فلاحت پیشه تشریح کرد:

تجزیه و حفظ یکپارچگی ۲ راهبرد اصلی در سوریه/ افراط ترکیه در سوریه چه نتیجه‌ای دارد؟

کد خبر: 301441
|
10:39 - 1397/01/20
نسخه چاپی
تجزیه و حفظ یکپارچگی ۲ راهبرد اصلی در سوریه/ افراط ترکیه در سوریه چه نتیجه‌ای دارد؟
اسلام آباد خبر: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ترکیه باید بداند که اگر در ارتباط با موضوع سوریه افراط کند، بازگشت بحران به درون مرزهای خود را خواهد دید.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، حشمت فلاحت‌پیشه در خصوص تحولات شمال سوریه، اظهار داشت: در سوریه 2 راهبرد اصلی وجود دارد و بقیه راهبردها دور یا نزدیک به این 2 راهبرد هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: یکی از این راهبردها سوریه واحد است که ایران، روسیه و دولت سوریه به دنبال آن هستند تا در قالب اصلاح قانون اساسی برنامه خود را درآینده پیش ببرد.

وی افزود: راهبرد دیگر، تجزیه سوریه است که در راس آن رژیم صهیونیستی ، عربستان، آمریکا و ترکیه قرار دارند که البته در برخی مواضع با یکدیگر تفاوت دارند.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی گفت: کاری که هر کدام از این بازیگران انجام می دهند در راستای تجزیه سوریه است یا سعی می‌کنند از این موضوع برای گرفتن امتیازهای امنیتی و منافع ملی خاص خود یا تجزیه سوریه استفاده کنند که این واقعیت میدانی سوریه است.

وی ادامه داد: هم سوریه و هم کشورهایی مانند ایران و روسیه شرایط سختی را سپری کردند که مانع از تجزیه سوریه در شرایط سخت شدند. اکنون امکان تجزیه  سوریه فراهم نیست ولی ترکیه باید بداند که اگر در این مسیر افراط کند، بازگشت بحران به درون مرزهای خود را خواهد دید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اینکه ترکیه عنوان می کند، کنترل منطقه عفرین در اختیار ارتش آزاد سوریه قرار می گیرد نیز در راستای تجزیه سوریه است، زیرا هنوز موضوع ارتش آزاد و دیگر گروه‌‎های سوری بر سر تمامیت ارضی سوریه با دولت حاکم بر سوریه به نتیجه ای نرسیده است./

پایان پیام

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد