قطاری که نیامده رفت؛

تلخ کامی کرمانشاهی ها از عیدانه دولت

کد خبر: 301545
|
10:01 - 1397/01/28
نسخه چاپی
تلخ کامی کرمانشاهی ها از عیدانه دولت
اسلام آباد خبر: تهدید به برچیده شدن بساط قطار کرمانشاه، پروژه ای که دولت آنرا عیدانه خود به کرمانشاهی ها معرفی کرد، این روزها واکنش های زیادی را در پی داشته است.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، در حالی که مردم کرمانشاه پس از سالهای سال انتظار بالاخره موفق به شنیدن سوت قطار شدند که البته برای افتتاح آن نیز بسیار در بوق و کرنا دمیده شد اخیرا یکی از مسئولان مربوطه چنین اظهار نظر کرده که اگر مسافران از قطار استقبال نکنند احتمال حذف آن وجود دارد.
این در حالی است که در همین مدت کوتاه انتشار خبر افتتاح قطار کرمانشاه آن گونه که مسئولان وعده  داده بودند بلیط فروشی ها و سفرها انجام نگرفت تاکنون نیز گذشته از نبود تبلیغات، حتی بر روی سایت این شرکت نیز اطلاعاتی از تاریخ و زمان، مبلغ  و مسیرهای این سفرها درج نشده است.

جلال‌الدین کوکنار؛ سرپرست راه‌آهن کرمانشاه پیش از این در گفت و گو با خبرگزاری ها چنین گفته بود؛ عدم استفاده مسافران از قطار کرمانشاه احتمال حذف آن را به دنبال دارد.

سرپرست راه‌آهن کرمانشاه گفت: با توجه به ضرورت صرفه اقتصادی قطار کرمانشاه در صورت عدم استقبال مسافران احتمال حذف آن وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه راه‌آهن کرمانشاه در تاریخ 29 اسفند ماه 96 افتتاح شد اظهار داشت: خطوط ریلی استان کرمانشاه در آینده تا مرز خسروی ادامه دارد و طول مسیر کرمانشاه تا خسروی 280 کیلومتر باقی مانده است.

کوکنار با بیان اینکه ایستگاه ملایر که در گذشته به بهره‌برداری رسیده بود تا کرمانشاه 172 کیلومتر راه‌اندازی شده است عنوان کرد: مسیر کرمانشاه به مشهد افتتاح شده و چند راه قطار از ایستگاه کرمانشاه به مشهد عزیمت کرده است و نخستین مسافران نیز خانواده شهدا بودند.

وی افزود: مسیری که از کرمانشاه به خسروی متصل می‌شود توسط معاونت توسعه ساخت و راه‌آهن در دست اقدام است و عملیات زیرسازی آن آغاز شده و با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده بعد از عملیات زیرسازی عملیات روسازی آغاز می‌شود و طول این مسیر 280 کیلومتر است که از کرمانشاه آغاز شده است. 

کوکنار با اشاره به اینکه راه‌اندازی مسیر کرمانشاه به تهران در دست اقدام است و این مسافت در مدت زمان هفت ساعت و 30 دقیقه انجام می‌شود بیان کرد: قطار مشهد به کرمانشاه حدود 20 ساعت به طول می‌انجامد و از واگن‌های درجه یک استفاده شده است.

3

سرپرست راه‌آهن کرمانشاه با بیان اینکه چنانچه از این قطار استقبال نشود احتمال حذف آن وجود دارد گفت: ضریب اشغال این قطار باید حداقل 80 درصد باشد و از شهروندان کرمانشاه درخواست می‌شوند با توجه به ایمنی قطار استفاده از این ناوگان را انتخاب کنند.

وی با اشاره به اینکه هر چهار روز یک بار این قطار از کرمانشاه به سمت مشهد حرکت خواهد کرد افزود: به دنبال جذب بار برای حمل کالا توسط این قطار هستیم و با توجه به اینکه برنامه‌هایی نیز برای حمل بار وجود دارد این آمادگی وجود دارد که هر نوع باری به هر مقصدی انتقال یابد.

سرپرست راه‌آهن کرمانشاه گفت: برای برخی از شرکت‌ها و کارخانجات آمادگی ایجاد خطوط فرعی وجود دارد که از خطوط انشعاب انجام شود و خطوط فرعی به داخل کارخانه نیز انجام شود.

کوکنار اظهار کرد: قطاری که به کرمانشاه اعزام می‌شوند 440 نفر ظرفیت مسافر دارد و با توجه به طی مسافت 1500 کیلومتر تا مشهد چنانچه ظرفیت خالی داشته باشد صرفه اقتصادی ندارد و مردم باید با توجه به ایمنی و رفاه موجود این ناوگان را برای سفر انتخاب کند.

درج چنین خبری بر روی صفحه خبری خبرگزاری سبب واکنش مردم کرمانشاه شد واکنش هایی نظیر قطار نیامده رفت، تهدید به برچیده شدن، ضعف مدیریتی مسئولان و ... .
این گونه واکنش ها از سوی مردم کرمانشاه به وفور و به سهولت در شبکه های اجتماعی یافت می شد به اعتقاد مردم در شرایطی که هنوز مشخص نشده و تبلیغاتی انجام نشده که نشان دهد قطار از چه مسیرهایی حرکت می کند، زمان و هزینه این سفرها چگونه است مسئولان نباید مردم را به برچیده شدن تهدید کنند زیرا یک مسئول باید در راستای اعتلای شهر قدم بردارد در غیر این صورت صرف چنین هزینه های میلیاردی چه معنایی داشت؟

همان گونه که مردم برای آمدن قطار صبوری کردن راه آهن هم تحمل کند

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: همان گونه که مردم 18 سال برای آمدن قطار صبوری کردند شرکت راه آهن هم باید تحمل داشته باشد.

عبدالرضا مصری در گفت و گو با خبرنگار مرصاد، اظهار داشت: در حالی که میلیارد ها تومان هزینه صرف قطار شده و با وجود وعده وعیدهای فراوان، مردم هجده سال برای راه اندازی قطار صبوری کردند و با توجه به اینکه هنوز آن گونه که باید این قطار ارائه خدمت نکرده نباید انتظار داشت مردم استقبال چشمگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه پیش از راه اندازی این قطار مسئولان مربوطه قول های دیگری داده بودند افزود: مسئولان راه آهن به مردم اطلاع رسانی نکرده اند که تاریخ و زمان سفرها به چه نحوی است بنابراین همان گونه که مردم 18 سال برای آمدن قطار صبوری کردند شرکت راه آهن هم باید تحمل داشته باشد.

1

مصری گفت: رفته رفته مردم نسبت به استفاده از قطار اقدام می کنند اما لازم است مسئولان نیز برنامه های قطار را اعلام کنند زیرا تاکنون حتی یکی از مسئولان راه آهن برنامه های سفر با قطار را اعلام نکرده است.

وی افزود: طی راه اندازی قطار، به صورت نمایشی یکی دو سرویس به مشهد رفت در حالی که پس از آن هنوز مردم از ساعات حرکت، قیمت و خدمات ارائه شده اطلاعی ندارند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: این سخنان مسئولان مبنی بر احتمال حذف قطار در حالی است که ظرفیتهایی زیادی چه در استان کرمانشاه و چه استانهای همجوار ما برای سفر با قطار وجود دارد اما مسئولان هنوز با عدم اطلاع رسانی دقیق در باره برنامه ها این اطمینان خاطر را به مردم نداده اند.

مصری خاطر نشان کرد: تنها در یکی دو سفر نمایشی اخیر قیمت بلیط کرمانشاه-مشهد حدود 150 هزار تومان عنوان شد همچنین می بایست ساعات حرکت و رسیدن مسافران نیز بررسی شود که مسافران در ساعات مناسبی به مقصد برسند.

وی با اشاره به اینکه قیمت بلیط ها نیز می بایست صرفه اقتصادی داشته باشد افزود: مردمی که 18 سال منتظر آمدن قطار بودند هم باید توجه بیشتری به این ناوگان داشته باشند.

 با وجود همه این تفاسیر انتظار می رود مسئولان راه آهن به سرعت نسبت به ساماندهی این ناوگان و اعلام برنامه ها به مردم اقدام کنند تا مردم نیز با آسودگی خیال بیشتری به مسافرت بپردازند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها