سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس :

استفاده از تلگرام در هیچ کشوری مثل کشور ما رها و بدون چارچوب نیست/ تدوین لایحه از سوی وزارت ارتباطات برای صیانت از حقوق شهروندی در پیام رسان های داخلی

کد خبر: 301473
|
12:04 - 1397/01/22
نسخه چاپی
استفاده از تلگرام در هیچ کشوری مثل کشور ما رها و بدون چارچوب نیست/ تدوین لایحه از سوی وزارت ارتباطات برای صیانت از حقوق شهروندی در پیام رسان های داخلی
اسلام آباد خبر:نقوی حسینی گفت: پیام رسان‌های خارجی فقط نقش ارتباطی را ایفا نمی کنند بلکه نقش رسانه‌ای دارند و باید گفته شود که تلگرام و فضای مجازی در هیچ کشوری مثل کشور ما رها و بدون چارچوب نیست.

به گزارشاسلام آباد خبر، سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت وگو با خبرنگار  شبکه اطلاع رسانی راه دانا گفت: طی جلساتی که هفته جاری در کمیسیون امنیت ملی مجلس با حضور آذری جهرمی وزیر ارتباطات و آقای فیروز آبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی داشتیم برسی های مفصل، دقیق و تخصصی پیرامون عوارض و تهدید ها و خسارات فضای مجازی و شبکه های اجتماعی خارجی از جمله تلگرام انجام شد.

 

وی افزود: پیام رسان‌های خارجی فقط نقش ارتباطی را ایفا نمی کنند بلکه نقش رسانه‌ای دارند و باید گفته شود که استفاده از تلگرام و فضای مجازی در هیچ کشوری مثل کشور ما رها و بدون چارچوب نیست.

 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس بیان کرد: همیشه کارشناسان و متخصصین این نکته را اعلام می کردند که تهدیدات پیام رسان های خارجی بسیار بالا است و حتی این احتمال نیز وجود دارد که اتفاقاتی که در موسسات مالی و پولی کشورمان افتاد در آینده ای نزدیک در همین پیام رسان های خارجی اتفاق بیافتد در حالی که در اتفاقات موسسات مالی دولت پاسخ گو بود اما در پیام رسان های خارجی کسی پاسخ گوی زیان های احتمالی برای مردم نیست.

 

نماینده مردم ورامین در مجلس گفت: عقل، شرع و قانون حکم می کند که به سمت ایجاد اطمیان و بهره گیری از پیام رسان های داخلی حرکت کنیم چرا که  سرور آن داخل کشور است در حالی که سرور پیام رسان های خارجی درون کشور نیست و عمدتا دراختیار خارجی هاست لذا اصلا قابل اطمینان نیستند.

 

نقوی حسینی در خصوص زمان فیلتر شدن تلگرم و کوچ به پیام رسان های داخلی اظهار داشت:  قطعا وجدان هیچ ایرانی مسلمانی این اجازه را نمی دهد که فضای مجازی رها شده باشد و تمام امور اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بازیچه بیگانگان باشد و کسی هم پاسخگو نباشد.

 

وی در خصوص نحوه جایگزینی پیام رسان های داخلی گفت: باید یک راهبرد میان برد را دنبال کنیم و آن هم این است که پیام رسانهای داخلی را تقویت و حمایت کنیم تا مردم بتوانند همه امور خدماتی خود را از این طریق انجام بدهند اما باید امنیت پیام رسان های داخلی تامین شود که مقام معظم رهبری نیز فرمودند دخالت در امور حریم شخصی و زندگی افراد حرام شرعی است.

 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی ادامه داد: پیام رسان های داخلی نیز باید در حوزه  زیرساخت ها، امور فنی، قوانین و مقررات این اطمینان را به وجود بیاورند که حریم مردم مورد تجاوز قرار نگیرد، البته وزیر محترم ارتباطات گفتند ما لایحه ای را آماده کردیم که کاملا حقوق شهروندی را صیانت می کند که این لایحه بعد از تصویب در مجلس می تواند تضمین خوبی برای حریم خصوصی مردم باشد.

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد