جلوگیری از وابستگی مهم ترین هدف مراکز رشد است/معرفی برترین های مسابقه ایده برتر

کد خبر: 12996
|
19:57 - 1392/02/30
نسخه چاپی
جلوگیری از وابستگی مهم ترین هدف مراکز رشد است/معرفی برترین های مسابقه ایده برتر
نماینده پارک علم و فن آوری و مرکز رشد اسلام آباد غرب گفت: جلوگیری از وابستگی با تبدیل ایده های مناسب به تولید و ثروت از اهداف مراکز رشد و پارک های علم و فن آوری است.

به گزارش اسلام آباد خبر، عبدالمجید رحیمی ظهر دوشنبه در همایش "نقش پارک علم و فناوری و مراکز رشد در توسعه" که در محل مجتمع غدیر شهرستان اسلام آباد غرب برگزار شد با ارائه گزارشی از فعالیت های مرکز رشد شهرستان اسلام آباد غرب گفت: این مرکز از مصوبات دور دوم سفرهای ریاست جمهوری به استان کرمانشاه بوده و تاکنون 35 طرح به آن واصل و 9 طرح آن در شورای پذیرش پارک علم و فن آوری تایید شده است.

وی افزود: پارک های علم و فن آوری نقشی موثر در تبیین اهداف اقتصادی دارند.

وی نقش پارک های علم و فن آوری را در دوری از وابستگی با تبدیل ایده های مناسب به تولید و ثروت بسیار موثر دانست.

رحیمی در پایان از نخبگان و صاحبان ایده دعوت کرد تا ایده های خود را به مراکز فناوری معرفی کرده و از خدمات آن استفاده کنند.

در ادامه دبیر هیئت داوران در این همایش گفت: از جمله اتفاقات غیر منتظره ارائه طرح های زیاد از شهرستان های اسلام آباد غرب و دالاهو بود و این در نتیجه پشتگرمی برگزار کنندگان و مسئولین بوده که صاحبان ایده ایده های زیادی را به این همایش ارئه دهند.

شهبازی افزود: 60 درصد از 54 طرح ارائه شده به این جشنواره از طرف صاحبان ایده در شهرستان های اسلام آباد غرب و دالاهو بوده است که 14 طرح آن نیز درمجموع طرح های برگزیده  قرار گرفت.

وی ادامه داد: 150 نفر ساعت به بررسی این طرح ها پرداخته که حدود 28 طرح به مرحله دوم و در مرحله سوم و با ارزیابی و مصاحبه با صاحبان ایده 14 طرح به عنوان برتر و 5 طرح نیز به عنوان برگزیده انتخاب شدند.

وی گفت: انتخاب 14 طرح از ایده های شهرستان اسلام آباد غرب تنها بر اساس امتیاز و شایستگی بوده و این بخش کوچکی از توانایی های افراد در این منطقه است.

شهبازی در پایان گفت: این همایش در واقع باب ورودی برای تجاری سازی ایده ها و ورود آن به بازار های جهانی است که باید استمرار یابد.

در پایان این همایش با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

در بخش کشاورزی روح الله خان بیگی با ایده "تولید علوفه سبز به شکل ارگانیک"، حامد دارابی با ایده "برداشت شیب زمینی در خاک های خیس" به عنوان نفرات اول و دوم بخش کشاوری و امید جعفری با ایده " گلدان هیدروتونیک عمودی"، رئوف حیاتی با ایده " طراحی ماشین برداشت چندکاره" و اکبر رحیمی نژاد با ایده " تله حشره گیر مختص زنبور زرد و قرمز" مشترکا به عنوان رتبه سوم در بخش کشاورزی معرفی و تجلیل شدند.

هم چنین هیئت داوران در بخش صنعت، عذرالدین نیازی با ایده " تست و عیب یابی سوزن انژکتور" و سهراب یوسف شاهی با ایده " ساخت جدول های پلیمری خود تمیز شونده با استفاده از تکنولوژی نانو" را حائز رتبه اول و دوم دانست.

هم چنین هیئت داوران فردین اسدی با ایده " تبدیل بیل مکانیکی به گرانت"، شهریار محمودی با ایده " استفاده از تکنیک کشاورزی نانو" و میثم جلیلیان با ایده " جعبه فیوز الکترونیکی " را مشترکا به عنوان رتبه سوم معرفی کرد.

در ادامه هیئت داوران در حوزه ICT حسین حاتمی با ایده " سیستم امنیتی خودرو" و مسعود نوری با ایده " نرم افزار اتوماسیون اداری مالی" را به عنوان نفرات اول و دوم معرفی کرد.

و در بخش خدمات هیئت داوران علی واسط کمالی با ایده " کمک آبگرمکن مسکن" و رسول فاروقی با ایده " گالری حشرات چوبی " را به عنوان بترین ها معرفی کرد.

در پایان هیئت داوران کورش رستمی با ایده " ربات مبارز با حشرات" ، خلیل کاظمی  با ایده " مبارزه با جوندگان کشاورزی " ، زوار تیموری با ایده " سم پاش با بوم متحرک"، علی پولادی با ایده " بتن الکترو مغناطیسی" و مسعود گلالی را به عنوان دارنده بیشترین ایده شایسته تقدیر دانست و به عنوان برگزیده مورد تجلیل قرار داد.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد