یادداشت: محسن احمدیان/

امسال درختان بلوط اسلام آباد قربانی شیرین زبانی خود شده اند

کد خبر: 295581
|
11:11 - 1395/07/03
نسخه چاپی
امسال درختان بلوط اسلام آباد قربانی شیرین زبانی خود شده اند
اسلام آبادخبر: جنگل های زیبای بلوط شهرستان اسلام آباد غرب این روزها با تیشه و تبر اشخاصی سودجو دست و پنجه نرم می کنند و آرام آرام روبه زوال میروند.

یادداشت: محسن احمدیان/

 

رسول اکرم (ص) : نزد من شکستن شاخه ای از درخت هم چون شکستن بال فرشتگان است.

 

 مواقعی که در بهار بارندگی قابل توجهی باران در سطح جنگل هایی که پوشیده از درختان بلوط است را داریم در پاییزان بلوط را بهمراه کلاهکش که در زبان محلی به نام ” کلوک ” می شناسند، جوشانده و شهد آن را پس از چند نوبت حرارت برداشت می کنند که بومیان مناطق کردنشین به این شهد بلوط “شوکه ” می  گویند.

 

درختان بلوط که یکی از پوشش های اصلی جنگل های شهرستان اسلام آباد غرب است ، این روز ها به واسطه بی مهری عده ای سودجو قربانی ناملایمات شدید انسانی شده که برای جمع آوری شهد بلوط شاهد صحنه های از قلع و قمع بی رحمانه این درختان هستیم.

 

امسال درختان بلوط اسلام آباد قربانی شیرین زبانی خود شده اند ؛ این درحالی ست که با عدم تخریب این جنگل ها هم می توان شیره بلوطرا جمع آوری نمود ، در چند روز اخیر شاهد صحنه هایی ناراحت کننده از بردیدن شاخه ها و تنه بسیاری از درختان بخاطر زیاده خواهی و حرص زیاد عده ای هستیم که تیشه به دست گرفته و با قطع درختان بلوط برای سهولت در جمع آوری بلوطها اقدام به تخریب جنگل های بلوط می نمایند.

 

آیا بیاد دارید همین درختان بلوط در طول سالهای جنگ تحمیلی پناه گاه و سنگر ما مردمان آواره کرد از دید دشمنان بعثی بودند.

 

بال فرشتگان را نشکنید ، ناله درختان بلوط را بشنوید که از بی مهری ما می نالند و دم نمی زنند.

 

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد