مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه خبر داد:

برگزاری نخستین جشنواره ملی تئاتر مرصاد در استان کرمانشاه + جزئیات

کد خبر: 301320
|
09:40 - 1396/12/28
نسخه چاپی
برگزاری نخستین جشنواره ملی تئاتر مرصاد در استان کرمانشاه + جزئیات
مرصادنیوز: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، از برگزاری نخستین جشنواره ملی تئاتر مرصاد در استان خبر داد.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ، حجت‌الاسلام رحیم جعفری از برگزاری نخستین جشنواره ملی تئاتر مرصاد در استان کرمانشاه خبر داد.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را حفظ و انتقال ارزش های ماندگار ۸ سال دفاع مقدس و حماسه تاریخی مرصاد عنوان کرد.

وی از همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، استانداری کرمانشاه، بنیاد حفظ آثارو ارزشهای دفاع مقدس استان کرمانشاه، انجمن هنرهای نمایشی استان کرمانشاه، فرمانداری و سایر ادارات شهرستان اسلام آبادغرب در برگزاری این جشنواره خبر داد.

این مسئول خاطرنشان کرد: این جشنواره طی ۹ دوره به صورت منطقه ای برگزار شده و از این پس به صورت ملی برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تئاتر صحنه ای و نمایشهای محیطی و میدانی را از جمله بخش های مهم این جشنواره برشمرد.

وی افزود: در بخش تئاتر صحنه ای، اولویت انتخاب با نمایش هایی خواهد بود که تا کنون هیچ اجرایی از آنها در جشنواره ها به روی صحنه نرفته باشد.

جعفری ادامه داد:متقاضیان این بخش باید ٤ نسخه از متن نمایشنامه را در قالب فایل  word و فایل تصویری نمایش را با کیفیت مناسب به بیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی تصریح کرد: در این بخش، اولویت انتخاب آثار با موضوعاتی چون «دفاع مقدس و مقاومت، ایثار و شهادت»، «مدافعین حرم»، «آیینی و سنتی» و «آسیب های اجتماعی، اقتصاد مقاومتی» خواهد بود و آثار ارائه شده در بخش آزاد در اولویت بعدی قرار دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: دبیرخانه جشنواره در بخش یشهای محیطی و میدانی تنها پذیرای نمایش هایی خواهد بود که تا کنون هیچ اجرایی در دیگر جشنواره نداشته اند.

وی افزود:متقاضیان حضور در این بخش باید ٤ نسخه از طرح و ایده خود به همراه پوروپزال اجرایی نمایش را در قالب فایل word یاpdf به همراه ٤ نسخه از فایل تصویری نمایش را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

جعفری اولویت های این بخش را نیز چون بخش اول دانست و در مورد شرایط و مقررات جشنواره گفت: در هر دو بخش جشنواره از هر کارگردان فقط یک نمایش به جشنواره راه می یابد

وی افزود: ستاد برگزاری جشنواره تعهدی در قبال تامین دکور، گریم، لباس و وسایل صحنه نمایش ها نخواهد داشت و صرفا امکانات معمول تالارهای نمایشی در اختیار گروه ها قرار داده خواهد شد.

این مسئول تاکید کرد: مدارک ارسالی باید به صورت کامل و در زمان مقرر به دبیرخانه تحویل شود و ستاد برگزاری مسئولیتی در قبال آثاری که پس از زمان اعلام شده به دبیرخانه رسیده باشد نخواهد داشت. همچنین تکمیل فرم تقاضا و ارسال اثر، به منزله پذیرش مقررات جشنواره از سوی کارگردان است.

وی گفت: میزان کمک هزینه گروه ها بر اساس مقررات موجود براساس نظر کارشناسی دبیرخانه جشنواره محاسبه و پرداخت خواهد شد.

جعفری آخرین مهلت پذیرش آثار  را ١٥ خرداد ماه ۹۷ اعلام کرد و گفت: ۳۰ خرداد نتایج بازبینی اعلام می شود و جشنواره نیز طی١ الی ٧ مرداد ۹۷ برگزار می شود.

وی از انتشار فراخوان جشنواره روی سایت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه به آدرس https://slgh.farhang.gov.ir  نیز خبر داد و گفت: علاقه مندان می توانند با مراجعه به این سایت اطلاعات مورد نیاز خود را استخراج کنند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها