یادداشت: احمد جلیلیان فعال سیاسی واجتماعی

دستاوردهای عملیات موشکی سپاه در عمق خاک سوریه

کد خبر: 297458
|
18:01 - 1396/03/31
نسخه چاپی
دستاوردهای عملیات موشکی سپاه در عمق خاک سوریه
اسلام آبادخبر: احمد جلیلیان فعال سیاسی واجتماعی در یادداشتی به دستاوردهای عملیات موشکی سپاه در عمق خاک سوریه پرداخت.

یادداشت: احمد جلیلیان فعال سیاسی واجتماعی

 

  تحولات و پیچیدگیهای خاورمیانه با ظهور داعش و دیگر گروها تروریستی به اصطلاح اسلامی و حمایت کشورهای منطقه ای نظیر عربستان و کشورهای فرامنطقه ای مثل آمریکا و انگلیس هر روز ابعاد تازه ای به خود میگیرد، مسلح کردن گروه داعش و حمایت های مالی و لجستیکی کشورهای منطقه آتش این بحران را هر روز شعله ور کرده است ، حملات این گروه آنچنان وسیع و گسترده و کوبنده بود که در مدت زمان کوتاهی بخش های عظیمی از خاک سوریه و عراق را به اشغال خود در آوردند بطوری که به نزدیک مرزهای کشور ما رسیدند و دو کشور سوریه و عراق در آستانه سقوط قرار گرفتند و اگر هوشیاری و کمک های ایران نبود بدون شک امروز شاهد شکل گیری اسراییل دومی در منطقه و اما بسیار متفاوت از آن ثروتمندتر و پهناورتربودیم که مقابله با آن برای هر کشوری غیر ممکن و یا بسیار پرهزینه و مرگبار بود ، چراکه این گروه متاسفانه کم فهم هستند و از طرفی متعصب و پر اعتقاد .

 

شاید خیلی از کشورهای غربی آن روزها فکر نمی کردند آتش این فتنه روزی دامن خود آنها را بگیرد. عملیات تروریستی در فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی در این راستا ارزیابی می گردد .

 

با ادامه جنگ طلبی گروهای تروریستی، امنیت منطقه و جهان روز به روز بیشتر مورد تهدید قرار می گرفت و آ ن دسته از کشورهایی که در خط مقدم این جبهه بودند و با اینها مبارزه می کردند نه تنها مورد حمایت قرار نمی گرفتند، خود نیز از طرف کشورهای منطقه و فرامنطقه بعنوان حامی تروریسم تلقی می شدند.!!

 

اولین سفر خارجی رییس جمهور آمریکا به عربستان و متعاقب آن خودشیرینی حاکمان عربستان و استقبال سران کشورهای عربی از ترامپ و خرید بیش از یکصد میلیارد دلار انواع سلاح های جنگی از آمریکا در جهت حمایت از آنها و تاکید بر دشمنی ایران و از همه مهمتر اظهارات نابخردانه وزیر خارجه عربستان در کشاندن جنگ به داخل ایران بر پیچیدگی و بحران منطقه افزود و گستاخی آنها در عملیات تروریستی مجلس و به شهادت رساندن جمع زیادی از هموطنان ما در مجلس تبلور یافت تا اینکه با مقابله سخت و حمله موشکی سپاه به مقر داعش در دیرزور سوریه معادلات منطقه دستخوش تغییر شد.

 

این عملیات از چند جهت قابل اهمیت می باشد ، گرچه شاید عده ای تصور کنند که این عملیات می تواند به چالش های موجود با غرب دامن بزند ، اما دستاوردهای آن بسیار مهمتر است .

 

در چند سال اخیر علاوه بر خرید صدها میلیارد دلار تسلیحات نظامی از طرف کشورهای اطراف ، و شیطنت ها در تهدید و تحریک عوامل تروریستی و قدرت های فرامنطقه ای قابل درک است که کشور ما بعنوان یکی از کشورهای بزرگ منطقه نسبت به امنیت خود حساس باشد ، و با توجه به دشمنی قدرت های بزرگ ، بر توان داخلی خود تکیه کند ، بر همین اساس عملیات موشکی میان برد سپاه در عمق خاک سوریه دستاوردهای ارزشمندی برای کشورمان بهمراه داشته است.

 

اولین دستاورد عملیات موشکی سپاه ، اثبات توانمندی ایران در افکار عمومی جهان است ، چونکه تا قبل از این تست و آزمایشات موشکی در دایره جغرافیایی کشور انجام میشد و راجع به کم وکیف آن تردیدهای وجود داشت اما شلیک این موشک ها به خارج از جغرافیای ایران همه ادعاهای ایران در دستاورد موشکی برای دشمنان قابل درک شد.


دومین دستاورد آن دقت بالای تسلیحات موشکی ایران است که در نوع خود بی نظیر است و همه آنها به اهداف از پیش تعیین شده اثابت کرده است ، کما اینکه درگوشه و کنار جهان و آنجایی که کشورهای بزرگ درگیر جنگ هستند شاهد آن هستیم که در زدن اهداف همواره دچار خطا و اشتباه هستند و روزانه صدها بیگناه به خاک و خون کشیده میشوند در حالیکه دهها سال پیش صاحب این تکنولوژی شده اند.


دستاورد سوم هشدار به کشورها وابسته و ذلیل منطقه مخصوصا عربستان و اسراییل که از کینه و دشمنی با ایران دست بردارند و نیروهای مسلح ما بر سر امنیت و حفظ تمامیت ارضی با هیچ کشوری شوخی ندارند و هرگونه تعرضی را با قدرت و شدت تلافی خواهند کرد و قدرت مقابل به مثل ایران پشیمان کننده خواهد بود.


دستاورد چهارم آنکه از این به بعد جهان بهتر خواهد فهمید که با کمترین درگیری با ایران هیچ نقطه امنی در خاورمیانه متصور نیست و اقصاد جهان دستخوش بحران خواهد شد و تمامی کشورهای بانی نا امنی در منطقه یکی پس از دیگری نابود خواهند شد و پایه انرژی جهان در هم پاشیده خواهد شد و شاهد نفت چند صد دلاری و بخش عظیمی از صنعت دنیا به کما خواهد رفت پس این می تواند به تلاش برای ثبات در منطقه به جای تقابل کمک کند و از رویاروی غیر ضرور جلوگیری کند.


دستاورد پنجم اینکه اگر دنیا به معنی واقعی کلمه می خواهد با تروریسم مبارزه کند ، ایران می تواند محور این مبارزه قرار گیرد و از توان و قدرت و اشراف اطلاعاتی و نظامی و موقعیت کشورمان برای سرکوب و نابودی آنها بهره گیرند . کشورهای اروپایی و روسیه می توانند در این موضوع نقش آفرینی کنند و در برابر کشورهای حامی تروریسم صف بندی نمایند.


دستاورد ششم وحدت و انسجام در برابر تهدیدات خارجی و حمایت همه جانبه مردم و مسئولین ، احزاب ، گروه ها و جناح های سیاسی از سپاه پاسداران در هدف قرار دادن مواضع داعش در ورای مرزهای جغرافیایی ، و نشان دادند که در برابر شیطنت دشمنان ید واحده هستند و همه مسرور از عملیات تلافی جویانه نیروهای مسلح کاملا آماده .

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها