معرفی برنامه های کاربردی اندروید؛

اقدام غیر قانونی برخی کانال های تلگرامی با بهره گیری از شایعات/ تهیه بانک شماره تلفن به بهانه فیلترینگ تلگرام

کد خبر: 301449
|
13:11 - 1397/01/20
نسخه چاپی
اقدام غیر قانونی برخی کانال های تلگرامی با بهره گیری از شایعات/ تهیه بانک شماره تلفن به بهانه فیلترینگ تلگرام
اسلام آباد خبر: در سایه بی توجهی و عدم نظارت به فضای تلگرام ممکن است بانک های شماره تماس و مشخصات کاربران به دست افراد سودجو افتاده و از همین رو کاربران تلگرام را با مشکلات بیشتری مواجه کند.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل از خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آخرین روزهای پایانی تعطیلات نوروز خبری مبنی بر فیلتر شدن تلگرام از سوی رئیس کمیسیون امنیت ملی منتشر شد.

علاء الدین بروجردی با اشاره به موضوع از مدار خارج شدن «تلگرام» اظهار داشت: این تصمیمی است که در بالاترین سطح اتخاذ شده و تلگرام جای خود را به یک سامانه مشابه ملی خواهد داد.

وی همچنین گفته بود که این موضوع به لحاظ امنیت ملی ما مهم است، با توجه به نقش مخربی که تلگرام در بحران های سال گذشته در کشور داشت و هم اینکه ما امروز در فضای مجازی به این توانمندی رسیده ایم که یک سامانه ملی را تعریف کنیم؛ مانند سروش و ظرفیت های دیگر.

از حدود دو هفته پیش تا کنون تعداد زیادی از کاربران شبکه های اجتماعی پیام رسان های داخلی را نصب کرده و در حال کوچ از تلگرام هستند؛ چرا که شایعات زیادی مبنی بر فیلترینگ تلگرام و یا رفع انحصار آن از زبان برخی از مسئولان و متولیان در چند روز گذشته منتشر شده است.

در این میان برخی از کانال ها و گروه های تلگرامی در اقدامی غیر قانونی شماره تلفن های اعضای خود را به صورت بانک تهیه کرده تا در شرایط خاص از آن استفاده کنند.

برخی از این کانال ها از اعضای خود خواسته اند تا شماره تلفن و مشخصات خود را به یک آی دی که از سوی ادمین کانال اعلام می شود ارسال کنند.

برخی دیگر از کانال ها نیز با اعلام یک شماره تلفن یا سامانه پیامکی از اعضای خود خواسته اند به این سامانه پیامک ارسال کنند.

در همین راستا بانک هایی از شماره تلفن های کاربران تلگرام از سوی هر کانال در حال تهیه است که می تواند برای کاربران مشکلات زیادی را به همراه داشته باشد.

این شماره ها به راحتی می توانند در اختیار برخی از مراکز تبلیغاتی قرار بگیرند و پیام های تبلیغاتی با هزینه کاربران برای آنها ارسال شود؛ پیش از این وزیر ارتباطات نسبت به در اختیار قرار دادن شماره های مشترکین به مراکز تتبلیغاتی هشدار داده و اعلام کرده بود این اقدام غیر قانونی است.

در سایه بی توجهی و عدم نظارت به فضای تلگرام ممکن است بانک های شماره تماس و مشخصات کاربران به دست افراد سودجو افتاده و از همین رو کاربران تلگرام را با مشکلات بیشتری مواجه کند.

انتهای پیام/ط

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها