یادداشت/علی احمدیان

جنگ تکنولوژی/ لزوم توجه مسئولین و خانواده ها به نفوذ و تهاجم فرهنگی دشمن

کد خبر: 295074
|
11:55 - 1395/04/05
نسخه چاپی
جنگ تکنولوژی/ لزوم توجه مسئولین و خانواده ها به نفوذ و تهاجم فرهنگی دشمن
اسلام آبادخبر: به نظر می رسد باید پدر و مادر ها بیشتر از گذشته به فکر جوانان خود باشند و مسئولان نیز از کنار مسائلی چون نفوذ و تهاجم فرهنگی به سادگی نگذرند تا هویت ایرانی اسلامی خانواده حفظ شود.

به گزارشاسلام آباد خبر، در دهه 70 بسیاری از مردم ویدئو را یک ابزار خطر آفرین برای فرهنگ می دانستند در خانواده هایی که ویدئو پیدا می شد معمولا به عنوان یک خانواده سست ایمان به آنها نگاه می کردند و کم کم با گسترده تر شدن تکنولوژی و ورود دوربین های فیلم برداری خانوادگی به بازار دیگر بسیاری از مردم وجود ویدئو را برای خود یک نیاز ضروری می دانستند.


اما با وجود اینکه ویدئو می توانست یک ابزار مفید باشد، بعد تهدید کنندگی آن نیز همچنان پابرجا بود و فرهنگ استفاده از آن باید رواج پیدا می کرد.


پس از ویدئو و به تناسب پیشرفت تکنولوژی سی دی،دی وی دی، BlueRay و ... وارد بازار مصرف خانگی شدند که استفاده از آنها به چاقوی فرهنگی تشبیه می شد یعنی اینکه فرد از چاقو هم می تواند به عنوان یک سلاح استفاده کند و هم به عنوان یک ابزار مفید برای انجام امورات مربوط به آشپرخانه و اگر استفاده از چاقو همراه افراط و کینه باشد آلت قتل می شود.


حال علی رغم اینکه خانواده سعی داشت از تکنولوژی های مزبور به عنوان یک ابزار مفید استفاده کنند اما دشمن از آن برای قتل استفاده می کرد، قتلی که قربانی آن هویت فرهنگی جوانان ما بود.


بر کسی پوشیده نیست که جنگ فرهنگی به واسطه ابزارهایی که پیشتر نام برده شد شکل گرفته بود و همچنان خانواده ایرانی به دلیل جذابیت این ابزارها و عدم فرهنگ درست استفاده از آن روز به روز بیشتر هویت فرهنگی خود را از دست می داد و دشمن چاقوی خود را بیش از پیش بر قلب هویت ایرانی اسلامی ما فرو می برد.


امروزه نیز ماهواره و انواع و اقسام تبلت ها و گوشی های اندروید همان چاقوی فرهنگی دشمن است که با کینه و بغض هر لحظه تهدیدات بیشتری را متوجه کیان خانواده ایرانی می کند و در کنار آن با ابزارهای پرنفوذ شبکه های اجتماعی دردسرهای بیشتری را متوجه خانواده ایرانی کرده است که نظیر آن جاسوسی و جمع آوری اطلاعات از طریق همین شبکه های اجتماعی است.


تلگرام و اینستاگرام به عنوان شبکه های اجتماعی پرکاربرد در کشور ما نیز به ابزارهایی برای ترویج بی حجابی،بد حجابی،شبهه افکنی و غیره تبدیل شده و بعد از گذشت سالها از ورود نسل های مختلف تکنولوژی به کشور ما هنوز نتوانسته ایم استفاده فرهنگی درستی از آنها داشته باشیم و همچنان این تکنولوژی ها بجای اینکه در حکم یک فرصت برای ما باشد بیشتر شبیه چاقویی است که در دست فردی کینه ای از مان قرار دارد.


به نظر می رسد باید پدر و مادر ها بیشتر از گذشته به فکر جوانان خود باشند و مسئولان نیز از کنار مسائلی چون نفوذ و تهاجم فرهنگی به سادگی نگذرند تا هویت ایرانی اسلامی خانواده حفظ شود.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد