یادداشت؛ سعید قنبری

صفحه نمایش دوم پدیده تعامل با تلویزیون و ایحاد گپ ثانویه

کد خبر: 299347
|
10:02 - 1397/01/05
نسخه چاپی
صفحه نمایش دوم پدیده تعامل با تلویزیون و ایحاد گپ ثانویه
اسلام آبادخبر: سرعت تغییرات فناورانه به طرز شگفت آوری متدهای ارتباطی را تحت تاثیر قرار داده است و منجر شده تا روش های جدید ارتباطی از طریق رسانه ها متولد گردد.

یادداشت؛ سعید قنبری/
دنیای ارتباطات همواره متاثر از دنیای تکنولوژی بوده است؛ سرعت تغییرات فناورانه به طرز شگفت آوری متدهای ارتباطی را به ویژه در حوزه رسانه تحت تاثیر قرار داده است و منجر شده تا روش های جدید ارتباطی از طریق رسانه ها متولد گردد.


تا همین چند وقت پیش قدرت بی بدیل رسانه های ارتباط جمعی همواره خود را به رخ می کشید اما متاثر از تغییرات فناورانه رسانه های اجتماعی به رقیب پرتوانی برای آنها بدل شدند و مخاطبان چنین رسانه هایی خود را در محیطی تعاملی با قدرت تولید محتوا دیدند.  گوشی های هوشمند و تبلت ها هم خود تبدیل به رسانه های جدیدی شدند که شاید جدایی از آنها دیگر امکان ناپذیر است و این سیر تاثیر تکنولوژی بر ارتباطات کماکان ادامه دارد.


یکی از جالب ترین تغییرات این عرصه را می توان پدیده صفحه نماش دوم دانست. توضیح اینکه صفحه نمایش دوم چیست؟ با ذکر یک مثال راحت تر است؛ فرض کنید شما در حال دیدن برنامه مناظره از تلویزیون هستید و یکی از طرفین مناظره صحبتی را بیان می کند که واکنش برانگیز است در این هنگام شما و تعدادی زیاد دیگری در گروه های تلگرامی، صفحات اینستاگرام و توییتر با بیان و ایده خود نسبت به موضوع واکنش نشان می دهید؛ شما در حال دیدن برنامه مناظره از تلویزیون بودید اما با تبلت و گوشی یا حتی کامپیوتر خود واکنش هایی را در رسانه های اجتماعی ارائه کردید این همان مفهوم صفحه نمایش دوم است.


 صفحه نمایش دوم یک دستگاه الکترونیکی است که توسط تماشاگران تلویزیون برای اتصال به برنامه ای که می بینند، استفاده می شود. در واقع صفحه نمایش دوم با استفاده از یک گوشی هوشمند یا تبلت و از طریق یک برنامه مکمل شما را به برنامه تلویزیونی متصل می کند و پدیده ای است که تعامل با تلویزیون را ایجاد کرده و گپ ثانویه ای را حول محور برنامه پخش شده بوجود می آورد.
 برنامه مکمل همان اپلیکیشن های تعاملی گوشی های هوشمند و تبلت ها نظیر فیس بوک، توییتر، تلگرام و غیره هستند.


صفحه نمایش دوم را می توان پدیده ای در تعامل با تلویزیون دانست که تغییرات جدیدی را می تواند در برنامه های تلویزیونی پدید اورد و باب پژوهش های مختلف در زمینه را در کشور ما باز کند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد