امام جمعه اسلام آباد غرب:

زندگی و زهد مدرس بعنوان یک الگو مطرح است /توافقات هسته ای بدون حمایت رهبری ممکن نبود

کد خبر: 95379
|
15:05 - 1392/09/08
نسخه چاپی
زندگی و زهد مدرس بعنوان یک الگو مطرح است /توافقات هسته ای بدون حمایت رهبری ممکن نبود
امام جمعه اسلام آباد غرب گفت:باید کسانی که بعنوان نماینده مردم در مجلس حضور دارند زندگی و زهد مدرس را الگو قرار دهند.
به گزارش خبرنگار سرویس دین و اندیشه اسلام آباد خبر،امام جمعه اسلام آباد غرب در خطبه های امروز نمازجمعه شهرستان ضمن تسلیت شهادت امام زین العابدین(ع) با اشاره به مصائب زندگانی حضرت گفت: زندگانی حضرت سجاد(ع) نمونه ای از زندگی با رنج و مصیبت است و ایشان مصائب زیادی را تجربه کردند.

حجت الاسلام ابطحی ادامه داد: تولد ایشان در ایام جنگ صفین در سال 38 هجری،اهانت به امیرالمومنین (ع) بر بالای منبرها که دستور آن توسط معاویه داده شده بود ، حادثه عظیم کربلا و رفتارهای نامناسب بنی امیه در دوران امامت ایشان از جمله مصائبی بود که حضرت سجاد(ع) شاهد آن بودند.

وی افزد: هر چند نامناسبت ترین رفتار ها با امام سجاد(ع) در طول 35 سال امات ایشان صورت گرفت اما روح عبودیت،روح عبادت و روح تقوا در ایشان مانند خورشید در جامعه اسلامی درخشید.

ایشان نشانه های انسان مومن را با اشاره به حدیث امام زین العابدین(ع) پرهیزکاری در خلوت ،صدقه دادن در تهیدستی،صبر در مصیبت ها،خویشتن داری در هنگام خشم و راستگوئی در هنگام  ترس برشمردند و افزودند:صبر در مصیبت ها به معنی گریه نکردن نیست بلکه گریه کردن یکی از عواطف انسانی است لذا صبر یعنی اعتراض نکردن به قضا و قدری که خداوند مقدر کرده است.

حجت الاسلام ابطحی در پایان خطبه اول خود به مصائب کربلا و دوران اسارت اهل بیت(ع) و امام سجاد (ع) اشاره کردند.

امام جمعه اسلام آباد غرب در خطبه دوم نماز جمعه این هفته به مناسبت های پیش رو اشاره و بیان داشت: روز یکشنبه مصادف است با شهادت آیت الله مدرس ، مردی که در عین بی یاوری ، عالمانه در مقابل زورگویی رضاخان ایستاد و به دست مزدوران وی به شهادت رسید.

وی با اشاره به اینکه روز شهادت آیت الله مدرس بعنوان روز مجلس نیز نامگذاری شده است گفت: باید کسانی که بعنوان نماینده مردم در مجلس حضور دارند  زندگی و زهد مدرس را الگو قرار دهند.

ایشان به توافقات مذاکرات هسته ای ژنو اشاره و افزود:هر آنچه که اتفاق افتاد به نفع کشور ما بود و امتیازاتی که کشور ما از آن صرف نظر کرد چیزی نیست که قابل برگشت نباشد چرا که ما به علم آن دست پیدا کرده ایم ولی امتیازهای مهم تری گرفته شد و همین موضوع عدم تصویب تحریم های جدید تا شش ماه خود در برنامه ریزی ها کوتاه مدت دولتمردان ما تاثیر بسزائی دارد.

ابطحی روزنه باز شده در توافقات هسته ای را نقطه امیدی در جامعه دانست و امید را برای جامعه یک سرمایه اجتماعی برشمرد و ادامه داد: بدون حمایت های رهبر معظم انقلاب از تیم هسته ای توافق صورت گرفته ممکن نبود.

امام جمعه اسلام آباد در ادمه به گزارش اخیر رئیس جمهور اشاره و نکات برجسته این گزارش را ذخیره کالاهای اساسی در کشور،توزیع شیر در مدارس،مهار تورم،پرداخت یارانه ها بر اساس روال کنونی تا پایان سال جاری،بسته های کالائی برای اقشار کم درآمد و ارج نهادن به رهنمودهای رهبری و صبر مردم دانست.

وی ضمن اشاره به این موضوع که اسرائیل توطئه های جدیدی علیه ایران،سوریه وحزب الله لبنان طراحی کرده، انفجار مقابل سفارت جمهوری اسلامی در بیروت را از جمله این توطئه ها دانست و بیان داشت خیلی از کشورها از جمله اسرائیل و عربستان از این توافق ناراحت شدند.
 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها