مصاحبه اختصاصی اسلام آباد خبر با امیر رضا فتاح پور/

موفقیت من در کنکور عنایت ویژه خداوند بود / هیچ آسانبری ، کنکور را آسان نمی کند

کد خبر: 46499
|
20:12 - 1392/05/14
نسخه چاپی
موفقیت من در کنکور عنایت ویژه خداوند بود / هیچ آسانبری ، کنکور را آسان نمی کند
امیررضا فتاح پور با کسب رتبه 32 در کنکور سراسری رشته ریاضی فیزیک برای شهرستان اسلام آباد غرب افتخار آفرید، وی معتقد است که در کنکور هیچ میانبری وجود ندارد بلکه این انسان است که خود باید پله پله راه را طی نماید.
با اعلام نتایج کنکور ، مطلع شدیم یکی از جوانان شهرستان اسلام آباد غرب موفق به کسب رتبه ای شده ، که موجب افتخار اسلام آبادی ها در میان شرکت کنندگان در آزمون سراسری دانشگاه ها است.

امیررضا فتاح پور فرزند منصور فتاح پور ، دبیر فیزیک دبیرستان های اسلام آباد غرب و خانم بسامی از دبیران موفق رشته تجربی در شهرستان است.

ایشان  با  کسب رتبه 32 رشته ریاضی فیزیک توانست برگی درخشان در نتایج کنکور سراسری شهرمان رقم بزند.

اسلام آباد خبر نیز ضمن تبریک به خانواده فتاح پور راز های موفقیت این جوان عزیز را از لسان خود وی بیان خواهد کرد.
 
 
 
 
 
 

اسلام آباد خبر: در ابتدا روزمه ی تحصیلی خود را بیان نمائید؟

 من تحصیل خود را از مدارس دولتی آغار کردم .  کلاس اول مقطع دبستان در مدرسه استقلال شروع به تحصیل نمودم سپس جهت تحصیل در کلاس دوم دبستان مدرسه شهید صدر را انتخاب کردم و در کلاس سوم دبستان وارد مدرسه ابتدایی دانش، که یکی از مدارس  شاخص و دارای کادر آموزشی بود شدم و مابقی دوران تحصیل خود را در مقطع ابتدائی آنجا گذراندم.
سپس در آزمون ورودی مدارس  تیزهوشان امتحان دادم و قبول شدم ولی بنا به دلایل شخصی جهت ادامه تجصیل  مدرسه نمونه دولتی شهید آوینی  را انتخاب کردم .

بعد از گذراندن پایه های تحصیلی مقطع راهنمائی در مدرسه مزبور جهت ورود به مقطه دبیرستان ،مجددا در آزمون مدارس تیزهوشان شرکت کردم و با کسب رتبه اول در این آزمون مجاز به ورود در مدارس تیز هوشان بودم که بدلیل مشکلات رفت و آمد و دوری از خانواده  و غیره ، مدرسه  نمونه دولتی شهید ریزه وندی را برای طی نمودن مقطع دبیرستان انتخاب کردم و چهار سال متمادی در آنجا به تحصیل پرداختم.
 
اسلام آباد خبر: در میان دروس تحصیلی به کدام یکی بیشتر علاقمند بودید؟

به درس های ریاضی و فیزیک علاقه خاصی داشتم.

اسلام آباد خبر :انتخاب رشته ریاضی فیزیک براساس علاقه شخص خود شما صورت گرفت ؟

بله - از همان اول رشته ریاضی را دوست داشتم.

اسلام آباد خبر:  از چه زمانی بصورت منظم و مدون شروع به درس خواندن برای کنکور نمودید؟
 
 از همان مقطع اول دبیرستان با هدف موضوع رو دنبال می کردم  ولی به صورت جدی از سال دوم دبیرستان که محتوی درسی از این مقطع به یعد تحصصی می شد شروع به مطالعه برای کن

اسلام آباد خبر: آیا تصور می کردید رتبه شما در کنکور سراسری دو رقمی باشد ؟

  من انتظار بهتر از این را داشتم، از طرفی یک مقداری سوالات امسال کنکور ،سخت بود و کمی شرایط آزمون سخت شده بود که باعث گردید از نظر روحی تحت فشار قرار بگیرم ولی  در کل خوب بود.

اسلام آباد خبر: برای اولین بار در کنکور شرکت می کردید؟

بله اول بار بود .

اسلام آباد خبر: روزانه چند ساعت مطالعه می کردید؟

رویکرد من مطالعه  مطالب بصورت تخصصی  و درک کامل موضوع بود که بر همین اساس در تابستان   روزی ده ساعت درس می خواندم ، ولی با شروع ایام مدرسه ساعات مطالعه بنده به روزی شش ساعت تقلیل پیدا کرد.

اسلام آباد خبر: موازی بودن مطالعه درسی برای کنکور با مطالعه دروسی که در هر سال تحصیلی در مدرسه می خوانید موجب اختلال در مطالعه دروس دوران تجصیل نمی شد ؟

نه اصلا ، چون که دروسی که میخواندم جزو محتوای دروس سال تحصیلی خودم هم بود.

اسلام آباد خبر: برای دروس تخصصی بیشتر وقت می گذاشتید  یا دروس عمومی ؟

  یکی از نقاط ضعف بچه های رشته ریاضی خواندن صرفاً  دروس تخصصی است ولیکن من دروس عمومی را هم خیلی خوب مطالعه کردم.

اسلام آباد خبر: کدام درس را بیشتر از همه مطالعه می کردید؟ انتظارت از درصد کسب شده از آن درس برآورده شد یا خیر ؟
 
 من بیشتر درس شیمی را مطالعه کردم و رای کسب  100 درصد نمره خودم را آماده می کردم اما به علت شرایط سوالات آزمون و شخت بودن سوالات آیادامسال کنکور 77 درصد توانستم بزنم، هرچند واقعا ارزش 100 درصد را با احتساب شرایطی که قبلا ذکر کردم داشت.

اسلام آباد خبر: آیا در کنکورهای آزمایشی شرکت می کردید؟

بله

اسلام آباد خبر: چه تفاوتی در بین درصد های کسب شده در کتکور آزمایشی و کنکور سراسری وجود داشت؟

در آزمون های گزینه دو یک قسمتی از کارنامه داوطلب تخمین  رتبه براساس آزمون سراسری سال گذشته است. من سال دوم و سوم دبیرستان و پیش دانشگاهی در آزمون های گزینه دو شرکت کردم، در اوایل که دروس زیاد تخصصی نبود رتبه من بین اول تا ده بود و با تخصصی شدن دروس رتبه ام در آزمون ها به بین 20 تا 30 تغییر کرد.
 
آن وقت به چه میزان از آزمون های آزمایشی رضایت داشتید ؟

سوالات آزمون های گزینه دو  خیلی شبیه به کنکور بود و خیلی سخت تر از آزمون هایی بود که الان توسط دیگر کانون ها و... گرفته میشود و در مجموع مفید واقع شد.

اسلام آباد خبر: با توجه به رتبه کسب شده توسط شما و فراهم شدن بستر جهت تحصیل در بهترین دانشگاه های کشور ، بیشتر علاقمند به ورود در کدام رشته هستید؟

از همان دوران نوجوانی به درس فیزیک علاقه خاصی داشتم ، و به هر رشته ای که محتوایش مرتبط با فیزیک باشد علاقه دارم . به رشته برق و مکانیک نیز علاقه دارم.
 

اسلام آباد خبر: با توجه به رتبه کشب شده توسط شما الان می توانید انتخاب رشته با دست باز داشته باشید ، علاقه مند به تحصیل در کدام دانشگاه هستید  ؟
 
به  دانشگاه های برتر کشور که در پایتخت قرار دارند علاقه بیشتری دارم و به نظرم تحصیل در این دانشگاه ها برای آینده بسیار مفید است و می توانم برای شهر خودم نیز مفید باشم.

اسلام آباد خبر: بین دانشگاه های پایتتخت کدام را انتخاب می کنید، مثلا دانشگاه شریف ، تهران ، امیرکبیر و غیره ؟

طبعا شریف بهتر است ولی هرکدام باشند فرقی نمی کند.

اسلام آباد خبر: حتما در تبلیغات بازرگانی متفاوت رسانه ای مشاهده کردید که  کتاب های کمک آموزشی و کانون ها بسیاری معرفی می شوند ، واقعا این کتاب ها و کانون ها مفید هستند یا ملاک ممارست و تلاش خود شخص است ؟

نمی شود گفت که کتاب های کمک آموزشی یک مجموعه تماما عالی هستند، مثلا بعضی انتشارات کتاب های عمومی و بعضی ها هم کتب تخصصی شان مناسب است مثلا برای درس شیمی ، کتاب انتشاراتی را میخواندم که اصلا برای دروس دیگر از آن انتشارات استفاده نمیکردم.

اسلام آباد خبر: آیا در کلاس های کنکوری حاضر می شدید  یا صرفاً در آزمون های آزمایشی شرکت می کردید؟

بنده فقط در آزمون های آزمایشی شرکت میکردم.

اسلام آباد خبر: مهمترین عامل های موفقیت شما چیست؟

بروز این موفقیت در وهله اول لطف خدا بود و بعد زحمات پدر و مادرم و حتی از خودگذشتی برادرم ( محمد طاها ) در این جهت که من با آرامش و راحتی به درس و کنکور بپردازم.
 

در ادامه گفتگوی پدر و مادر امیر رضا فتاح پور با اسلام آباد خبر را می خوانید .

اسلام آباد خبر: اراده پسرتان را چگونه توصیف می کنید؟
 
امیر رضا از ابتدای دوران تحصیل با اراده و مصمم بود و همیشه اهداف عالی داشت و برای رسیدن به اهدافش از هیچ تلاشی دربغ نمی کرد ، خدا را شاکریم که همیشه هم موفق بود.
 
اسلام آباد خبر: شرایطی که در محیط منزل برای امیر رضا بوجود آوردید را توصیف کنید؟

  هر دانش آموزی به شرایط آرام محیط خانه نیاز دارد و منزل ما هم محیط آرامی برای درس خواندن امیررضا داشت و شرایط لازم برای وی مهیا شد.

اسلام آباد خبر: آیا فکر می کردید امیر رضا موفق شود رتبه 32 کنکور سراسری را بدست آورد؟

انتظار بیشتری داشتیم ، فکر میکردیم رتبه تک رقمی بیاورد.
 

اسلام آباد خبر: وضعیت درسی امیر رضا در دورانتحصیل چگونه بود؟

میررضا در تمامی رده های تحصیلی نمره معدلش 20 شده و حتی در امتحانات نهایی سال سوم دبیرستان و... هم نمره معدلش 20 بود، ایشان در زمینه درسی هیچگاه کوتاهی نکرده و نهایت تلاش خود را برای درس خواندن بکار گرفته است.

اسلام آباد خبر: سوالات درسیش را از چه کی می پرسید ؟

از پدرش بیشتر سوال میکرد.
 
اسلام آباد خبر: نظر شما در مورد رابطه بین امکانات آموزشی و موفقیت دانش آموزانی همچون امیررضا چیست؟

امکانات آموزشی برای هر دانش آموزی لازم و ضروری است ولی مهم خود دانش آموز است که می تواند با تلاش و جدیت موفق باشد.


نوبت به آقای منصور فتاح پور پدر امیررضا رسید که ایشان نیز به سوالات ما پاسخ گفتند.
 

اسلام آباد خبر: از ویژگی های امیر رضا بگوئید؟

امیررضا  یک دانش آموز تلاشگر و خستگی ناپذیر و با برنامه است،  که به نظر من نیز مهمترین دلیل موفقیت های تحصیلی که داشته همین برنامه ریزیش بوده است.
 
ایشان با توجه به اهدافی که داشت و براساس برنامه  خودش و برای رسیدن به اهداف بلند درس میخواند.

یکی از ویژگی های بارز امیر زضا شناخت ظرفیت های بالقوه درونی خودش بود مه در مسئله انتخاب رشته این امر برای من محرز شد چرا که من خواهان ورود امر رضا به رشته تربی بودم ولی وی با اصرار رشته ریاضی را انتخاب کرد.

اسلام آباد خبر: آرزوی شما برای آینده امیر رضا چیست؟

علاقمندم به عنوان یک فرد مفید در جامعه حضور پیدا کند و برای جامعه کار کند نه برای شخص و خانواده.

اسلام آباد خبر: نکته پایانی شما ؟

واقعا اسلام آباد غرب از نظر امکانات ضعیف ا ست و حتی ما در رشته های تخصصی کمبود دبیر داریم . مطمئنا اگر شرایط آماده می بود و اگر امیررضا در جای دیگری بود که امکانات بیشتری داشت حتما رتبه اش بالاتر از این بود.
 
ضمناً از کادر آموزشی مدرسه امیر رضا تشکر ویژه دارم.
 

اسلام آباد خبر: امیررضا نکته پایانی مصاحبه را از زبان شما خواهیم شنید !


جمله ای را  از یک کتاب خواندم که در پایان صحبت هایم میخواهم به بچه های اسلام آبادی  که میخواهند موفق باشند بگویم و آن این است که :"هیچ آسانبری تو را به آسمان نمی رساند ، راه را بابد پله به پله طی کنید"یعنی هیچ میانبری در کنکور وجود ندارد و برای موفقیت در این راه باید با دقت و پله به پله طی کردن مسیر موفق شد.

من به این نتیجه رسیدم که هرکسی بیشتر تلاش کند نتیجه بیشتری می گیرد و حتی بعضی وقتها فکر میکنم از وقت خودم درست استفاده نکردم وگرنه نتیجه خیلی بهتری می گرفتم.

در پایان به دوستانم در سراسر ایران میگویم که سعی کنند تلاش هایشان جهت گیری بیشتر و بهتری داشته باشد به خصوص از سال دوم دبیرستان به بعد تا بهترین نتیجه را بگیرند.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد