی داشته باشیم باید زنان، مادران و دختران جامعه متعالی و عفیف باشند مباحثی که اسلام برای تکریم و بزرگداشت یک دختر و یک زن بیان کرده است در زنان جامعه ی ما باید نقش آفرینی زن هم در عرصه های اجتماعی و سیاسی بخصوص در مسائل کلان با رعایت اصل عدم لطمه به جایگاه زن نه تنها منتفی نیست بلکه در اسلام هم منتفی شمرده نشده است.

 

وی افزود: ما نباید فراموش کنیم که دنیای استکبار و استعمار برای دختران و زنان و کیان و بنیان خانواده نقشه های شومی در سر می پرورانند این ها را خانواده ها نباید فراموش بکنند.

 

حجت الاسلام مهری در بخش دیگری از سخنان خود هفته حج را نیز تبریک گفت و اظهار کرد:قطعا سیاست نظام جمهوری اسلامی و رهبری بزرگوار ما و مراجع نظام ما هیچ وقت حاکمیت اسلامی به خودش اجازه نداده است که جلوی زائرین راهیان نور و کسانی که راهی خانه خداهستند را بگیرند به شرطی که میزبان کرامت انسانی و مهمان پذیری را رعایت کند اگر میزبان که امروز آل سعود است اگر آن شرایط دولت محترم نهاد های ذیربط امور اجرایی و کسانی که پیگیری میکنند امور حج  پذیرفته باشند، دولت محترم و دست اندکاران هم بدنبال این هستند که کرامت زائرین ایرانی حفظ بشود.

 

 

وی سالروز پنج مرداد اقامه اولین نماز جمعه در سال 58 را گرامی داشت و عنوان کرد: رهبری عزیز می فرمایند؛ قلب فرهنگی هر شهر قرارگاه ایمان، بصیرت، تقوا و اخلاق است و چه کسانی در همه ی کشور مردم را به حرکت دائمی وا می دارند. رهبری مردم و سنگرهای معنوی در مقابل دشمنان در سطح جامعه ائمه جمعه هستند اگر امامت جمعه و این دستگاه و نماز های جمعه از انقلاب بگیرند یقینا لطمه ای سخت به انقلاب خواهد خورد.

 

امام جمعه اسلام آبادغرب ضمن گرامیداشت سالروز عملیات مرصاد، گفت: دفاع مقدس جمهوری ایران در آخرین سال خودش وارد حوادث تلخ و شیرین بسیار بود تنها شش روز  بعد از پذیزش قطعنامه منافقین و ارتش بعث خیال کردند که جمهوری اسلامی ضعیف شده و عملیاتی تحت عنوان غرور جاویدان را طراحی کردند که خدای متعال در تنگه مرصاد آنها را نابود و رسوا کرد.

 

 

خطیب جمعه اسلام آبادغرب در خطبه اول نیز گفت: خودم و همه ی شما برادران و خواهران دینی ام را به تقوای الهی و پرهیز از محرمات دعوت می کنم. خدای متعال در سوره جمعه آیه 9 می فرماید ای کسانیه ایمان آوردید هنگامی که برای نماز در روز جمعه ندا در داده می شود بسوی یار خدا که همان نماز جمعه است بشتابید دادو ستد را رها کنید که این برای شما بهتر است و بدانیددر اسلام عزیز در میان روز ها روز جمعه از اهمیت خاصی برخوردار است.

 

وی افزود: پیامبر بزرگ اسلام حضرت محمد(ص) می فرماید: جمعه سرور روزهای هفته است و دارای بزرگ ترین مرتبه در نزد خدای متعال است. در باب اهمیت و فضیلت روز جمعه احادیث و روایات زیادی داریم از جمله پیامبر بزرگ اسلام در کتاب مسائل شیعه جلد 5 احادیث مختلفی از باب فضیلت و روز جمعه از پیامبر اسلام نقل می کند: عید مسلمانان و روز کمک به محرومان و فقراست در حدیث میخوانیم اگر میخواهیم پرداخت صدقه انفاق خدمت و دستگیری از ضعفا و یتیمان داشته باشید در روز جمعه انجام دهید چون که ثواب این چندبرابر است.

 

 

حجت الاسلام مهری گفت: در روز جمعه در های آسمان برای بالارفتن اعمال بندگان خدا باز باشد پیامبر اسلام می فرماید که روز جمعه روزی است که کارهای نیک چندبرابر پاداش دارد کارهای زشت و گناهان محو می شوند در این روز دعا ها در مستجاب می شود، بلا ها دور می شود و حاجات مومنین برابر می شود.

 

وی افزود: هرکسی که در روز جمعه به زیارت اهل قبور و زیارت قبر پدر مادر برود و فاتحه ای خیراتی برای اموات نثار کند گناهانش بخشوده می شود و نامش در زمره ی نیکان نوشته می شود.

 

وی در آخر هم از شورای سیاست گذاری ائمه کشور، معاونین، نماینده ولی فقیه دراستان کرمانشاه و بقیه ائمه استان و سایر مسئولین تقدیر و تشکر کرد و برای حجت الاسلام محمدی پور آرزوی توفیق روز افزون نمودند.