یادداشت/ کیومرث ظهرابی

به بهانه سالروز ملی شهر شهیدان مرصاد/آیا وقت آن نرسیده است بعد از آن همه رشادت و پایمردی مردمان صبور این شهر نگاه ویژه ای به اسلام آباد غرب انداخته شود

کد خبر: 295260
|
10:58 - 1395/05/07
نسخه چاپی
به بهانه  سالروز ملی شهر شهیدان مرصاد/آیا وقت آن نرسیده است بعد از آن همه رشادت و پایمردی مردمان صبور این شهر نگاه ویژه ای به اسلام آباد غرب انداخته شود
عضو شورای اسلامی شهر اسلام آبادغرب گفت: آیا وقت آن نرسیده است بعد از گذشت 28 سال از پایان آن همه رشادت ها و پایمردی های مردمان صبور این شهر نگاه ویژه ای به شهر اسلام آباد غرب به مناسبت روز ملی اسلام آباد انداخته شود.

به گزارشاسلام آباد خبر، کیومرث ظهرابی منتخب مردم در شورای اسلامی شهر اسلام آبادغرب به بهانه سالروز ملی شهر شهیدان مرصاد اسلام آباد غرب یادداشتی را به اسلام آبادخبر ارسال نموده است؛

 

ای شهر شهیدان مرصاد، بی شک نام تو با افتخار در گوش تاریخ خواهد پیچید. زیرا همین افتخار تو را بس، که نام زیبای اسلام آباد بر چهره زیبای ایران و سینه بستر آن استان کرمانشاه می درخشد و افتخار روز ملی کرمانشاه و اسلام آباد به نام تو رقم خورد .

و افتخاری بالاتر از آن که مصداق آیه مبارکانّ ربّك لبالمرصادقرار گرفتی و در حقیقت خداوند سرزمین تو را کمینگاه (مرصاد) برای ستمگران قرارداد.

برای دلیر مردان و شیرزنان صبور تو فرقی نمی کند که نام تو را اولین شهر مقاوم یا دومین شهر مقاوم و یاسومین شهر مقاوم کشورنامگذاری کنند زیرا تو مصداق همه شهر های مقاوم را به نحو احسن به اثبات رسانیده ای.

مگر نه آنکه مردمان بزرگ این دیار ریشه در تاریخ کهن این سرزمین و افتخار آن دارند و همواره مهد پهلوانان و دلیر مردان و شیرزنان زاگرس نشین بوه اند.

مگر نه آنکه قبل از انقلاب مهد تولد بسیاری از انقلابیون جان بر کف و از طرفی مهمانوازی مهربان برای همه مهاجران و بعضی بزرگان نظام اسلامی  در زمان تبعید در قبل از انقلاب بوده اند.

مگر نه آنکه هنوز صدای رسا و فریاد مردمان انقلابی و پهلوانان نامدار آنهمچون شهیدان شهبازی و ریزه وندی و شهید هدایت مرادی هاو ... برای براندازی نظام ستم شاهی دوشادوش سایر ملت انقلابی ایران در خیابان این شهر طنین انداز است.

مگر نه آنکه مردمان ولایتمدار آن جزو اولین مردمانی بودند که از همان زمان انقلاب و خصوصاً بدو انقلاب با فرقه های ضاله که با پیشتیبانی رژیم شاهنشاهی در منطقه ساکن بودند سر سازش نداشتند و از این دیار آنان را بیرون راندند، وحتی شهدایی همچون شهید مبارکی به عنوان اولین شهید انقلاب در این شهر در این راه جان دادند.

مگر نه آنکه مردمان این دیار نه 8 سال جنگ بلکه 10 سال جنگ را تجربه کردندو از همان بدو پیروزی انقلاب تا شروع جنگ تحمیلی با اهداء خون بهترین جوانان خود همچونشهیدان هدایت مرادی و شهید باقری و شهید عبدالکریم ملکی هاو ... برای حفظ دستاورد های انقلاب و مبارزه با اشرار و معاندین نظام و برای برقراری امنیت منطقه و کشور تقدیم خاک پاک ایران نمودند.

مگر نه آنکه این شهر در 31/6/59 در ساعات اولیه شروع جنگ تحمیلی جزو اولین شهر هایی بود که مورد کینه توزی دشمن بعثی قرار گرفت و صد ها شهید و مجروح تقدیم کرد و خون پاک آنان بر سنگ فرش خیابان ها ریخته شد.

مگر نه آنکه این شهر به خاطر موقعیت خاص جغرافیایی و قرار گرفتن بر سر راه مواصلاتی چندین استان کشور و شهر های غرب استان و پشتیبانی جبهه های حق علیه باطل، مورد اوج کینه توزی دشمن قرار گرفت.

مگر نه آنکه در طول 8 سال جنگ این شهر صد ها بار مورد حملات هوایی و موشکی قرار گرفت و حتی در سال 66 شهر تقریباً ویران گردید به طوری که این شهر تبدیل به میدان آموزشی و بمباران خلبانان عراقی گرفته بود.

مگر نه آنکه مردمان قهرمان و صبور آن علیرغم این همه سختی و کینه توزی های دشمن شهر را خالی نکردند تا اسلام آباد همچنان زنده و سربلند بماند.

مگر نه آنکه در همان شرایط سخت و ناامن شهر و حملات بی امان هوایی دشمن خیل عظیمی از مردمان آن خانواده خود را رها کردند و با تشکیل گردان های بسیج همچون گردان حمزه سیدالشهداء به جبهه ها شتافتند و گاهاً رزمنده ای وقتی از جبهه برگشت خانوده اش در شهر به شهادت رسیده بودند و بهترین ادعا آمار تقریباً مساوی شهدای پشت جبهه و جبهه ای اسلام آباد نشان از دفاع بی امان آنان در جبهه های جنگ و به نحوی جبهه شهر و دیارشان اسلام آباد بوده است.

مگر نه آنکه در همان شرایط سخت، مردمان مهمان نواز آن، میزبان هزاران آواره از شهر های جنگ زده کشور بودند و اوج مهمان نوازی خود را به اثبات رساندند در حالی که از امتیازات آوارگی به آن ها تعلق نمی گرفت.

مگر نه آنکه خیلی از رزمندگان عزیز از سایر استان ها در همین دیار امتیاز رزمندگی گرفتند در حالی که مردمان این دیار در طول 10 ساله دفاع بی امان تا کنون امتیاز ایثارگری به آن ها تعلق نگرفته است.

مگر نه آنکه دشمن بعثی و منافقین کوردل و دشمنان انقلاب آخرین تیز زهرآگین خود را در آخرین روز های جنگ به قلب مردمان این دیار نشانه گرفتند و جنگی که اولین روز در همین دیار شروع شده بود در همین شهر به پایان رسید و خواب تصرف این شهر و رسیدن به تهران در طی چند روز به کابوس تبدیل شد و مردمان آن با سپر قرار دادن جان عزیز خود مانع از پیشروی آنان به طرف مرکز استان گردیدند و در حقیقت اسلام آباد تبدیل به گورستان همیشگی منافقین گردید و مردمان آن با تقدیم صد ها شهید و مجروح و حتی تقدیم 9 شهید(جرسوزه)ودر واقع 17 شهید در همان خانواده،و 5شهیدی (سنجابی ها) وهمچنین 3 شهید رزمنده همچون برادران شهید دانش و 2شهیدی همانندبرادران شهید قادر گرامی در لباس مقدس ارتش و شهید تیمور گرامی در لباس مقدس پاسداری درکنارهم و شهید زمانی ها و صیفوری ها و کرم پورها  ...در این عملیات اوج وفاداری و مقاوم بودن مردمان این دیار مظلوم به انقلاب و ایران اسلامی به منصه ظهور رسانیدند.

و در آخر مگر نه آنکه این شهر بعد از پایان جنگ نه جزو شهر هایی بود که از اعتبارات دولت صدرصد استفاده کرد و شهر و دیارشان بازسازی همه جانبه قرار گرفت و نه جزو شهرهایی بود که به علت بعد مسافت از خط مقدم فارغ از حملات دشمن بود که مردمان آن و بخش های دولتی و خصوصی با آسایش و آرامش بیشتری و با سرمایه گذاری در جهت رونق اقتصادی و عمران و آبادانی آن شهر تلاش نمایند ودر حالیکه حتی بعد از جنگ شهر اسلام آباد کمترین هزینه را برای بازسازی به دولت علیرغم این همه خرابی ها و فرصت های از دست رفته تحمیل کرد.

 

آیا با این اوصاف این شهر را مقاوم نام بنهیم یا نه؟؟؟

 

و در آخر آیا وقت آن نرسیده است بعد از گذشت 28 سال از پایان آن همه رشادت ها و پایمردی های مردمان صبور این شهر نگاه ویژه ای به شهر اسلام آباد غرب به مناسبت روز ملی اسلام آباد انداخته شود و این شهر جزو یکی از شهر های مقاوم و تبدیل فرمانداری آن به فرمانداری ویژه واعطای امتیاز ایثارگری برای مردم آن وتخصیص اعتبار 2 برابری به مدت 10 سال برای جبران فرصت های از دست رفته و خسارت های به عمل آمده در طول آن 10 سال برای رونق اقتصادی و خصوصاً عمران و آبادانی این شهر قرار گیرد. و همچنین در تکمیل راه آهن سراسری به مرز خسروی ، حداقل در آینده نزدیک به شهر اسلام آباد به خاطر موقعیت خاص مواصلاتی آن تسریع به عمل آید.

(یاد همه شهیدان و امام شهیدان (ره) و همه ایثارگران جنگ تحمیلی خصوصاً عملیات مرصاد گرامی باد و برای تعجیل در فرج امام عصر(عج) و سلامتی و طول عمر با عزت رهبر بصیر و فرزانه انقلاب و همه خدمتگزاران صدیق و رزمندگان اسلام در تمامی بلاد اسلامی دعا می کنیم.)

 

به قلم: کیومرث ظهرابی - عضو شورای اسلامی شهر اسلام آبادغرب

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها