سخنرانی کامران دانشجو در دانشگاه رازی کرمانشاه:

اینها یک زمان می گفتند مرگ موش هم دست ملت بدهی می خورند/ آزاد اندیشی آقایان یعنی سوت و کف/ وزیر فرهنگشان الان کجاست که شعار فرهنگی می دهند؟

کد خبر: 20102
|
15:50 - 1392/03/18
نسخه چاپی
اینها یک زمان می گفتند مرگ موش هم دست ملت بدهی می خورند/ آزاد اندیشی آقایان یعنی سوت و کف/ وزیر فرهنگشان الان کجاست که شعار فرهنگی می دهند؟
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات گفت: اکنون برای مدیریت فضای سیاسی دانشگاه ها دو نگاه وجود دارد یکی سوت و کف زدن و توهین به ارکان نظام است که ما این را در شان دانشجو نمیبینیم،این نگاه نشاط را همراه با هیجان کاذب می دانند و لی ما در نگاه دوم نشاط را همراه با عقلانیت می خواهیم.
اسلام آباد خبر: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات گفت:  اکنون برای مدیریت فضای سیاسی دانشگاه ها دو نگاه وجود دارد یکی سوت و کف زدن و توهین به ارکان نظام است که ما این را در شان دانشجو نمیبینیم،این نگاه  نشاط را همراه با هیجان کاذب می دانند  و لی ما در نگاه دوم نشاط را همراه با عقلانیت می خواهیم.

به گزارش اسلام آباد خبر به نقل از مرصاد، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاح پروژه های عمرانی و رونمایی از دستاورد های دارویی دانشگاه رازی کرمانشاه  از فعالیت های این دانشگاه ابراز خرسندی کرد که می تواند محصولاتی به این اهمیت و ضرورت را تولید و به بازار عرضه کند و در اختیار ملت قرار دهد.

کامران دانشجو با اشاره به سیاست های وزارت علوم  گفت: در حوزه پژوهش، شورای علوم و تحقیقات را فعال کردیم که عملا غیر فعال بود و البته در راستا ارتباط صنعت و دانشگاه هم که آرزوی دیرینه مقام معظم رهبری است از همان ابتدای شروع کار سعی کردیم گام هایی برداریم. مثل اختصاص ۶۰ میلیارد تومان به این حوزه و آغاز همکاری های تنگاتنگ با وزارت خانه هایی مانند صنعت، نفت و…

دانشجو به شرکت دانشگاه رازی در سه طرح کلان ملی اشاره کرد و گفت: این برای اولین بار است که چند دانشگاه در این طرح ها شرکت می کنند و امروز این محصولات علمی نتیجه همین تشکیل کنسرسیوم است و البته می تواند گفت تحریم ها در دست به کار شدن برای تولید کالا و علم موثر بوده اند.

انتقاد دانشجو از انتقادات بعضی کاندیداها

وی در ادامه سخنانش به موضوع انتخابات و مناظرات کاندیداها اشاره کرد و گفت: هرچه خواستند گفتند و تاختند. در هیچ جا از فرهنگ اسلامی نداریم که سیاست صداقت را از بین ببرد چرا که ما اعتقاد داریم سیاست ما عین دیانت ماست. به خصوص کسانی که داشته های جمهوری اسلامی به خصوص گذشته انقلاب را چه در عرصه سیاست خارجی و داخلی و چه در عرصه اقتصاد و… می خواهند نادیده بگیرند و این عین بی انصافی است که اگر اینگونه باشد باید از آنها سوال کرد این همه اقتدار نظام از کجا آمده است؟ جایگاه ایران در جهان از چیست؟

دانشجو ادامه داد: در حوزه فرهنگ در دوران خودشان همه هنجارهای اسلامی را با هنجارهای غربی عوض کردند مثلا چهارشنه سوری که یک سنت ایرانی بود را به چه تبدیل کردند؟ سوال من این است که وزیر فرهنگ و ارشاد شما الان کجاست و توسط چه کسی ارشاد می شود؟ میگویند فقر را ریشه کن میکنیم در طول یک سال دو سال چرا اینگونه می گویید؟ چرا اینقدر سطحی فکر می کنید؟ میگویند دولت باید صداقت داشته باشد ما می گوییم یک مقدارعدل و انصاف کافی است.

وی با اشاره به سخنان مطرح شده در مورد دانشگاه ها در مناظره ها گفت: آنها چندین بار در باره دانشگاه ها صحبت کردند از ۱۰۰ مورد بخورد ۹۸ بار مورد احترام بودند و یکی دوبار مشکلی به وجود آمده فقط آن را میگویند اینها دم از حل مشکلات مردم میزنند و آن موقع می گفتند که مرگ موش را هم به ملت بدهی می خورند؟ چرا آن موقع قانون گرایی مطرح نبود که فتنه را پدید آوردند؟  اگر فتنه را همراهی نکرده بودید سکوت شما چه بود؟ آیا حضرت آقا نفرمودند فتنه است؟ در زمان فتنه و توهین به عاشورا چرا اعتراض نکردید؟ چرا عذر خواهی نکردید اینجور به ملت توهین کردید؟

وزیر علوم همچنین به مباحث مطرح شده در خصوص آموزش عالی اشاره کرد و گفت: کاندیداها در مورد آموزش عالی صحبت کردند و گفتند که فضا بسته است. ۱۵۷ هزار مقاله که در هشت سال گذشته در ای اس ای منتشر شده در فضای بسته بوده است؟ دانشگاه ها به متن پرداختند، دانشگاه ها به مسیری برگشته اند که باید باشند. تا سال ۸۴ ۱۶۴ تشکل وجود داشته  که اکنون به ۲۳۶ تشکل رسیده است. در دانشگاه ها کانون فرهنگی ۴۹۵ باب بوده که الان به سه هزار و ۲۱۵ مورد رسیده است انجمن های علمی ۸۰۰ انجمن بوده که الان ۶ هزار و ۲۲۶ مورد شده است. ۲ هزار و ۵۰۰ نشریه منتشر می شد که الان به ۵ هزار و ۶۶۶ مورد رسیده است. هزار و ۸۰۰ نشست انتخاباتی در بیش از ۱۰۰۰ دانشگاه دولتی انجام شده است آنوقت آقایان از فضای بسته دانشگاه ها می گویند.

کامران دانشجو همچنین از فعال شدن کرسی های آزاد اندیشی دانشگاه ها گفت و از رفع نواقص آن خبر داد و فضای باز را از نظر برخی کاندیداها سوت کف عنوان کرد.

وی به سفر هیئت های علمی نیز اشاره کرد و گفت: با وجود کمبود اعتبارات، همایش ها و سفر هیئت های علمی تا سال ۸۴، ۲ هزار مورد بوده است که الان به ۹ هزار سفر و همایش رسیده است. همایش های خارج از کشور هم آماری بالغ بر ۱۶ هزار مورد داد. اکنون آموزش عالی در خدمت نظام است نه در خدمت فرد. دانشجویان در مسیر ۹ دی قدم بر میدارند.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری اطلاعات گفت: دو نگاه وجود دارد یکی سوت و کف زدن و توهین به ارکان نظام است که ما این را در شان دانشجو نمیبینیم این ها نشاط را همراه با هیجان کاذب می دانند  و لی ما در نگاه دوم نشاط را همراه با عقلانیت می دانیم.

کامران داشجو به موضوع دانشجویان ستاره دار اشاره کرد و گفت: اینها خود را به کوچه علی چپ می زنند و نمی گویند دانشجوی ستاره دار مربوط به دوران آنهاست. وقتی شما رئیس شورای انقلاب فرهنگی بودید این را تصویب کردید. ما اینها را برداشتیم این شما بودید که برخورد کردید و ما ظرفیت تحصیلات تکمیلی و دکتری را بالا بردیم.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها