قابل توجه مسئولین شهرستان اسلام آبادغرب/

جمع آوری نامناسب زباله در اسلام آبادغرب/ نارضایتی شهروندان از شهرداری درامر پاکسازی محلات

کد خبر: 105705
|
13:44 - 1392/09/24
نسخه چاپی
جمع آوری نامناسب زباله در اسلام آبادغرب/ نارضایتی شهروندان از شهرداری درامر پاکسازی محلات
اسلام آبادخبر: وضعیت نامناسب جمع آوری زباله در اسلام آبادغرب به عنوان یکی از بزرگترین شهرستان های استان کرمانشاه ، امروزه به یک دغدغه و نگرانی جدی در بین مردم این شهر تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحیلی اسلام آبادخبر،وضعیت نامناسب جمع آوری زباله دراسلام آبادغرببه عنوان یکی از بزرگترین شهرستان های استان کرمانشاه ، امروزه به یک دغدغه و نگرانی جدی در بین مردم تبدیل شده است.

اکثر شهرهای توسعه یافته، مشکلی به اسم دفع زباله ها را دارند، اما یک گام عقب تر از آنها، ما مشکلی به اسم پخش زباله و جمع آوری آن در محیط زیست را نیز داریم.

جوهای آب سطل روان زباله و خاکروبه است و کوچه، خیابان و طبیعت، از کوهستان های اطراف شهر گرفته تا مرکز شهر و حاشیه جاده ها، همه سطل های زباله بی انتهای عده ای از مردم است.

در مورد نظافت شهری و حفظ محیط زیست متاسفانه نیازمند یک عزم راسخ است که هنوز دربین مسئولین شهرستان اسلام آبادغرب شکل نگرفته و اگر اقدامات سطحی شهرداری را هم، در نظر نگیریم، عملا نهادهای دولتی به مساله نظافت کاملا بی اعتنا هستند و عجب است که این نشانه «ایمان»، بر اساس النظافة من الایمان، چنین دراسلام آبادغربمهجور و منکوب است.

**در برخی محله های اسلام آبادغرب که بهداشت وامکانات تا حد زیادی رعایت نمی شود ،مردم زباله ها را سر یک کوچه یا خیابان می ریزند وکارگران زحمتکش می آیند و با بیل به ماشین می اندازند،شهرداری در بعضی خیابانهای نیز سطل های فلزی گذاشته و متاسفانه به دلیل کمبود آنها تمامی آشغالها را داخل آن میریزند و بدین ترتیب زباله ها روی هم جمع شده وهمان مشکل اول البته به صورت شکیل تر؟؟؟ تکرار می شود و این امر موجب نارضایتی واختلاف بین افراد هم محله به خصوص کسانی که این سطل ها جلوی خانه آنهاست می شود  و محل مناسبی برای حیوانات است وبوی تعفن آن هر رهگذری را آزرده می کند،البته برای بعضی نیز کسب درآمد شده و شهرداری درایجاد اشتغال یکه تاز ؟ امابه چه قیمتی.

جای تعجب نیز از محیط زیست وشبکه بهداشت وجود دارد که شعار بهداشتی خودشان که «پیشگیری بهتر از درمان است » را ظاهرا فراموش کرده اند

این مشکل به خصوص با نزدیکی فصل زمستان بیشتر شده ، چون بعلت سرما فعالیت کارگران کمتر شده و آشغال بیشتری جمع می شود.

امید این که مسئولان شهری به گوش ناشنوای شهرداری و شوراها برسانند البته مسئولان شهرداری بخش نظافت و جمع آوری زباله ها را به پیمانکار بخش خصوصی داده اند و سهل انگاری پیمانکار و کارگران را علت اصلی میدانند ولی از زیر بار مسئولیت در رفتن به چه بهایی ؟ پس تکلیف نظارت بر آن چه می شود؟

دوم این که اگر مسئولان شهرداری نظارت دقیقی بر روی پیمانکاران داشته باشند . فکر کنم تأمین حقوق چندین کارگر اضافی در جمع آوری زباله از درب خانه ها برای پیمانکاران خصوصی کارزیاد مشکلی نخواهد بود.

بالاخره جمع آوری زباله برای رعایت مسائل بهداشتی است اما این شیوه هیچ توجیهی حداقل برای شهروندان ندارد.

درخاتمه خواهشمندیم فرماندار محترم و کارگروه بهداشت شهرستان اقدامی اساسی برای حل این معضل بهداشتی کنند.

 

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد