حجت الاسلام ابطحی:

شورای نگهبان رکن رکین نظام است / وظیفه همه تمکین به قانون است

کد خبر: 13503
|
23:06 - 1392/02/31
نسخه چاپی
شورای نگهبان رکن رکین نظام است / وظیفه همه تمکین به قانون است
شورای نگهبان بعنوان چشم بینای نظام جمهوری اسلامی وظیفه دارد که نگذارد قوانین غیر اسلامی در نظام راه پیدا کند و یا تفسیر بد و ناثواب از قانون اسلامی صورت گیرد .
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اسلام آباد خبر امام جمعه اسلام آباد غرب در گفتگو با خبرنگار این پایگاه گفت: شورای نگهبان بعنوان چشم بینای نظام جمهوری اسلامی وظیفه دارد که نگذارد قوانین غیر اسلامی در نظام راه پیدا کند و یا تفسیر بد و ناثواب از قانون اسلامی صورت گیرد .

حجت الاسلام ابطحی ادامه داد: بر اساس قانون بررسی لیاقت قانون گذاران و مجری قانون بر عهده شورای نگهبان است و این کاملاً منطبق با عقل می باشد چرا که مثلاً اگر بخواهند بنای مرتفعی را در زمینی بنا نمایند ابتدا بررسی خاک صورت می گیرد تا ببینند این خاک صلاحیت آن ساختمان را دارد یا خیر یا مثلاً اگر کسی بخواهد برای گویندگی خبر در صدا و سیما استخدام شود باید امتحان گویندگی بدهد ، رد صلاحیت او از گویندگی به این معنا نیست که او قدرت سخن گویی ندارد و یا فرد بدی است بلکه به این معناست که در این پست بخصوص توانایی لازم را ندارد .

ایشان افزود: شورای نگهبان رکن رکین نظام است و اگر صلاحیت کسی را تائید می نماید به این معناست که از حداقل صلاحیت برخوردار است ولی تشخیص اینکه کدام یک از تائید شدگان اصلح تر هستند با مردم است و مسئولیت شرعی  دارند تا در این زمینه با اهل بصیرت و بی غرض که آرایش حزبی و مانند آن در آنان موثر نیست مشورت کنند.

وی با اشاره به اینکه وظیفه همه تمکین به قانون است ادامه داد: بسیار روشن است تمرد از قانون و دهن کجی به قانون در نزد تمام عقلا عالم امری است ناپسند و این کار در ابتدای امر به حیثیت خود فردی که از قانون تمکین نمی کند ضربه می زند چون در قانون الهی کسی که گناه می کند اول وجود خودش را آلوده می کند لذا قرآن کریم از گناه بعنوان ظلم به نفس تعبیر می کند و دهن کجی به قانون هم از این امر مستثنی نیست.

امام جمعه شهرستان خاطر نشان کرد: کسانی که صلاحیت آنان احراز نشده باید با تمکین به قانون از انجام هر گونه عکس العمل منفی پرهیز کنند چون که زیر سوال بردن نظام، مخدوش کردن وجهه شورای نگهبان و ناقص خواندن قانون منجر به ضربه به نظام و انقلاب است و همین موارد است که در سال 88 باعث شد کام شیرین حماسه پرشور آن سال تلخ شود .

ایشان در پایان گفت: تمامی احراز صلاحیت شدگان باید اخلاق انتخاباتی را رعایت نمود و نسبت به تخریب سایر کاندیداها اقدام ننمایند و در انجام تبلیغات آن هم در نظامی که تاکید اکید بر اقتصاد مقاومتی دارد، اصراف نکنند .
 
منبع: مرصاد نیوز
 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد