یادداشت: علی احمدیان

پس لرزه های ویرانگر زلزله خاموش/ "هارپ" فرهنگی

کد خبر: 299908
|
12:58 - 1396/09/26
نسخه چاپی
پس لرزه های ویرانگر زلزله خاموش/ "هارپ" فرهنگی
اسلام آبادخبر: زلزله خاموش تهاجم فرهنگی سالها پیش از زمین لرزه اخیر رخ داده و با وجود گذشت زمان زیادی هنوز پس لرزه های ویرانگر آن نقاط مختلفی از میهن اسلامی مان را می لرزاند.

یادداشت: علی احمدیان/

 

برای گرفتن عکس چادرهای برپا شده هلال احمر به بالای پشت بام آپارتمان های مناطق زلزله زده رفتم و با دیدن دیش های ماهواره به وضوح دریافتم؛ زلزله خاموش تهاجم فرهنگی سالها پیش از زمین لرزه اخیر رخ داده و با وجود گذشت زمان زیادی هنوز پس لرزه های ویرانگر آن نقاط مختلفی از میهن اسلامی مان را می لرزاند و آوار ناشی از این لرزش ها روزانه در جای جای کشور قربانی می گیرد.

 

این زلزله خاموش و بی سر و صدا که کانون آن در مرکز کانون گرم خانواده های کل کشور از فقیر و غنی، پیر و جوان تخمین زده می شود، عمق نفوذ آن بیشر روی زمین است و با نفوذ بی رحمانه خود قلب مهربان پدران، مادران و آینده سازان ما را می شکافد.

 

در زلزله تهاجم فرهنگی بر خلاف زمین لرزه های طبیعی، نقش "پروژه هارپ"  دشمن مشهود است، اما با کمی تفاوت در ابزار آلات "هارپ" فرهنگی،  دشمن برای این جنگ نرم و شبیخون فرهنگی از راه فرهنگ و تکنولوژی شیرین و جذاب وارد شده است.

 

در زمین لرزه اخیر با توجه به شایعات فراگیر شبکه های اجتماعی ، حتی افراد کم سواد جامعه در دور افتاده ترین روستاها نیز از "هارپ" سخن می گفتند و عنوان می کردند شاید این زلزله ها بعلت "هارپ" باشد، اما آنها که همه روزه اعتیاد، بلوغ زودرس، فساد، طلاق و ... را در بین خانواده ها، اقوام و جامعه می بینند، هیچ وقت شک نکردند که این لرزش های زندگی ما شاید بر اثر پروژه "هارپ" فرهنگی دشمن بر علیه ما مسلمانان باشد.

 

ماهواره و شبکه های اجتماعی از ساده ترین ابزارهای دشمن برای از هم پاشیدن خانواده های ایرانی ومسلمان هستند، دشمن با استفاده از فیلم ها و داستان های گمراه کننده، زلزله ای آرام و بیصدا در کانون خانواده های ما ایجاد می کند و ریشه خانواده های مسلمان ایرانی را سست می کند به گونه ای که با یک پس لرزه عادی ویران و متلاشی شوند.

 

فساد، طلاق، بی بندو باری، اعتیاد و ...  از  پس لرزه های ویرانگر آن زلزله فرهنگی هستند که ویرانی و تخریب آن به مراتب بیشتر از خود زلزله اولیه هستند.

 

اما نکته جالب توجه اینست که؛ برخی از ویرانی های این زلزله خاموش و پس لرزه های آن با تسهیلات بنیاد مسکن ، چادر هلال احمر ، کانکس خیرین، استمهال وام و اقدامات ستاد بحران جبران نمی شوند و فقط تنها راه حل آن پیشگیری است که ریشه و بنیان خانواده را با مشاوره علما، روحانیون، دکترین و مهندسین دلسوز و کاربلد ضد زلزله ساخته یا مقاوم سازی شود.

 

 يک بررسي تاريخي درخصوص هشدار مقام معظم رهبري که در سال‌هاي ابتدايي دهه ۷۰ با واقع‌بيني ژرف‌‌نگر منحصر به فرد خود، خطر تهاجم و شبيخون فرهنگي دشمن را به همه گوشزد کردند.نگاهي به بيانات معظم‌له از آن سال‌ها تاکنون، بيانگر اين مهم است که ايشان برخلاف برخي مسئولان، نه تنها از اين حرکت خزنده دشمن غافل نبوده که طي سال‌هاي رهبري و مديريت خود بر کشور، بر اين مهم تاکيد داشته‌اند که خطر بي‌محتوا کردن نظام و پوسيدگي آن از درون، همچنان انقلاب و به تبع‌ آن جمهوري اسلامي را تهديد مي‌کند.

 

دشمن بدليل عدم موفقيت در جبهه‌هاي نظامي ـ سياسي، تلاش مي‌کند که از طريق فرهنگي به استحاله فرهنگي جامعه اسلامي بپردازد. در اين راستا رهبري معظم انقلاب نيز با درايت به اين تهديد اساسي، پي برده و در ساليان متمادي و به مناسبت‌هاي مختلف، اين مهم را گوشزده کرده‌اند. ايشان تهديدات فرهنگي را در چند مرحله بيان کرده‌اند. ايشان اين روند را با تغييرات مختلف "تهاجم فرهنگي"، "شبيخون فرهنگي" و نهايتا "ناتوي فرهنگي" بيان داشته است و براي مقابله با اين روند، لزوم "مهندسي فرهنگي" در برنامه‌هاي کشور را نيز مطرح مي‌نمايند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها