فلاحت پیشه :

تناقض گویی غرب در باره معاهده ژنو حرکت در مسیر افزایش بی اعتمادی است

کد خبر: 105504
|
00:27 - 1392/09/24
نسخه چاپی
تناقض گویی غرب در باره معاهده ژنو حرکت در مسیر افزایش بی اعتمادی است
اسلام آبادخبر:یک تحلیلگر سیاسی گفت: تناقض گویی در خصوص توافق ژنو در واقع حرکت در مسیر افزایش بی اعتمادی است که غرب باید در آن تجدید نظر کند.
 
به گزارش اسلام آبادخبر، دکتر حشمت الله فلاحت پیشه در گفتگو با مرصاد، اظهار داشت: غربی ها بعد از  توافق صورت گرفته در ژنو با در پیش گرفتن مواضع متناقض به نوعی بی اعتمادی نسبت به خود را از سوی دولت و مردم ایران افزایش دادند.
 
وی افزود: تحریم های جدیدی نیز که در روزهای گذشته از سوی آمریکا یی ها علیه ایران صورت گرفته نشان دهنده این است که آنها به هیچ وجه به مذاکرات انجام شده و اصول توافق شده پایبند نیستند.
 
فلاحت پیشه شش ماهه مقرر شده بین طرفین در مذاکرات ژنو را مرحله ای برای ارزیابی هر یک از دو طرف دانست و گفت: از آنجا که غربی ها تنها در پی به دست آوردن بهانه ای برای اقدام علیه کشور ما هستند ما باید در این مدت نهایت همکاری با مامورین آژانس را داشته باشیم.
 
این کارشناس مسائل سیاسی خاطر نشان کرد: شاید هدف آمریکایی ها از وضع تحریم های جدید این بود که نشان دهند همچنان اعمال تحریم ها علیه ایران را ادامه خواهند دادٰ اما به هر صورت این موضوع یک نگرش منفی را برای کشور ایران در خصوص آنها ایجاد کرد.
 
دکتر فلاحت پیشه با بیان اینکه غربی ها باید به تعهدات خود در خصوص برداشتن تحریم ها و به رسمیت شناختن حق غنی سازی ایران پایبند باشند گفت : شکل دادن تحریم های جدید در خصوص ایران باعث به وجود آمدن یک دیدگاه منفی شده که به سود هیچ یک از طرفین نیست.
 
وی یادآور شد: ایران همواره نشان داده که هیچگاه به دنبال دستیابی به سلاح اتمی نبوده و در مذاکرات ژنو نیز نشان داد که این کشور هیچ تهدیدی برای کشورهای دیگر به شمار نمی رود.
 
این کارشناس مسائل سیاسی یاد آور شد: در شرایط پیش آمده آمریکا باید موضع خود در روزهای گذشته را تغییر دهد و حسن نیت خود را ثابت کند ، چرا که وضع تحریم های جدید، مخالف توافقات صورت گرفته در مذاکرات ژنو بوده است.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها