اسلام آباد خبر16:56 - 1396/01/06
از دریچه دوربین اسلام آبادخبر:

یادمان "مرصاد" اسلام آبادغرب، میزبان مسافران نوروزی +تصاویر

اسلام آبادخبر: یادمان مرصاد در مسیر راه کربلا جاده کرمانشاه به اسلام آباد غرب بخاطر قرار گرفتن در مسیر جبهه های غرب و جنوب بیشترین بازدید کننده از مسافران نوروزی را به خود اختصاص می دهد.

به گزارشاسلام آباد خبر، یادمان مرصاد در مسیر راه کربلا جاده کرمانشاه به اسلام آباد غرب بخاطر قرار گرفتن در مسیر جبهه های غرب و جنوب بیشترین بازدید کننده از مسافران نوروزی را به خود اختصاص می دهد.

حضور خانواده های بومی و مسافران نوروزی به همراه فرزندان نوجوان و نونهال شان در این یادمان شهدای مرصاد نشان از پایبندی به ارزش های والای دینی و انسانی است، که رزمندگان 8 سال دفاع مقدس برای بقای آن جان عزیز خویش را فدا کردند.

در ورودی یادمان نوشته؛ " اینجا قدمگاه شهیدان است، زائر گرامی خوش آمدید" ، واقعا" تلنگر جالبیه، حال و هوای معنوی خاصی داره عطر و بوی اماکن متبرکه امامزاده ها را میده، اصلا" فضایش سنگین نیست، اما حس غریبی دارد، وارد یادمان که می شوی حالت بهتر می شود، دوست داری گریه کنی، بعضی ها نشستن کنجی ویه دل سیرگریه کردن، فاتحه خواندن،قرآن خواندن، دعا کردن، استغاثه کردن و سبک شدند.

بچه های کوچک هم از این مکان خیلی خوششان آمده بود، برخی محو عکس شهدا، برخی دوست داشتن  وسایل جا مانده از شهدا مال اونا باشه، کمی کوچکتر ها هم عاشق ماکت تنگه مرصاد و مینی خودروهای داخل آن شده بودند و می خواستن بروند وسط خاک بازی کنند، آری دل شهدا هم مثل همین بچه ها پاک و بی آلایش بود؛ شهدا به زرق و برق دنیا دل نبستن و با خاک بازی به درجه عشق بازی با حق تعالی رسیدند.

بعضی ها از این منطقه خاطره دارند، با خانواده به قدمگاه شهدا قدم گذاشته اند در حالیکه  یاد و خاطره همرزمان شهیدشان را در قلب خود دارند.