اختصاصی اسلام آباد خبر:

انشقاق بین اصلاح طلبان اسلام آبادی در پی سهم خواهی اصلاحات از دولت تدبیر وامید

کد خبر: 93223
|
15:41 - 1392/09/04
نسخه چاپی
انشقاق بین اصلاح طلبان اسلام آبادی در پی سهم خواهی اصلاحات از دولت تدبیر وامید
سهم خواهی اصلاح طلبان از دولت روحانی به معظل بزرگی برای آنان تبدیل شده و انشقاق بین گروه های اصلاح طلب استان کرمانشاه کاملاً مشهود است بطوری که اصلاح طلبان اسلام ابادی نیز به این دچار چند دستگی شده اند و همدیگر را متهم به انحصار طلبی وداشتن رویکر انحصار طلبانه می نمایند.
در پی پیروزی دکتر حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری 24 خرداد 92گروه های مختلف اصلاح طلب بویژه اصلاح طلبان تندرو با روی کار آمدن دولت اعتداگرای یازدهم به سهم خواهی از این دولت پرداختند و این سهم خواهی در حالی صورت می گیرد که خود اصلاح طلبان به این موضوع واقف هستند که پیروزی روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ناشی از مواضع و رویکرد اعتدالگرایانه اش بوده نه به سبب کمک چهره های سیاسی اصلاحات و گروهای وابسته به آنان،لذا با قاطعیت میتوان گفت اصلاح طلبان پبروز انتخابات اخیر ریاست جمهوری نشدند.

ولیکن اصلاح طلبان پیروزی روحانی در انتخابات را بدون در نظر گرفتن واقعیات فوق یک موفقیت برای خود دانسته و به سهم خواهی از دولت تدبیر و امید به همین بهانه می پردازندو با نگاهی طلبکارانه قصد دارند تمامی پست های مدیریتی در سطوح مختلف را بدون در نظر گرفتن خصائص افراد در دست بگیرند.

قبل از معرفی استاندار جدید کرمانشاه برخی از چهره های اصلاح طلب استان با تهدید به تجمع در مقابل وزارت کشور و مجلس شورای اسلامی قصد داشتند خود را قهرمان عرصه سیاسی انتخاب استاندار جلوه دهند و با انتخاب استاندار همین موضوع را ابزاری برای ترقی خود در مدیریت استان قرار دهند ولیکن شاهد آن بودیم که هئیت دولت تغییر استاندار کرمانشاه را جزو آخرین استان های کشور قرار داد و چهارشنبه هفته گذشته رضایی بابادی را بعنوان استاندار کرمانشاه انتخاب کرد.

امام سهم خواهی اصلاح طلبان از دولت روحانی به معظل بزرگی برای آنان تبدیل شده و انشقاق بین گروه های اصلاح طلب استان کرمانشاه کاملاً مشهود است بطوری که اصلاح طلبان اسلام ابادی نیز به همین دلیل دچار چند دستگی شده اند و همدیگر را متهم به انحصار طلبی وداشتن رویکرد انحصار طلبانه می نمایند.

به سبب برنامه ریزی برای سهم خواهی از استاندار جدید کرمانشاه روز جمعه هفته گذشته جلسه ای با حضور ابراهیم فتاحی از اصلاح طلبان فعال استان و همچنین اعضای حزب منحله مشارکت اسلام آباد و برخی دیگر از چهره های اصلاح طلب شهرستان در اسلام آباد غرب برگزار شد که حتی برخی از خود دعوت کنندگان در این جلسه حضور نیافتند و تنها 20 نفر از مدعوین در جلسه حضور پیدا کردند،حال جلسه مزبور به صحنه کنش و واکنش اصلاح طلبان اسلام آبادی تبدیل شده و هر کدام دیگری را رد می نماید.

نکته حائز اهمیت در این بین اختلاف شدید در بین دوستان دیروز اصلاح طلب اسلام آبادی است،وبلاگ اندیشه اسلام اباد که توسط یکی از اصلاح طلبان شهرستان مدیریت می شود درباره این جلسه می نویسد:اصلاح طلبان اسلام آباد بر این اعتقاد دارند که اعضای حزب سابق مشارکت شهرستان متاسفانه رویکرد انحصارطلبانه دارند و ادامه می دهد که با توجه به معرفی استاندار جدید برخی گروه های به تکاپو افتاده تا استاندار را در چنبره خویش گرفتار سازند.

هر چند که اسلام اباد تایمز از سایت های اصلاح طلب شهرستان نیز همانند اندیشه اسلام اباد به موضوع می نگرد اما بر خلاف عقیده نویسندگان این سایت و وبلاگ مزبور مبنی بر اختلاف بین اعضای اصلاح طلب اسلام آباد و اعضای حزب منحله مشارکت واقعیت نشان دهنده چند دسته شدن اصلاح طلبان اسلام ابادی می باشد و انشقاق بوجود آمده تنها بین دو گروه خاص قابل تقسیم نیست.

امیدواریم اصلاح طلبان شهرستان اسلام آباد حداقل بر این نکته واقف باشند که ارائه لیست های بلند بالا به هر نحوی برای تصدی پست های مدیریتی استان و شهرستان با خط مشی اعتدالگرای دولت تدبیر و امید سازگار نیست همانطور که ارائه لیست اصلاح طلبان استان برای تغییر استاندار اثری نداشت.

اما صحبتی با مدیران استان و استاندار جدید:

1-اگر به معانی واقعی اعتدال از ریشه عدل بنگریم به معنای قرار دادن هر چیز و هرکس در سر جای خود است که اگر مدیران استان و استاندار جدید بخواهد بر مبنای اعتدال عمل نمایند نباید به بهانه نبودن نام یک شخص در لیست های پیشنهادی که بر اساس سلایق شخصی و گروهی تنظیم می شود تصمیم گرفته و نیرو های ارزمشند را کنار بگذارند.

2-هر چند دولت حق دارد همکاران خود را از بین افراد شایسته انتحاب نمایند اما هر شخصی که عضو ستاد انها بوده و یا با آنان همکاری داشته لزوماً فرد شایسته ای نیست و ممکن است افراد بسیار شایسته تری وجود داشته باشند لذا در این زمینه باید نهایت دقت صورت پذیرد.

3-استفاده از نیروهای ارزشی با خطوط فکری مختلف جهت بهره گیری کامل ازظرفیت های استان کرمانشاه و رعایت مشی اعتدال در دستور کار قرار گیرد.

امیدواریم استاندار جدید کرمانشاه بتواند با همکاری عناصر مفید و ارزشی استان ،کرمانشاه را به جایگاه واقعی خود در کشور برساند و از تمامی ظرفیت های استان استفاده کامل را نموده تا کرمانشاه همچنان همچون سینه ستبر ایران بدرخشد.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد