امام جمعه اسلام آباد در خطبه های نماز عید فطر:

عید فطر جشن پیروزی انسان مومن بر هوای نفس است

کد خبر: 48045
|
10:27 - 1392/05/18
نسخه چاپی
عید فطر جشن پیروزی انسان مومن بر هوای نفس است
امام جمعه اسلام آباد گفت: علت قرار دادن امروز بعنوان عید پیروزی انسان بر هوای نفس است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اسلام آباد خبر ، نماز عید سعید فطر با حضور هزاران نفری مومنین خدا جو در بلوار یادگار آمام (ره) و به امامت حجت الاسلام ابطحی برگزار شد.
 
هزاران نفر از مومنین آمده بودند تا عیدی خود را از خداوند متعال در این روز بگیرند ، حضور چشمگیر خداجویان به حدی بود که دوربین ها از پوشش تصویری آن وا مانده بودند و تنها گوشه ای کوچک از این حضور به در لنز دوربین ها نمایان شد.
 
به مصداق سخن امیر مومنان حضرت علی (ع) محشر در دنیا برپا بود و مردم فوج فوج به سمت محل اقامه نماز می رفتند ، عده ای زیر لب دعای فرج می خواندند و عده ای دیگر طلب ثبات قلب در راه خدا می کردند.
 
بعد از اقامه نماز عید فطر حجت الاسلام ابطحی به ایراد خطبات نماز عید پرداخت و گفت: یکی از نشانه های انسان متقی انفاق در راه خداست که شما مونین خدا در پایان سی روز ریاضت ، حسن ختام آن را انفاق در راه خدا و پرداخت زکات قرار می دهید.
 
امام جمعه اسلام آباد افزود: امروز روز بسیار مهمی است و روز به نمایش گذاشتن عظمت اسلام است تا کفار ببیند مسلمان چه عظمتی دارند و علت قرار دادن این روز بعنوان عید پیروزی انسان بر هوای نفس است.
 
وی در ادامه با اشاره به مناسبت های پیش رو گفت: روز 23 مرداد روز پیروزی حزب الله لبنان بر رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه  است که هدف از این حمله اسرائیل به لبنان ایجاد خاورمیانه جدید بود که بحمدالله و با معجزه الهی که رخ داد حزب الله پیروز این میدان شد.
 
وی در پایان گفت: باید قدر دان امنیت موجود در نظام جمهوری اسلامی بود.
 
 
 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد