یادداشت:جلیل محمدی به بهانه صدور منشور حقوق شهروندی/

حقوق شهروندی کاغذی که دردی از مردم دوا نمی کند!

کد خبر: 296131
|
10:02 - 1395/10/20
نسخه چاپی
حقوق شهروندی کاغذی که دردی از مردم دوا نمی کند!
اسلام آبادخبر: جلیل محمدی فعال اجتماعی، سیاسی به بهانه صدور منشور حقوق شهروندی در یادداشتی نوشته؛ حقوق شهروندی کاغذی که دردی از مردم دوا نمی کند!

یادداشت:جلیل محمدی به بهانه صدور منشور حقوق شهروندی/

حقوق شهروندی کاغذی که دردی از مردم دوا نمی کند!

منشور حقوق شهروندی متنی که فقط روی کاغذ و در روزهای آخر عمر دولت یازدهم رسانه ای شد. وعده هایی از دولت یازدهم که بر زمین ماند و حقوق شهروندانی که در پی اختلاس هشت هزار میلیاردی، حقوق های نجومی، فسادهای بانکی و وعده های برجامی پایمال شده است.

حقوق شهروندی حقی است که هر انسان برای زیستن از آن برخوردار است و هیچ قانونی نمی تواند آن را سلب کند، حقی که ملت ایران در نظام جمهوری اسلامی آن را یافته و لمس کرده اند و تنها دینی که به حقوق مردم توجه ویژه دارد اسلام است.

باید گفت امام خمینی(ره) بر اساس منشور متمدن اسلام، حکومت جمهوری اسلامی را بنا نهاد و ما به ثمره مجاهدت شهیدان اکنون از حقوق خود در سایه قانون اساسی و اسلام ناب محمدی برخورداریم. حقوق شهروندی شامل حق انتخاب، انتقاد و استفاده از نعمت های خدادادی به عدالت و یکسان است که می تواند هر انسان آزاده ای را در جهان خوشبخت کند.

عزیزان نظام اسلامی به ما حق استفاده از دموکراسی واقعی را داده بگونه ای که هر انسانی می تواند برای سرنوشت خویش تصمیم بگیرد و با رأی خود برای ادامه راهش هدفش را مشخص کند.

کدام منشور بالاتر از اینکه برای حفظ حیات، عزت و شرفش بجنگد و جانش را هم در راه اعتقاداتش فدا کند.

باید دانست فقط مجاهدان راه حق بوده اند که برای حفظ و نجات بشریت از چنگال ظلم، استبداد و بیدادگری منشور حقوق بشر را با خون خود امضاء و اثبات کردند و امروز ما بر سر سفره آنها مهمانیم.

سخنم با آقایان محترم دولت است امروز ملت ما در دنیا سر افراز است که در نظام اسلامی عزت و سرافرازی به دست آورده و برای حفظ استقلال و عزت خود شهدای بسیاری را تقدیم نموده است.

نیازی نیت با الفاظ و لغات بازی کنیم فقط کافی است سری به قرآن بزنیم.

کافی است سری به سیره ائمه معصومین و پیامبران بزنیم و ببینیم آنها در روی زمین با انسان ها چگونه رفتار می کردند و ماهم همانگونه رفتار کنیم.

آقایان محترم از ابتدای دولت یازدهم با منتقدان به گونه ای صحبت کردند که گویا آنها دشمنان این مرزو بوم هستند و با الفاظی چون بی سواد و بی شناسنامه آنها را نوازش کردند و اکنون حرف از حقوق شهروندی زده می شود باور کنید جای تعجب دارد.

حال چه کسی می خواهد حقوق شهروندان را رعایت کند؟ که در پس گفته های مسئولان دولتی مردم فقط می توانند ببینند عبور کنند و حتی حق اظهار نظر برای آینده و آنچه بر سرشان می آید هم ندارند چه رسد به اینکه حقوق بشرشان را رعایت کنند.

در پایان صحبتم با آقایان محترم و دولتمردان این است اگر بخواهیم حقوق بشر را رعایت کنیم باید به غیر از خودمان دیگران را هم ببینیم و برای آنها حق حیات قائل باشیم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد