یادداشت /

سهم اسلام آبادغرب از سفر دولت تدبیر و امید به کرمانشاه/تنها دستاوردی که نمود نداشت!

کد خبر: 295207
|
08:05 - 1395/04/30
نسخه چاپی
سهم اسلام آبادغرب از سفر دولت تدبیر و امید به کرمانشاه/تنها دستاوردی که نمود نداشت!
اسلام آبادخبر: در آینده ای نزدیک سهم اسلام آبادغرب از سفر دولت تدبیر و امید به کرمانشاه مشخص خواهد شد و گذر زمان ثابت خواهد کرد که آیا سفر دولت پر خیر و برکت بوده یا سفری بی خیر و تشریفاتی!؟

به گزارشاسلام آباد خبر،  در اواخر سال 94  با تاخیری 3 ساله بحث سفر دولت به استان کرمانشاه مطرح شد که پس از تقارن با انتخابات مجلس و خبرگان و بعد عید نوروز و سپس تعطیلات و خستگی مسئولین و آغاز به کار مجلس جدید و برخورد به ماه مبارک رمضان بالاخره با وعده وعید های فراوان این سفر به تیرماه 95 موکول شد.



متاسفانه در جلسات کاری مقدماتی برنامه ریزی سفر رئیس جمهور در راستای گرفتن خدمات بیشتری از دولت برای مردم محروم منطقه، حادثه حمله تروریست ها به کاروان مسئولین و نماینده مردم در شهرستان دالاهو رخ داد که منجر به شهادت 2 تن از فرزندان  خدوم ملت و دولت و زخمی شدن چند تن دیگر از مسئولین گردید.



اما این حادثه تروریستی فقط شهادت 2 تن از فرزندان اسلام آبادغرب و دالاهو نبود بلکه یک مظلومیت تاریخی دیگری برای مردم مظلوم و شهید پرور اسلام آبادغرب و دالاهو رقم خورد.


با وصف اینکه در سایه سکوت چند ساله برخی مسئولین هنوز تهمت های  منافقین از سینه مردم دلاور و ولایتمدار این منطقه بطور کامل پاک نشده بود بار دیگر ضد انقلاب خارجی در سایه خوش خیالی و سهل انگاری ناخواسته برخی افراد مسئول، باز هم زخمی دیگر برقلب مردم فرود آورد و این بار بهانه نا امنی منطقه را برای برخی مسئولین بی توجه رقم زد و تکه پازل گم شده را برای بهانه جویی سردمداران بی توجهی به منطقه کرد نشین کرمانشاه و فرار سرمایه گذراران جور کرد.

 


شایعه لغو سفر دولت برسر زبان ها افتاد اما سیاست های کلی امنیت ملی کشور اجازه هرگونه بهانه تراشی و بازی با افکار عمومی و گزگ دادن به دست دشمن را نداد و مسئولین به کوری چشم دشمن اعلام کردند منطقه امن است و رئیس جمهور در 27 تیر ماه عازم منطقه می شود.

 


قبل از سفر دولت به استان کرمانشاه لایحه 7 منطقه آزاد در کشور به مجلس ارائه می شود که اسم  قصرشیرین کرمانشاه در حالی که حق آن بیشتر از سایر نقاط است در آن نیست و دکتر فلاحت پیشه که زخم خورده حادثه تروریستی دالاهو است صدایش از دیگر نمایندگان استان بلند تر است، می گوید: ایراد اصل 48 قانون اساسی (دفاع از هرگونه تبعیض) را برای آن مطرح کردم و دولت قول می دهد آن را اضافه کند اما پس از یک هفته مجدد لایحه به مجلس داده می شود ولی باز هم اسمی از استان کرمانشاه در آن نیست راه آهن کرمانشاه هم یکی دیگر از حلقه های مفقوده بودجه های دولت است که یک زیر ساخت مادر برای دیگر طرح ها محسوب می گردد، محجور مانده است.

 


نمایندگان کرمانشاه مجبور می شوند طی بیانیه ای اعلام نمایند که اگر دولت به مصوبات راهگشای استان بی توجه باشد در سفر به استان دولت را همراهی نمی کنند و مردم با تشکیل کمپین هایی از نمایندگان خود حمایت می کنند، ائمه جمئه پشتیبانی می کنند و برخی فرمانداران دولت هم یکی به نعل و یکی به میخ از خواسته مردم حمایت می کنند، بالاخره با قبول دولت مبنی بر اجابت خواسته های مردم،  نمایندگان به استقبال دولت می روند.

 


نمایندگان مجلس از دولت می خواهند که هرچند کرمانشاهیان مهمان نواز هستند اما دولت هم بعد از 1200 روز باید پاسخگوی مردم بیکارترین استان کشور باشند.

 


برخی از احزاب جیره خوار دولت هم برای کمرنگ کردن کار نماینده گان استان کرمانشاه نوشتند که نمایندگان چه همراهی بکنند چه نکنند سفر دولت انجام خواهد شد اما خود دولت بر این امر واقف بود که حتی عدم همراهی ظاهری نمایندگان مردم کرمانشاه ضربه جبران ناپذیری بر آبروی دولت خواهد زد.


بالاخره رئیس جمهور 27 تیر ماه وارد کرمانشاه شد که در این مبحث فقط به شهرستان اسلام آبادغرب می پردازیم.

 


سهم شهرستان اسلام آباد از این همه جدل و جدال بر سر حق و حقوق مردم سفر 3 وزیر از هیئت دولت تدبیر و امید به اسلام آبادغرب و دالاهو است.

 


علوی وزیر اطلاعات  در بدو ورود به شهرستان به مقام شامخ شهدای اسلام آباد ادای احترام می کند و شهادت شهیدان حادثه تروریستی را به مردم اسلام آباد و دالاهو تسلیت می گوید و حجتی وزیر کشاورزی به دیدار خانواده شهید دکتر نیک عزم از شهدای حادثه تروریستی اخیر می رود که این دو اقدام  تنها دستاورد  ارزشمند سفر دولت دکتر روحانی به اسلام آبادغرب باشد که شاید ارزش معنوی آن بیشتر از تمام کلنگ زنی ها و افتتاح های  شهرستان اسلام آبادغرب باشد که این مهم نیز با برنامه ریزی غلط مسئولین شهرستان هیچ گونه پوشش خبری ، اطلاع رسانی و انعکاسی نداشت.

 


و اما شنیده شد؛ وزیر نیرو هم بعد از ظهر همان روز 27 تیرماه  بی سرو صدا به اسلام آبادغرب آمده و به قولی نیروگاه گازی تولید برق اسلام آبادغرب را افتتاح کرده است، وزیر نیرو عصر همان روز در هنگام افتتاح  ویدیو کنفرانسی سد داریان با حضور رییس جمهور، اسم نیروگاه اسلام آبادغرب را فهرست وارد قرائت کرد، یعنی مثلا" این هم افتتاح ویدیو کنفرانسی گردیده است.

 


وزیر کشاورزی نیز در شامگاه یکشنبه 27 تیرماه 95  طرح گلخانه 56 هکتاری با اشتغالزایی 300 نفر را افتتاح می کند، که اگر نظارت بر اجرای این طرح وجود داشته باشد می تواند پیشگام توسعه قطب کشاورزی در شهرستان باشد.

 


اما از میان همه وزیران وزیر دیگری که به شهرستان آمد وزیر اطلاعات به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور بود که بی ارتباط به حادثه تروریستی شهرستان دالاهو و درخواست  دکتر فلاحت پیشه در مجلس  از ایشان نیست.


هرچند در سفر این وزیر به شهر شهدای مرصاد جایز بود که در یک شورای اداری مشکلات شهرستان و خصوصا مشکلات منطقه ویژه اقتصادی و رفع مشکل محیط زیست پتروشیمی اسلام آباد که چشم امید فرزندان بیکار و تحصیل کرده مردم به آن است مطرح می گردید.

 


اما اگر در سفر وزیر اطلاعات شورای اداری تشکیل نشد و مصوبه ای  هم در بر نداشت اما با حرف های خود مرهمی بر زخم کهنه اسلام آبادی ها گذاشت . وی گفت: منافقین از مردم اسلام آباد سیلی خوردند و خون شهیدان منطقه را نشانه وفاداری این مردم مظلوم به انقلاب دانست.



وزیر اطلاعات از فرماندار شهرستان خواست مشکلاتی را که بصورت شفاهی در سخنرانی خیر مقدم عنوان نمود اعم از مشکلات عدم توسعه و خسارت آتش سوزی کشاورزان گندم کار در اسلام آباد و سهمیه ایثار گری برخی از مردم شهرستان را مکتوب نماید تا در هیئت دولت مطرح گردد.


لذا؛ در آینده ای نزدیک سهم اسلام آبادغرب از سفر دولت تدبیر و امید به کرمانشاه مشخص خواهد شد و  گذر زمان ثابت خواهد کرد که آیا سفر دولت پر خیر و برکت بوده یا سفری بی خیر و تشریفاتی !؟

 


انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد