ماجرای دعوت سخنگوی دولت از نمایندگان حامی استیضاح/ سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی: رأی وکیل الدوله‌ها با یک دعوتنامه «شام نوبخت» برگشت

کد خبر: 301312
|
10:15 - 1396/12/26
نسخه چاپی
ماجرای دعوت سخنگوی دولت از نمایندگان حامی استیضاح/ سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی: رأی وکیل الدوله‌ها با یک دعوتنامه «شام نوبخت» برگشت
عضو کمیسیون شوراها ضمن عذرخواهی از جامعه مردم که انتظار استیضاح ربیعی و آخوندی را داشتند عنوان کرد: رأی دیروز مجلس به آقای ربیعی رأی به گریه و زاری، رأی به یتیم نوازی، رأی به بی همسری، رای به حوادیه و ... بود و این آرا در دفاع از کارگران داده نشد.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل از حسین مقصودی عضو کمیسیون شوراها در گفتگو با داناشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص چرایی عدم استیضاح سه وزیر بر خلاف ادعاهای اولیه نمایندگان اظهار داشت: به نظر من روز گذشته مجلس بر مبنای تخصص تعهد و عقلانیت رای نداد و از همین رو برخلاف عملگرد ضعیف وزرا شاهد عدم استیضاح سه وزیر بودیم.

وی همچنین گفت: رای دیروز مجلس به اخوندی و ربیعی رای به عملکرد انها نبود و ارای لب مرزی نشان می‌داد که عملکردشان چگونه بود. مجموع آرای موافق ربیعی از آرای ممتنع و مخالف کمتر بود که همین موضوع حاکی از عملکرد ضعیف ربیعی است که البته باید آیین نامه تغییر کند و در چنین شرایطی آرای ممتنع روی رای موافق جمع زده نشود.

عضو کمیسیون شوراها ضمن عذرخواهی از جامعه مردم که انتظار استیضاح ربیعی و آخوندی را داشتند عنوان کرد: رأی دیروز مجلس به آقای ربیعی رأی به گریه و زاری، رأی به یتیم نوازی، رأی به بی همسری، رای به حوادیه  و ... بود و این آرا در دفاع از کارگران داده نشد.

مقصودی با بیان اینکه برخی از نمایندگان امروز از رأی اعتماد دیروزشان به ربیعی پشیمان شده اند عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم در آینده پیگیر حقوق کارگران از ربیعی باشیم و حتی اگر به این روند ادامه داد دوباره موضوع استیضاح را مطرح کنیم استیضاح ربیعی اگرچه رای نیاورد اما توانستیم صدای کارگران را به گوش ربیعی برسانیم.

وی با اشاره به حوادث ناگواری نظیر درگذشت تعدادی از کارگران معدن یورت، حادثه غرق شدن سانچی و شهادت خدمه آن، حادثه سقوط هواپیما در کوه های دنا، حادثه برخورد دو قطار و ... گفت: همه این حوادث ارتباط مستقیمی با عملکرد آخوندی و ربیعی داشتند و مجلس می خواست صدای این افراد و خانواده های داغدار آنها باشد که متاسفانه برخی تحت تاثیر گریه و زاری های ربیعی قرار گرفتند و دوباره به وی رای اعتماد دادند.

عضو کمیسیون شوراها با اشاره به اینکه مدرس هم روزی در مجلس تنها بود تصریح کرد: قطعاً آیندگان از عملکرد امروز مجلس انتقاد می کنند و امیدواریم روزی فضای عقلانیت بر مجلس حاکم شود و قطعاً رای اعتماد ربیعی اینگونه نیست که نظارت بر عملکرد وی کمرنگ شود بلکه روزهای آتی بعد نظارتی مجلس در قبال این افراد بیشتر شده و مطالبات کارگران را از طریق سوال از وزرا پیگیری می کنیم.

مقصودی همچنین گفت: اگر ربیعی به روند قبلی خود در اداره وزارت راه ادامه بدهد مطمئناً پیگیر استیضاح وی با محورهای جدیدی خواهیم بود و این استیضاح تلنگری برای وزرای محترم و دولت و روحانی بود که تصمیم عاقلانه تری درباره مدیریت کشور گرفته و بتوانند در چند صباح باقی مانده از فرصت خدمت خود مدیریت خود را بهبود ببخشند.

وی همچنین گفت امیدواریم لابی گری های وزرا که امروز برای ماندن انجام دادند برای پیشبرد اهداف کارگران هم صورت بگیرد و شاهد باشیم آقای ربیعی در این مسیر حرکت کند.

عضو کمیسیون شوراها با اشاره به شام نوبخت به برخی از نمایندگان مجلس یک روز قبل از استیضاح اظهار داشت:آنچه که در روزهای گذشته در مجلس اتفاق افتاد این بود که چه اصلاح طلب و چه اصولگرا وقتی ذیل گروه و یا جریانی وارد مجلس می شوند آن جریان از این نمایندگان می خواهد که در چارچوب آنها حرکت کنند و این اتفاق در جریان شام آقای نوبخت به برخی نمایندگان افتاد.

مقصودی همچنین گفت: نمایندگانی که در ضیافت آقای نوبخت به اسم اعتدال و توسعه شرکت کردند و آرای آنها نسبت به وزرا تغییر کرد، وکیل دولت در مجلس هستند و وکیل ملت نبوده و از همین رو خواست دولت را به خواست ملت ترجیح دادند.

وی در ادامه افزود: تا زمانی که اوضاع به این شکل باشد که نمایندگان به یک جریان بدهکار باشند نمی توان از آنها انتظار تلاش برای بهبود شرایط کشور و مردم را داشت. بالاخره یک شام و دور هم نشستن نتایجی برای دولت داشت و آن هم ابقای دو وزیر در آستانه استیضاح بود.

سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی در پایان اینکه یک وزیر حساب بانکی‌اش را در مجلس اعلام کند یک کار پوپولیستی بود و تنها توهین به شعور مردم و تمسخر مجلس بود؛ وجه اشتراک رأی های اعتماد مجلس به وزرا این بود که کسانی که در ضیافت شام حاضر شدند خود را وام دار دولت دانستند؛ کسانی که تابع آقایان عارف، کواکبیان و پزشکیان بودند می دانستند که چون از طریق لیست وارد مجلس شده اند باید رای اعتماد بدهند.

مقصودی با بیان اینکه مجلس صدای اعتراض مردم را نسبت به این وزرا نادیده گرفت گفت: خیل عظیم بیکاران و کارگران که اعتراضات زیادی در یک سال گذشته داشته و از عملکرد وزرا ناامید شده بودند این روزها از مجلس هم نا امید شدند.

وی در ادامه گفت: اکثر مدیران دولت دوازدهم بازنشسته هستند و جای دهه شصتی ها را گرفته اند؛ لجبازی دولت با مردم به نتیجه نمی رسد و امیدواریم خود رئیس جمهور در آینده به خاطر مردم هم که شده است دست به ترمیم کابینه خود بزند.

سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی در پایان تاکید کرد: آقایان ربیعی و آخوندی دکترای لابی گری دارند و در مجلس شاهد بودیم این دو نفر با لابی گسترده و جلسات متعدد در کنار مظلوم نمایی، تمام توان خود را برای ماندن به کار بستند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها