امام جمعه اسلام آبادغرب:

اطاعت رهبرى بهترين راه براى پيروزى است

کد خبر: 301335
|
15:36 - 1397/01/03
نسخه چاپی
اطاعت رهبرى بهترين راه براى پيروزى است
اسلام آبادخبر: امام جمعه اسلام آبادغرب گفت: در اين شرايط جامعه امروز هم كه دشمن در حال تهاجم و برنامه‌ريزى عليه ما است، حمايت و اطاعت از مقام معظم رهبرى بهترين راه براى پيروزى است

به گزارشاسلام آباد خبر، حجت الاسلام محمدطه مهری امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب در اولین خطبه نمازجمعه در سال جدید با اشاره به پيام نوروزى رهبر معظم انقلاب اسلامى و نام گذارى سال ۱۳۹۷ به‌عنوان «حمایت از کالای ایرانی» اظهار کرد: این امر بيان گر نكات فراوانى است من جمله؛

۱.مهم‌ترين ضرورت فورى و نياز كشور در حال حاضر مسأله اقتصاد است. 

۲.مسؤولان كشور در تحقق كامل شعار سال گذشته علیرغم تلاش هایی که انجام داده اند هنوز بارهای بزرگی بر زمین مانده و على‌رغم كارهاى خوبى كه صورت‌گرفته است هنوز بايد اقتصاد مقاومتى و حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی به‌عنوان شعار اصلى سال كنونى تداوم يابد. 


۳.دشمنان كشور متاسفانه هنوز از فشار بر اقتصاد كشور نااميد نشده‌اند و اولويت اول آن‌ها در ضربه زدن به ملت ايران نيز همين مسأله اقتصادى است.

4.تمركز در اقتصاد مقاومتى بايد بر توليد ملی و اشتغال و حمایت از کالای ملی باشد.


۵.نقاط كليدى و اصلى كه حل مشكلات كشور و ايجاد رونق اقتصادى به آن وابسته است همين نكته‌ى اصلى اشتغال و توليد ملی و مصرف کالای ایرانی است. درباب نام‌گذاری و تعیین شعار سال توسط رهبر معظم انقلاب باید گفت اعلام شعار سال در چارچوب اصل ۱۱۰ قانون اساسی و تعیین جهت‌گیری نظام اسلامی توسط مقام رهبری قابل تفسیر است. قطعاً توجه دادن جامعه به موضوعی کلان، به‌نوعی تعیین نقشه‌ی کلی راه برای خواص و ایجاد حساسیت مثبت یا منفی در بین عوام جامعه است که اقدامات همسو در هر سطحی را می‌طلبد. 


وی افزود: طبیعتاً تعیین یک شعار و موضوع مهم در هر سال، معنایی جز اولویت‌دهی ندارد. رهبری جامعه با توجه به تحلیل شرایط موجود و بررسی آسیب‌ها و نقاط قوت و درک فاصله بین وضعیت امروز و اهداف و آرمان‌های مشخص‌شده در گفتمان انقلاب، سعی می‌کند در اقدامی کنشی یا واکنشی و همچنین طبق قاعده‌ی اهم و مهم، توجه جامعه را نسبت‌به شعار سال جلب کند تا با کمترین انحراف و بیشترین سرعت، مسیر انقلاب به حرکت خود ادامه دهد. 

امام جمعه شهرستان گفت: بعد از انقلاب اسلامی، تحولات بسیار خوبی در بخش صنعت ایران رخ داد، تحولاتی که بیانگر توانایی‌های مثبتِ مبتنی بر خواستن و توانستن و عملی بودن امکان اجرای راهبرد بزرگی است که بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی، در قالب شعار «ما می‌توانیم» برای ما به ارمغان گذاشتند. 
اگرچه پس از طرح این راهبرد از سوی حضرت امام(ره) همواره تمام تلاش‌ها در جهت اجرای کامل آن متمرکز بوده است اما واقعیت این است که روند رشد صنعت کشور طی سال‌های پس از انقلاب به دلایل مختلف داخلی و خارجی، دارای فراز و فرود و اُفت و خیز بوده است. 
حال این سؤال مطرح است که کلید اصلی خروج بخش تولید از رکود کدام است؟ تردیددی وجود ندارد که در دنیای رقابتی امروز، کیفیت، خلاقیت و نوآوری در عرصه تولید کالا و ارائه خدمات، از مهمترین عواملی به شمار می‌روند که می‌توانند، ضامن حضور و بقای صنایع در بازارهای بین‌المللی و تبدیل آنها به یک بِرند جهانی شوند. 

دستیابی به این مهم ممکن نیست مگر این‌که با نگاهی عمیق و آینده نگرانه و آرمانی، موضوعاتی مانند؛ تحقیق و توسعه، آموزش و فرهنگ‌سازی در سطوح و بخش‌های گوناگون تولید، ارتقاء کمی و کیفی فرآیندهای تولید و نیز محصولات و خدمات، تلاش برای کاهش هزینه‌های سربار و افزایش بهره‌وری، اطلاع‌رسانی صحیح و تیلیغ و بازاریابی، استانداردسازی، برنامه‌ریزی و حتی موضوعاتی مانند؛ بیمه و محیط زیست یا روحیه و رفاه کارکنان نیز مورد توجه قرار گیرند. 
این در حالی است که؛ برای هر ایرانی خرید و استفاده از تولید ملی (حتی صنایع مونتاژ) و حمایت از صنعتگر داخلی یک اصل ملی و اخلاقی و باعث افتخار است، اما همان‌گونه که تولیدکننده‌گان محترم انتظار دارند، مردم کالا و خدمات آنها را بر محصولات خارجی ترجیح بدهند، متقابلاً خریداران نیز توقع دارند، کالای ایرانی از قیمت منصفانه و مناسب و کیفیت لازم برخوردار باشد. 
پنجشنبه2 فروردين4 رجب سالروز حمله رژيم پهلوي به فيضيه // سالروز عمليات شكوهمند فتح المبين 
دوم فروردين‌ماه سالروز عمليات پيروزمند و غرورآفرين فتح المبين است، عملياتي كه فرمان آغاز آن را امام خميني(ره) داد 
 
ياد و خاطره فرماندهان سپاه و ارتش و رزمندگان شهيد اين عمليات را گرامى مى‌داريم. 
پيروزى در اين عمليات، دستاوردهاى زيادى براى جمهورى اسلامى در عرصه جنگ و نيز عرصه داخلى و خارجى داشت و مى‌توان اين عمليات را نقطه عطفى در جنگ تحميلى دانست. 
يكى از عوامل موفقيت در اين عمليات، حمايت و حضور گسترده مردم و نيروهاى بسيج بود كه باعث در ادامه جنگ نيز اين حمايت بيشتر مورد توجه قرار گيرد.

از مهم‌ترين عوامل پيروزى در اين عمليات، رهبرى مقتدرانه حضرت امام(ره) به‌عنوان فرمانده كل قوا بود كه در شرايط سخت جنگ در اين عمليات، بهترين تصميم‌گيرى را انجام دادند و اين اقتدار و درايت، جايگاه مهم و ارزشمند رهبرى را در جمهورى اسلامى نشان مي‌دهد. در اين شرايط جامعه امروز هم كه دشمن در حال تهاجم و برنامه‌ريزى عليه ما است، حمايت و اطاعت از مقام معظم رهبرى بهترين راه براى پيروزى است.


ایشان در ادامه افزودند: دوم فرودين ماه مصادف با سالروز هجوم وحشيانه نظاميان رژيم ستم‌شاهي پهلوي به مدرسه فيضيه در سال ۱۳۴۲ و ضرب و شتم و كشتار عده كثيرى از طلاب و روحانيون حوزه علميه است. 
سالروز اين فاجعه دردناك و ياد شهداى اين روز را گرامى مى‌داريم. اين حادثه تأثير زيادى در مسير مبارزاتى مردم ايران و پيروزى انقلاب اسلامى داشت و در واقع نقطه عطفى در انقلاب دانسته مى‌شود. 
اقدام وحشيانه عمال شاه در حمله به فيضيه و كشتار و ضرب و شتم علما و طلاب و اهانت به مقدسات، ماهيت ظالمانه و دژخيمانه رژيم شاه را برملا كرد، رژيمى كه سعى مى‌كرد همواره چهره‌اى مدافع مردم و حامى دين و مذهب ازخود نشان دهد. هم‌چنين تأثير زيادى بر ناتمام ماندن سياستها و برنامه‌هاى اصلاحاتى كه آمريكا از شاه خواسته بود، داشت. 
شاه از اين اقدام سعى داشت تا روحانيون وبه‌ويژه شخص امام(ره) را مرعوب و از ميدان به در كند و نيز ميان روحانيون در مسير مبارزه تفرقه‌بى اندازد، كه نه تنها نتيجه‌اى نداشت بلكه مردم را در مبارزه و تبعيت از امام(ره) مصمم تر كرد و حتى باعث شد رهبرى حضرت امام(ره) در مبارزه محوريت بيشترى يافته و مشخص تر شود و حمايتهاى عامه مردم از ايشان افزايش پيدا كند. 

حجت الاسلام مهری امام جمعه شهرستان افزودند:

دوشنبه6 فروردين8 رجب چهارمین سالروزحمله آل سعود به یمن  سه‌شنبه7 فروردين9 رجب روز هنرهاي نمايشي و چهارشنبه8 فروردين10 رجب ولادت حضرت امام محمد تقي(ع) «جواد الائمه» (195 هـ ق) میباشد که هشتم فروردين‌ماه مصادف با دهم رجب، سالروز ولادت باسعادت نهمين امام شيعيان حضرت باب‌الحوائج جوادالائمه(ع) است، اين روز را خدمت امام زمان (عج) و شيعيان و پيروان آن امام حمام تبريك و تهنيت عرض‌نماييم. ولادت امام جواد(ع) ولادتى با بركت براى شيعيان دانسته شده است چراكه حضرت رضا(ع) حدود چهل سال از عمر شريفشان گذشته بود و هنوز فرزندى نداشتند و به‌همين‌دليل هم شيعيان از اين موضوع نگران بودند كه امام بعد از ايشان نيامده است و هم اين‌كه دشمن از اين موضوع عليه شيعيان استفاده مى‌كرد. به‌همين‌دليل ولادت امام جواد(ع) تمام اين شك و شبهه‌ها را برطرف كرد. 
امام جواد(ع) با توجه به اين‌كه در ۷ سالگى و دوران حكومت منافقانه عباسيان و در خفقان شديد به امامت رسيدند، اما با سيره و سبك زندگى معنوى و اجتماعى خود با شيوه نادرست و منافقانه حكومت عباسى كه قصد داشت حضرت را به فسق و فجور دربار آلوده كند، مبارزه كردند و به‌همين‌دليل به لقب تقى (يعنى بسيار باتقوا) ملقب شدند. اين سيره و سبك زندگى امام جواد براى جوانان ما درس بسيار بزرگى است. 
علاوه براين امام جواد(ع) با وجود سن كم تأثير بسيار زيادى در اشاعه تعاليم دينى و مكتب تشيع داشتند؛ چنان‌كه با تربيت روات حديث بزرگ شيعه و منسوب نمودن عالمان به نمايندگى خود در ميان شيعيان، با واسطه ايشان مذهب را ترويج دادند. هم‌چنين با شركت در جلسات مناظره و پرسش و پاسخ، شبهات و سوالات مخالفين و نيز شيعيان را پاسخ مى‌گفتند. اين شيوه حضرت نيز در اين زمان كه دشمن به شبهه افكنى و ترويج عقايد باطل و فرقه‌هاى دروغين اقدام نموده، بسيار راهگشا مى‌باشد. *

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد