پیگیری مشکلات جامعه از وظایف خبرنگاران است

کد خبر: 47770
|
14:26 - 1392/05/17
نسخه چاپی
پیگیری مشکلات جامعه از وظایف خبرنگاران است
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه حرفه خبرنگاری یک حرفه خطیر و حساس است گفت: پیگیری مشکلات جامعه از وظایف خبرنگاران است.
 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه حرفه خبرنگاری یک حرفه خطیر و حساس است گفت: پیگیری مشکلات جامعه از وظایف خبرنگاران است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد آفتابی شامگاه چهارشنبه در مراسم تجلیلی از خبرنگاران استان کرمانشاه با تبریک روز خبرنگار گفت: یک خبرنگار دارای ویژگی هایی بارز و منحصر به فرد است و ذوق و استعداد او در پردازش مسائل مثال زدنی است.

وی افزود: خبرنگاران باید علاوه بر ذوق و استعداد افرادی  دارای انگیزه و سرعت عمل در انتقال سریع اخبار باشند.

حجت السلام آفتابی، دقت در خبر، صحت در خبر و داشتن اطلاعات وسیع را از مهمترین ویژگی های کاری یک خبرنگار بر شمرد و گفت: ساده نویسی از دیگر ضروریات یک نگارنده خبر است، چرا که مطالب نگارش شده در قالب خبر و ... باید برای تمام اقشار جامعه قابل هضم باشد.

وی با بیان اینکه رسانه ها نقش مهمی در تحولات جامعه بر عهده دارند گفت: رسانه مهمترین ابزار آگاهی بخشی به جامعه و هم چنین تغییر و تحولات جامعه است.

آفتابی با تاکید بر اینکه خبرنگاران باید پیگیر مشکلات باشند گفت: وظیفه یک خبرنگار تنها برجسته کردن مشکلات جامعه نیست، بلکه یک خبرنگار باید به تمام مسائل توجه کرده و گاهی نیز با انعکاس رخدادهای خوب جامعه نشاط و امید را در جامعه به وجود آورند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی نقد را یکی از ابزارهای پیشرفت جامعه دانست و گفت: البته نقد باید به گونه ای باشد که سازنده بوده و هم چنین انصاف و عدالت باید در نقد رعایت و منتقد بدون غرض ورزی به نقد بپردازد.

وی بار دیگر ویژگی های یک خبرنگار را برشمرد و گفت: داشتن جسارت از دیگر ویژگی های یک خبر نگار است، ضمن اینکه خبرنگار باید با آوزش های تخصصی حرفه خود را رونق و توسعه ببخشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در بخش دیگر به فعالیت های این اداره کل اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در طی دو سال خدمت من در این اداره کل هیچ نشریه و خبرگزاری به دادگاه نرفته و تعامل مناسبی بین جامعه رسانه ای و این اداره کل وجود داشت.

وی تصریح کرد: البته ممکن است مواردی بوده باشد اما اغلب با تذکرهایی مرتفع شد و اگر موارد معدودی نیز به دادگاه رفته باشند به دلیل داشتن شاکی خصوصی بوده است.

وی افتتاح تئاتر شهر، اجرای یک هزار و 700 نمایش، برگزاری نخستین نمایشگاه خوشنویسی وصیت نامه شهدا  و... را از جمله فعالیت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در دو سال اخیر دانست و  از افتتاح سینما فرهنگ با امکانات روز دنیا و با حضور پوران درخشنده، اولین بانوی کارگردان پس انقلاب که کرمانشاهی است خبر داد.

حجت الاسلام آفتابی هم چنین از چاپ 20 کتاب پژوهشی در استان خبرداد و گفت: این اداره کل در طی دو سال اخیر اقدام به چاپ این کتب پوهشی کرده و امیدواریم که تعداد این کتب در سال های آینده بیش از این تعداد باشد.

وی هم چنین از عدم اختصاص بودجه برای زیر ساخت های فرهنگی ابراز نارضایتی کرد و این مسئله را قصور و عدم پیگیری مسئولین عنوان کرد.

وی افزود: خوشبختانه با پیگیری های انجام شده در دو سال اخیر و با توجه به سفر پربرکت مقام معظم رهبری پنج مصوبه در زمینه توسعه زیر ساخت های فرهنگی برای استان کرمانشاه  به تصویب رسید که انگارخانه تخصصی از جمله شاخص ترین این پروژه هاست.

حجت الاسلام آفتابی اضافه کرد: پروژه مذکور هم اکنون در مرحله تعیین پیمانکار بوده و به محض تخصیص اعتبار به مرحله اجرا در می آید.

وی ادامه داد: این پروژه در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد که به مرحله اجرا در خواهد آمد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در پایان از کلنگ زنی  مجتمع فرهنگی هنری در شهر بیستون و شهر سرپل دهاب تایک ماه آینده خبرداد.

لازم به ذکر است، در این مراسم از کتاب تاریخ مطبوعات کرمانشاه نوشته محمد حسین شیریان رونمایی و از 400 خبرنگار استانی نیز با هدایایی تجلیل شد.
 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد