اسلام آباد خبر11:17 - 1397/06/25
مداح و ذاکر اهل بیت در گفتگو با اسلام آبادخبر/

درماه محرم هرکسی هرچه از دستش برمی آید برای امام حسین(ع) دریغ نکند/ معامله با اهل بیت(ع) سراسر سود است

اسلام آبادخبر: مرتضی احمدی مداح و ذاکر اهل بیت(ع) گفت: درماه محرم هرکسی هرچه از دستش برمی آید برای امام حسین(ع) دریغ نکند،معامله با اهل بیت(ع) سراسر سود است.

به گزارشاسلام آباد خبر، حاج مرتضی احمدی مداح و ذاکر اهل بیت، 46 سال سن دارد، به شغل مقدس معلمی مشغول است و دارای دو فرزند است و از 15 سالگی مداحی را در مسجد صاحب الزمان (عج) اسلام آبادغرب  آغازنموده است.

 

 وی در گفتگو بااسلام آباد خبرگفت: هیچ استادی نداشتم با لطف اهل بیت و نیاز به مداح در مسجد و تشویق و تکلیف بزرگان مسجد صاحب الزمان(عج) قدم در این وادی نهادم، از سال75 حدود 20 سال است بعنوان روضه خوان اهل بیت(ع) توفیق ذاکری و نوکری در خانه اهل بیت را نیز پیدا کرده ام.

 

احمدی با بیان اینکه؛ ذاکرین غلام اهل بیت(ع) هستند، اظهار کرد: رابطه یک ذاکر با اهل بیت(ع) باید یک رابطه آقا و نوکری باشد و من خود را نوکر اهل بیت(ع) می دانم و یک نوع احساس وابستگی، دلداگی، رفاقت در مجالس به من دست می دهد و این حس را دارم که ما در این دنیا صاحب داریم و در موقع مشکلات باید به آقا و مولایمان مراجعه کنیم.

 

وی خاطره ای از کرامت و توجه اهل بیت(ع) در زندگی خویش را این چنین بیان کرد: درسال 85 کارشناس واحد قرآن بودم و هرسال از طرف امور تربیتی شهرستان یک نفر به زیارت امام رضا(ع) در مشهد مقدس اعزام می شد و من چند سال طول کشید که نوبت من بشود، نهایتا" اسم مرا رد کردند و من از خوشحالی در پوست خود نمی گنجیدم که پس از چند سال باز هم زیارت ثامن الحجج(ع) نصیبم شده و تاریخ اعزام هم با دهه محرم مصادف شده بود و به همین خاطر به هیئت امنای مسجد صاحب الزمان (عج) اعلام کردم که من عازم مشهد مقدس هستم و برای مداح به فکر شخص دیگری باشید.

 

کربلایی مرتضی احمدی گفت: غروب آن روز برای نماز به مسجد آمدم و پس از نماز مغرب روحانی و امام جماعت مسجد به منبر رفت و در اولین جمله سخنرانی گفت؛ "ماه محرم نزدیک است هرکسی هرچه از دستش برمی آید برای امام حسین(ع) دریغ نکند".

 

وی افزود: شنیدن این یک جمله مرا دگرگون کرد و این یک جمله برای من به یک روضه اباعبدالله الحسین(ع) تبدیل شده بود و تمام وجودم پر از اشک شد به گونه ای که اطرافیان آمدند و دور وبرم را گرفتند و پرسیدند مشکلی پیش آمده، اما من از یک طرف عشق زیارت امام رضا(ع) درگیرم کرده بود و از طرف دیگر جمله این روحانی غوغایی در دلم به پا کرده بود، بالاخره تصمیم خودم را گرفتم و برای نماز دوم که بلند شدم رو به سمت خراسان کردم و گفتم یا امام رضا(ع) شور و شوقم را برای زیارت می دانی اما من این سفر را نمی آیم تا بتوانیم در مجلس عزای اباعبدالله الحسین خدمت کنم و بعد گریه شدیدی کردم تا دلم آرام گرفت.

 

این مداح اهل بیت(ع) گفت: روز بعد به مسئول امور تربیتی شهرستان گفتم که یک نفر دیگر را بجای من به زیارت مشهد بفرستد و ایشان که از نیت من خبر نداشت ابتدا مخالفت کرد ولی بعد یک نفر را بجای من اعزام کرد و من ماندم و در دهه محرم در مجلس عزای امام حسین(ع) برنامه های مداحی و روضه خوانی را اجرا کردم.

 

وی افزود: بالاخره شخصی که بجای من به مشهد اعزام شد برگشت ویک کادو برای من به اداره آورده بود و در همان روز برگشت ایشان مدیر اداره به من خبر داد که به اداره کل استان بروم و یک سهمیه حج که برای من درآمده را تحویل بگیرم.

 

حاج مرتضی گفت: من این عنایت را از جانب اهل بیت(ع) دانستم که  دقیقا" آن روزی که من باید از زیارت مشهد بر می گشتم یک برات حج برای من رسید و از دیگر عنایت های اهل بیت این بود که در آن سال قبل از اینکه به حج مشرف شوم به همراه خانواده خودم و سه خانواده دیگر از بستگانم به زیارت امام رضا(ع) مشرف شدیم.

 

وی افزود: اگر ما به این معرفت برسیم که مدیریت زندگی و خیر و شر خودمان را به دست اهل بیت(ع) بسپاریم، معامله با اهل بیت(ع) سراسر سود است.

 

این مداح و ذاکر اهل بیت(ع) به توطئه دشمنان برای ضربه زدن به فرهنگ محرم اشاره کرد و گفت: شک نداریم که دست هایی برای سبک و سخیف کردن سبک مداحی و روضه خوانی در کار است که به لطف اهل بیت(ع) من وارد این سبک ها نشده ام و به صورت سنتی روضه می خوانم و از اشعار قوی، با محتوا و پر مغز استفاده می کنم تا از این طریق نشر معارف اهل بیت بکنم.

 

وی با اشاره به تهاجم فرهنگی و شبهه افکنی دشمن نسبت به اعمال و عزاداری محرم، تأکید نمود: مردم نیز به همان اندازه که دشمن برای شبهه افکنی اقدام می کند باید برای کشف حقیقت قیام عاشورا و رسیدن به درک واقعی این موضوع  تلاش کنند.

 

حاج مرتضی احمدی با اشاره فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص استفاده از مضامین قرآنی و دینی در مداحی، گفت: اگر بدون معرفت 100 بار هم "یاحسین" بگوئیم خاصیتی ندارد و امروزه ورود ابزار آلات موسیقی مانند طبل، سنج و ارگ  در مجالس محرم باعث خسران بار معنوی مجالس عزاداری می شود.

 

وی به عزادارن محرم توصیه نمود: که مردم به دنبال معارف اهل بیت(ع) بروند و فلسفه قیام عاشورا را برای فرزندان و نسل های بعدی مان بازگو کنیم و در ماه محرم فقط به سیاه پوشیدن و راه انداختن زنجیرزنی و سینه زنی اکتفا نکنیم.

 

وی با بیان اینکه؛درماه محرم هرکسی هرچه از دستش برمی آید برای امام حسین(ع) دریغ نکند، اضافه نمود: در مجالس عزای امام حسین(ع) در راستای معرفت شناسی کار کنیم و از منبرهای علما استفاده کنیم.

 

احمدی با اشاره به جمله" کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا"گفت: نباید اینگونه باشد که از روی عادت و رسم  10 روز محرم عزاداری برگزار کنیم و بعد از آن دیگر تعطیل شود، بلکه باید بدانیم که بدون معرفت به امام حسین(ع) هیچ عملی پذیرفته نیست و تمام ایام سال به یاد عاشورا و حزن و اندوه کربلا باشیم.