اسلام آباد خبر13:33 - 1395/07/01
مدیر کمیته امداد اسلام آبادغرب خبر داد:

جمع آوری دو میلیارد و ۸۳ میلیون ریال زکات در شهرستان اسلام آبادغرب/ لزوم بهره مندی از گروه های جهادی برای تبلیغ فریضه واجب زکات

اسلام آبادخبر: مدیر کمیته امداد امام(ره) شهرستان اسلام آبادغرب گفت: ترویج فرهنگ زکات در میان مردم و خیرین نیازمند بهره گیری از نیرو و توان گروه های جهادی است.

سید مهدی حجازی در گفتگو با اسلام آباد خبر، با بیان اینکه کمیته امداد به عنوان دبیرخانه زکات تنها سازمان متولی جمع آوری این فرضیه الهی است گفت: ترویج فرهنگ زکات در میان مردم و خیرین نیازمند بهره گیری از نیرو و توان گروه های جهادی است.

 

مدیر کمیته امداد امام(ره) شهرستان اسلام آبادغرب با اشاره به  اینکه در پنج ماهه نخست امسال مودیان اسلام آباغربی بیش از دو میلیارد و ۸۳ میلیون ریال زکات پرداخت کردند افزود: این میزان زکات از ۳۰  روستای پرداخت کننده جمع آوری شده است.

 

حجازی با تاکید بر اینکه زکات جمع آوری شده جهت رفع فقر و احداث، تعمیر و مرمت پروژه های عمرانی عام المنفعه هزینه می شود خاطرنشان کرد: زکات جمع آوری شده در پنج ماه اول امسال در راستای فقر زدایی و رفع محرومیت از چهره جامعه هزینه شده است.

 

وی همچنین با اشاره به اینکه امسال بیش از ۳۰ مبلغ در قالب گروه های جهادی جهت جمع آوری زکات با کمیته امداد همکاری و تعامل داشته اند ادامه داد: همچنین این نهاد در راستای تبلیغ و نهادینه کردن فرهنگ زکات از ظرفیت و توانایی های بالای روحانیت معزز بهره گرفته است.

 

حجازی یادآور شد: برگزاری همایش های زکات، ارسال پیامک به مودیان،توزیع بروشور، دیوار نویسی و نصب بنر از دیگر اقدامات کمیته امداد جهت ترویج و نهادینه کردن فرهنگ این واجب الهی است.

 

مدیر کمیته امداد امام(ره) شهرستان اسلام آبادغرب با تاکید بر اینکه پرداخت زکات موجب افزایش رزق و برکت، تطهیر مال، کاهش فقر در جامعه و عمران و آبادانی می شود اظهار کرد: ۱۰ میلیارد ریال در سال ۹۴ زکات از مودیان اسلام آبادغربی جمع آوری شده که امید می رود زکات امسال از رشد بالاتری برخوردار باشد.