حجت‌الاسلام پژمان فر در واکنش به حرمت‌شکنی شب گذشته در مشهد؛

جریانی به دنبال استحاله شهر مشهد است/ قطعاً تکرار اتفاقات مشابه برج سلمان در مشهد تصادفی نیست

کد خبر: 301570
|
21:40 - 1397/01/29
نسخه چاپی
جریانی به دنبال استحاله شهر مشهد است/ قطعاً تکرار اتفاقات مشابه برج سلمان در مشهد تصادفی نیست
اسلام آباد خبر: نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه قطعاً تکرار اتفاقاتی مشابه برج سلمان در مشهد تصادفی نیست، گفت: جریانی به دنبال استحاله شهر مشهد است.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام نصرالله پژمان فر در گفتگو بانسیم سرخس، پیرامون مراسم مختلط شب گذشته در برج سلمان مشهد و حرمت‌شکنی در این مراسم اظهار کرد: آن چیزی که باید به آن توجه شود، یک وظیفه‌ای است که دستگاه‌های امنیتی و انتظامی در ارتباط با این اتفاق دارند و بایستی بررسی کنند که مدیریت این‌گونه جریان‌ها به کجا برمی‌گردد.

 

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی افزود: شهر مشهد همان‌طور که روشن است، یک شهر مقدس است و آن چیزی که ما انتظار داریم، در ارتباط با «حرمت» این شهر به‌واسطه وجود بارگاه ملکوتی علی ابن موسی رضا علیه‌السلام، باید توجه و دقت ویژه‌ای شود.

 

وی تصریح کرد: باید بررسی شود این دست اتفاقاتی که در برج سلمان و مشابه آن در مشهد مقدس در حال رخ دادن است آیا به‌صورت تصادفی اتفاق می‌افتد و یا یک عقبه‌ای دارد و این جریان به دنبال چه برنامه‌ای است.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مردم ما پس از پیروزی انقلاب اسلامی به این نتیجه رسیدند که باید با گفتمان دینی و اسلامی در همه مسائلشان ورود پیدا کنند و شاهد بودیم که تغییرات بسیار بنیادی در جامعه ما شکل گرفت که این تغییرات بنیادین در سبک زندگی، نگرش‌های اقتصادی و تعاملات مردم بود و موجب شد کشور ما در دنیا به‌عنوان یک پیشتاز در عرصه‌های مختلف به‌پیش برود.

 

حجت‌الاسلام پژمان فر ادامه داد: دشمن احساس ناراحتی از این موضوع داشت و تلاش کرد جلوی این تغییرات بنیادین را بگیرد و مقابل این موضوع حرکت‌های سختی را انجام داد؛ به‌عنوان مصداق امروز که ۲۹ فروردین و روز گرامیداشت ارتش است، عده‌ای تلاش کردند ارتش را به‌عنوان پشتوانه کشور نگذارند کارش را حفظ کند و یا موضوع کودتاها و درنهایت ۸ سال جنگ که به کشور ما تحمیل کردند.

 

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: دشمن وقتی دید نمی‌تواند در حوزه جنگ سخت علیه جمهوری اسلامی کاری از پیش ببرد، با جنگ نرم وارد شد و امروز به دنبال ضربه زدن به زیرساخت‌های فکری، اندیشه‌ای و سبک زندگی است که مردم ما داشتند و می‌خواهد آن‌ها را از مردم ما بگیرد.

 

وی با تأکید بر اینکه تغییر «سبک زندگی» مردم ما در دستور کار دشمن است، اظهار داشت: امروز در مشهد مقدس به‌عنوان نه‌تنها پایتخت فرهنگی ایران بلکه جهان اسلام، دشمن تلاش می‌کند سبک زندگی اسلامی – ایرانی را در این شهر به هم بزند.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه قطعاً تکرار اتفاقاتی مشابه برج سلمان در مشهد تصادفی نیست، بیان کرد: اگر این اتفاقات را کنار هم قرار بدهیم، می‌بینیم که جریانی به‌شدت تلاش می‌کند تا فضای شهر مشهد را هم از لحاظ فرهنگی و هم از لحاظ سبک زندگی تغییر دهد، بنابراین نمی‌توان به‌سادگی از مسئله‌ای که سازماندهی‌شده است، بگذریم.

 

حجت‌الاسلام پژمان فر با اشاره به اینکه این اتفاق متأسفانه در شب اول ماه شعبان رخ می‌دهد، تصریح کرد: انتخاب زمان نشان می‌دهد که این جریان به دنبال این است که یک آزمایشی جامعه را داشته باشد؛ در شب اول ماه شعبان که عموم مردم شهر مذهبی مشهد می‌خواهند آماده شوند که روز اول این ماه را روزه بگیرند و معنویت در زندگی‌ها به‌شدت در حال رشد است، چنین فضایی را در شهر مشهد ایجاد می‌کنند.

 

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: عده‌ای در مشهد به دنبال این هستند که فضایی را ایجاد کنند و در کنار این فضاهای رسانه‌ای ایجادشده، آن اتفاقاتی که در شهر در حال رخ دادن است را مردم متوجه نشوند.

 

وی در پایان با تأکید بر اینکه جریانی به دنبال استحاله شهر مشهد است، اظهار داشت: این جریان به دنبال تغییر مشهد است و ما با تغییر مشهد مخالفیم، چون مشهد شهری است که هویت بیش از ۱۲۰۰ ساله خود را حفظ کرده است و کسانی که به دنبال تغییر مشهد هستند که از یک شهر زیارتی به شهری دیگر تبدیل شود، خطر جدی را برای این شهر تداعی می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد