اسلام آباد خبر16:33 - 1396/04/10
صبح امروز صورت گرفت

بازدید مسئولین شهرستان از محلات آسیب پذیر اسلام آبادغرب در راستای طرح کرامت2+تصاویر

اسلام آبادخبر: صبح امروز در راستای طرح کرامت2 بازدید مسئولین شهرستان از محلات آسیب پذیر اسلام آبادغرب صورت گرفت.

به گزارشاسلام آباد خبر، صبح امروز شنبه 10 تیر 95 در راستای طرح کرامت2 بازدید مسئولین شهرستان از محلات آسیب پذیر اسلام آبادغرب صورت گرفت.

سرهنگ بیژن خدادادیان فرمانده سپاه شهرستان در حاشیه این بازدید گفت: طرح کرامت 2 یک طرح کشوری در راستای رفع مشکل محله های آلوده است که مسئولیت آن بطور مستقیم زیر نظر فرماندار شهرستان و سلسله مراتب استانداری تا وزارت کشور می باشد.

 

 

وی افزود: محله شهرستانی آلودگی هایی نظیری مواد مخدر، افراد مبتلا به مشکلات جسمی و روانی دارد و این محله زیرساخت های مناسبی ندارد و با حضور شورای اداری شهرستان  برخی از مشکلات از نزدیک رؤیت شده که در ظرف یک سال آینده سر و سامانی به این منطقه داده شود.

سرهنگ خدادادیان، نداشتن پارک، فضای سبز مناسب، وسایل بازی بچه ها، نداشتن باشگاه و فضای ورزشی، ساخت و ساز حاشیه شهر بدون مجوز و بدون برق، گاز، آب و فاضلاب را از مشکلات جدی این منطقه ذکر کرد.

وی افزود: هر چند کار اصلی در این طرح مبارزه با مواد مخدر است اما حاشیه نشینی باعث شده گسترش و ترویج اعتیاد به مواد مخدر شده است که انشاءالله با کمک مسئولین اقدامات شایسته ای در این خصوص صورت بگیرد.

 

 

افشین کریمی فرماندار شهرستان اسلام آبادغرب در این رابطه اظهار کرد: یکی از مشکلات این محله ساخت و ساز حاشیه شهر بدون مجوز می باشد و اگر ادارات ذیربط آب، برق و گاز به این خانه ها اختصاص نمی دادند قطعا" زندگی در آنها امکان نداشت.

وی افزود: با این وجود فعلا" ما باید رشد حاشیه نشینی را در این حد متوقف کنیم و از سیاست های تسهیلات بنیاد مسکن، اشتغالزایی کمیته امداد  برای بازگشت به روستا استفاده کنیم و در داخل شهر از تسهیلات توانمندسازی خانواده ها و کار در خانه استفاده شود.

 

 

سید مهدی حجازی رییس کمیته امداد شهرستان مهمترین مشکل قشر مستضعف را نداشتن ضامن برای استفاده از تسهیلات اشتغالزایی عنوان کرد.

 

به گزارشاسلام آباد خبر، فرماندار شهرستان در معیت مسئولین شورای اداری شهر اسلام آبادغرب با سرکشی موردی از چندین خانواده در نقاط مختلف محلات آلوده و آسیب پذیر اسلام آبادغرب با کمک های نقدی از ایشان دلجویی نموده و دستورات لازم را جهت رفع مشکلات مربوطه این خانوارها به ادارات ذیربط صادر نمود.

 

همچنین مصوبات مختلفی نظیر شناسایی مکان هایی جهت ایجاد مسجد، فضای سبز، پارک و باشگاه ورزشی در این بازدید صورت گرفت.