امام جمعه موقت اسلام آباد غرب:

تحولات منطقه و بیداری اسلامی از نشانه های ظهور است/ نقش خواص در پایان یافتن غیبت

کد خبر: 26257
|
21:47 - 1392/04/03
نسخه چاپی
تحولات منطقه و بیداری اسلامی از نشانه های ظهور است/ نقش خواص در پایان یافتن غیبت
تحولاتی که در منطقه شاهد آن هستیم و همچنین بیداری اسلامی که اخیرا در برخی از کشور ها در حال رخ دادن است از نشان های نزدیک بودن ظهور است.
امام جمعه موقت اسلام آباد غرب گفت: تحولاتی که در منطقه شاهد آن هستیم و همچنین بیداری اسلامی که اخیرا در برخی از کشور ها در حال رخ دادن است از نشان های نزدیک بودن ظهور است.

حجت الاسلام عزیزی  ضمن تبریک فرارسیدن ولادت  حضرت ولی عصر (عج) به  نقش جوانان در زمینه سازی ظهور اشاره کرد و اظهار داشت: در تمامی زمینه ها ما شاهد آن هستیم که جوانان حرف اول را می‌زنند و با توجه به پتانسیل درونیشان زمینه ساز بسیاری از فعایت های علمی و پژوهشی و غیره می باشند که در باب ظهور نیز قطعاً جوانان با عبادت خویش و تلاش در جهت شناساندن امام (عج) به دیگر جوامع و مذاهب نقش مفید و غیر قابل انکاری دارند.

امام جمعه موقت اسلام آباد غرب در خصوص آماده سازی بسترهای لازم برای ظهور گفت: زمان ظهور حضرت حجت (عج) را خداوند متعال تعیین می کند ولیکن روایات زیادی وارد شده که نشان های ظهور در آنها نقل شده است اما با توجه به روایت نقل شده از امام باقر (ع) که می فرمایند وقتی خداوند بخواهد ظهور امام زمان (عج) را برساند دستش را بر روی سر خلایق می کشاند و عقل مردم کامل می شود لذا یکی از شرایط ضروری و لازم برای ظهور کامل شدن عقل بشر است.

وی افزود: باید حرکت انسان ها به سوی امام باشد و نه حرکت امام به سوی انسانها. یکی از دلایلی که مردم علی (ع) را ترک کردند این موضوع بود که رشد عقلانی مردم در آن زمان برای درک امامت ایشان کافی نبود اما جنبش هائی که الان در منطقه دیده می شود نشات گرفته از رشد عقلانی و بیداری اسلامی است و همین را می توان با توجه به روایات یکی از زمینه های ظهور دانست.

وی ادامه داد: نقش خواص در زمینه سازی ظهور بسیار مهم است و این خواص هستند که باید امام را به جامعه معرفی کرده و مردم را در راستای حرکت به سمت امام سوق دهند و اگر این حرکت شروع شود حضرت حجت از پس پرده غیبت ظهور خواهند کرد.

مدیر حوزه عملیه اسلام آبادغرب به نقش حوزه های علمیه  در زمینه سازی ظهور نیز اشاره کرد و گقت: با توجه به تخصص حوزه‌ علمیه در دین شناسی و امام شناسی، این مهم است که ابتدا در بعد عقلی و سپس در بعد نقلی امام را به مردم معرفی کنند و شبهات را در این زمینه پاسخ دهند تا مردمی که قطعاً تشنه به حضور انسان کامل هستند حرکت به سمت امام را شکل دهند.

وی افزود: وقتی انسان می خواهد خود به کسی یا چیزی نزدیک شود خودش را باید با شرایط آن چیز و آن کس وفق دهد مثلاً در زمان سرما پوشش تغییر می کند و لباس گرم پوشیده می‌شود لذا برای نزدیک شدن به ظهور نیز باید انسان خود را با شرایط ظهور وفق دهد که برای تطبیق با آن شرایط تزکیه نفس و سلوک الی الله توصیه می شود. اگر اینگونه شود خداوند متعال رحمت خود را بر انسان زیاد می شود و یکی از این نعمات ظهور حضرت ولی (عج) خواهد بود.

ایشان در ادامه به جایگاه عید نیمه شعبان اشاره کرد و گفت: با توجه به روایات متعدد قرآن و امام معصوم هم وزن هستند و همانطور که شب قدر شب نزول قرآن است  و شب فضل و بخشش، شب نیمه شعبان همینطور است زیرا که امام معصوم، قرآن ناطق است.

وی در پایان ضمن آروزی تعجیل در فرج امام عصر (عج) گفت: با توجه به اینکه امام زمان (عج) انسان کامل است و صفات خدا در ابعاد وجودی ایشان قرار دارد پس این صفات به همانند صفات خداوند متعال نامحدود است و به همین دلیل  ابعاد شخصیتی امام معصوم را کسی جر امام معصوم نمی تواند معرفی نماید.
 
منبع: مرصاد

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد