فلاحت پیشه:

توافق نامه ژنو ضمانت اجرایی ندارد/ صهیونیست ها به دنبال شکست توافق ایران و غرب

کد خبر: 107070
|
15:27 - 1392/09/26
نسخه چاپی
توافق نامه ژنو ضمانت اجرایی ندارد/ صهیونیست ها به دنبال شکست توافق ایران و غرب
نماینده سابق مردم اسلام‌آبادغرب و دالاهو در مجلس با بیان اینکه توافق‌نامه ژنو ضمانت اجرایی ندارد، گفت: ایرانیان براساس دکترین و اصول خود نسبت به ژنو و اجرا و نتیجه آن دغدغه دارند و افراطیون داخل آمریکا و غرب، لابی صهیونیست‌ها و لابی مرتجع عرب دنبال شکست دیپلماسی هستند.
 حشمت‌الله فلاحت‌پیشه امروز در گفت‌و‌گو با فارس اظهار داشت: معتقدم در قبال توافق‌نامه ژنو سکته‌ای اتفاق افتاده و البته این موضوع قابل احیا است.

وی ادامه داد: هنوز خیلی زود است که مرگ توافق‌نامه را اعلام کنیم و دولت اوباما سعی کرده هزینه توافق داخلی دولت و کنگره آمریکا را ایران بپردازد.

وی با اشاره به اختلافات اخیر دولت و کنگره آمریکا بر سر تحریم‌های تازه علیه ایران، گفت: توافق‌نامه ژنو دارای ارزش سیاسی است، اما ضمانت اجرایی ندارد.

به گفته نماینده سابق مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی، زمانی‌که در کنگره به‌خصوص سنا طرح تحریمی تازه علیه ایران در حال بررسی بود، اوباما نمایندگان سنا را برای به تاخیر انداختن تصویب قانون جدید راضی کرد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه تحریم‌های تازه در حوزه اجرایی بوده، اذعان داشت: مقامات ایرانی و آمریکایی بر سر تشدید تحریم تازه اختلاف نظر دارند و ایران تحریم را خلاف توافق‌نامه ژنو می‌داند، اما آمریکا معتقد است که این فقط به‌روزرسانی تحریم‌های گذشته است.

این کارشناس مسائل سیاسی بیان داشت: مقامات آمریکایی در حال توجیه این اقدام هستند و اگر دولت اوباما طی روزهای آینده اعتمادسازی کند، آن‌گاه موانع داخلی پی‌گیری در ایران تعدیل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ایرانیان براساس دکترین و اصول خود نسبت به ژنو و اجرا و نتیجه آن دغدغه دارند و افراطیون داخل آمریکا و غرب، لابی صهیونیست‌ها و لابی مرتجع عرب شکست دیپلماسی را رقم می‌زنند.

فلاحت‌پیشه دیپلماسی را موجب تقویت عمق استراتژیک ایران در عرصه سیاسی دانست و گفت: مخالفان داخلی ارتباطشان را قطع نکنند که این نوعی هم‌پوشانی با افراطی‌گری منفی خارجی است.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: اگر اقدامات منفی دیگری منجر به سکته‌های جدید شود، بدبینی نسبت به نتیجه مذاکرات هسته‌ای ایران با غرب بیشتر می‌شود.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد