یادداشت/

گمنامی گمنامان شهید

کد خبر: 68403
|
19:35 - 1392/07/12
نسخه چاپی
گمنامی گمنامان شهید
بیست و هفتم خرداد نود و یک را بسیار خوب بیاد دارم ، روزی که همزمان با تشییع سه تن از شهیدان گمنام جنگ تحمیلی در اسلام آباد غرب به دوستانم عرض کردم که این گمنامان شهید گمنام تر خواهند شد.
بیست و هفتم خرداد نود و یک را بسیار خوب بیاد دارم ، روزی که همزمان با تشییع سه تن از شهیدان گمنام جنگ تحمیلی در اسلام آباد غرب به دوستانم عرض کردم که این گمنامان شهید گمنام تر خواهند شد.
 
استدلال های منطقی نیز برای خود داشتم و محکم ترین آن محل دفن این شهدا بود ، اسم آن را تپه نورالشهدا نامیدند اما دریغ از این که لحظه ای کسی به این فکر کند که اگر هر نقطه ی دیگر را در سطح شهر برای این کار در نظر می گرفتند از مکان فعلی بهتر بود.
 
 
حال نه فقط نام بلکه جسم آنها هم گمنام است و این جای بسی تاسف برای آنهایی دارد که به قول خودشان ادامه دهنده راه شهدا هستند.
 
خوب است که برای رسیدگی به امور شهدا و ایثارگران ،بنیاد شهید و امور ایثارگران بعنوان متولی در نظر گرفته شده که این همه کمی و کاستی وجود دارد و کسی به فکر نمی افتد ، چرا که در هفته دفاع مقدس که برای زیارت قبور این شهدا به تپه نورالشهدا عزیمت کردم با تصویری روبرو شدم که بسیار ناراحت کننده بود ، بیرق های نصب شده بر مزار این سه شهید گمنام بهمراه باد عزم سفر کرده بودند و اثری خرد از آنها بر روی میله ها باقی مانده بود و این تنها صحنه ناراحت کننده نبود و تصاویر دلخراش دیگری در آن مکان دیده می شد.
 
 
به یاد دارم صدراله بابلی فرماندار سابق اسلام آباد در جلسه ای در تاریخ 1392/2/4 اظهار داشت 1 ميليارد و 500 ميليون ريال براي ساماندهي مزار شهداي گمنام در كميته برنامه ريزي تخصيص داديم كه بدليل عدم تخصيص اعتبارات  اين كار شروع نشد و امسال هم با توجه به وظيفه اي كه در قبال شهدا بر عهده همه مسئولين است بدون هيچ اعتبار خاصي و تنها با استفاده از ظرفيتها و امكانات ادارات شهرستان كار ساماندهي مزار اين شهداي گرانقدر را آغاز خواهيم كرد و در اعتبارات سالجاري براي تكميل آن اعتبار تخصيص خواهيم داد .
 
وقتی این گفته آقای بابلی را مرور کردم چند سوال برایم مطرح شد:
 
1 - چرا از خرداد نود و یک تا تیر نود و دو که بحث از ساماندهی مزار شهدا می شود هیچ اقدامی برای ساماندهی مزار این شهدا نشده است؟
 
2 - حال که در تیر ماه نود و دو گفته می شود که کار ساماندهی شروع خواهد شد چرا این کار شروع نشده است؟
 
3 - آیا عوض کردن پرچم نصب شده بر مزار شهدا که آبرو و عزت این کشور مدیون ایشان است آن هم در یکبار در سال (هفته دفاع مقدس) نیاز به بودجه کلان دارد؟
 
4 - مسئولانی که شعار پیروی از شهدا می دهند چرا حاضر نیستند حتی برای تعویض یک پرچم مسئولیت بپذیرند؟
 
5 - انشاءالله چه زمانی کار ساماندهی مزار شهیدان گمنام تپه نورالشهدا آغاز خواهد شد؟
 
امیدواریم هر چه زودتر مسئولین در این زمینه پاسخگو بوده و حداقل برای اثبات ارادت خود به شهدا ، بجای سخن ، عمل کنند چرا که به قول سعدی:
 
ز عمل کار برآید به سخن دانی نیست

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها