امام جمعه اسلام آبادغرب:

مسئولان بايد قدردان مردم باشند / تحقق شعار سال "توليد و اشتغال " مورد غفلت و بی توجهی مسئولین قرار گرفت

کد خبر: 301306
|
13:27 - 1396/12/25
نسخه چاپی
مسئولان بايد قدردان مردم باشند / تحقق شعار سال "توليد و اشتغال " مورد غفلت و بی توجهی مسئولین قرار گرفت
اسلام آبادخبر: امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب گفت: همانا تحقق شعار سال يعنى اقتصاد مقاومتى، توليد و اشتغال ، مورد غفلت و بی توجهی مسئولین قرار گرفت.

به گزارشاسلام آباد خبر،  حجت الاسلام محمدطه مهری امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب در خطبه های آخرین نمازجمعه سال 96 با اشاره به افتخارات مردم و نظام اسلامی،  اظهار کرد: آخرين برگه هاى تقويم سال 96 را در حالى ورق می زنيم كه باز هم برگه هاى افتخار و عزت امسال را بايد به نام ملت و مردمى ثبت كرد كه سال هاست بر عهدى كه با حضرت روح الله بسته اند، وفادار مانده اند و با عبور از عقبه هاى سخت و تاريخى، به قله هاى رفيع عزت و اقتدار نزديك شده اندافتخارات و پيروزى هاى متراكم انقلاب اسلامى در سال96 را بايد به نام مردمى ثبت و ضبط كرد كه در عرصه هاى صيانت از نظام اسلامى، لحظه اى ترديد به خود راه ندادند و همه آنچه در چنته داشتند را كريمانه تقديم كردند.

 

وی افزود: شكست هيمنه داعش در منطقه غرب آسيا، ناكامى پروژه هاى دنياى غرب عليه جمهورى اسلامى ايران، گسترش نفوذ الهام بخش انقلاب اسلامى در كشورهاى منطقه، مشاركت شكوهمند مردم در انتخابات رياست جمهورى 96، تجديد ميثاق حماسى مردم در راهپيمايى  ۲۲ بهمن امسال عليرغم همه كمبودها و مشكلات، حضور غيرتمندانه مردم در شكست پروژه آشوب دىماه و توفيقات متراكم ديگرى كه در سال 96به نام نظام اسلامى رقم خورد، مرهون حضور و هوشمندى مردمى است كه 28سال است دست بيعت با ولى زمان خود حضرت آيت الله امام خامنه اى(دام عزه العالى) داده اند و بر ميثاق الهى خود استوار مانده اند.

 

 

امام جمعه شهرستان عنوان کرد: يكى از پرتكرارترين واژه ها در مجموعه بيانات و بيانيه هاى بنيانگذار انقلاب اسلامى حضرت امام خمينى(ره)، واژه مردم است. صاحبان اصلى اين مملكت مردم هستند و روح و حيات نظام اسلامى با حضور مردم در همه صحنه ها رقم خورده است.

 

وی افزود: مقام معظم رهبرى در بيان خاطرات خود از امام مىفرمايند: وقتى امام از مردم صحبت مى كرد، برمبناى احساسات نبود و مثل رهبران خيلى از كشورها، ادعاى مردم گرايى نمى كرد بلكه در عمل براى مردم و منزلت و شأن آنها ارزش قائل مى شد.

 

حجت الاسلام مهری گفت: كمتر كسى را ديده ايم كه به قدر امام، نسبت به مردم از عمق دل احساس محبت و اعتماد كند چراكه او به شجاعت و ايمان مردم باور داشت امام، مردم را از صميم قلب دوست مى داشت و به آنها عشق مى ورزيد.

 

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبرى احترام امام به اقشار جامعه را اين گونه بيان مى نمايد كه من ديدم چشمهاى امام از هيجان و عشق به بچه هايى كه قلكهاى خود را براى جبهه آورده بودند، پر از اشك مى شد. وقتى پيغامى از مادر شهيدى را خدمتشان گفتم، اشك از چشمان آن حضرت سرازير شد. امام در سختترين شرايط به مردم اطمينان داشت و به صفا، وفا، غيرت، شجاعت و صداقتشان واقف بود. مردم نيز امام خود را خوب شناخته بودند و پاسخ مناسب به او دادند.

 

خطیب جمعه اسلام آبادغرب گفت: اين مردم سرمايه هاى اصلى نظام اسلامى هستند. مسؤولان بايد قدردان مردمى باشند كه با تمام مشكلات و سختى هايى كه در اداره زندگى شان دارند اما لحظه اى از شكوه و عزت ايران عزيز غافل نبوده اند هيچ ارتشى در دنيا نمى تواند يك ملت را به زانو درآورد. دشمنان درصددند بين صفوف مردم فاصله ايجاد كنند. نبايد با خط كشى هاى ناروا، بين مردم فاصله انداخت. ايران با 80ميليون ايرانى شكل گرفته است. مردم ميراث دار تاريخ و تمدن ايران سربلند و باشكوه هستند. كارنامه اين ملت، لبريز از افتخار و شكوه و عزت است.

 

 

وی افزود: ما در كنار اين پيروزى ها، دستاوردها و درخشش ها در سال 96، بسيارى از اقدامات بودند كه مى توانست انجام شود و كام ملت ايران را شيرين تر كند، ولى در چم و خم ندانم كاري ها، بى انگيزگى ها يا خداى ناكرده عدم اعتقاد راسخ به انجام آنها، به فراموشى سپرده شدند يا مورد بى توجهى و بى مهرى قرار گرفتند و يا بسيار كم رنگ پيگيرى شدند و كشور را دلخوش به چند رفت وآمد هيأت هاى تجارى و... كردند و اصل موضوع كه همانا تحقق شعار سال يعنى اقتصاد مقاومتى، توليد و اشتغال بود، مورد غفلت يا حداقل كمتر مورد توجه قرار گرفت.

 

حجت الاسلام مهری بیان داشت:  اگر تصور كنيم امروز كه پايان سال است، روز واپسين است و پرونده اعمال ما در دست ماست و بايد به پيشگاه حضرت حق، گزارش دهيم، تا چه ميزان اميدوار به عمل و اقداماتى كه انجام داده ايم، هستيم. در صورت مشاهده غفلت ها، چه حسرتى خواهيم خورد از اعمال نيكى كه مىتوانستيم انجام دهيم ولى انجام نداديم. اگر از آن مسؤول سؤال كنند، فرمان ولى خود را در باب اقتصاد مقاومتى چگونه دنبال كردى، چه پاسخى خواهد داد.

 

وی افزود: مسؤولان بايد تلاش كنند خود را هم پاى مردم كنند. كارنامه قبولى شان را از مردم بگيرند و در سال 97عزم و همت بيشترى را براى جامه عمل پوشانيدن به مطالبات بر حق ملت ايران از خود به خرج دهندآينده متعلق به مردم ايران است. اين وعده لايتخلف الهى است كه اگر ملتى پرچم يارى دين خداوند را بر دوش كشند، خداوند نيز نصرت خود را بر آنان نازل خواهد كرد.     و كان حقا علينا نصر المؤمنين

 

امام جمعه اسلام آبادغرب با اشاره به حادثه حمله گروهى از طرفداران سيدصادق شيرازى به بهانه دستگيرى سيد حسين شيرازى در جمعه گذشته به سفارت ايران در لندن، حادثه اى قابل تأمل و بررسى است كه لازم است دستگاه ديپلماتيك ما به خوبى نسبت به آن واكنش نشان دهد. جهات مختلف اين حادثه به همراه اقدامات سابق اين گروه، در موارد ذيل قابل تحليل است . پخش گسترده آن از شبكه هاى ماهواره اى و رسانه ها و عدم اقدام به موقع و پيشگيرانه پليس و نيروهاى امنيتى انگليس در حفاظت از اين مكان ديپلماتيك و همزمانى آن با سفر وليعهد عربستان، حاكى از هماهنگى اين گروه با دستگاههاى امنيتى انگليس براى تأمين اهداف و اغراض سياسى است و پيامى براى وليعهد عربستان براى اظهار خوش خدمتى و جلب توجه و رضايت او در انعقاد قرارداد تسليحاتى است.

 

وی افزود: اين فرقه با توجه به نظرات و ديدگاه خاصى كه نسبت به اعتقاد شيعه و عزادارى امام حسين(ع) دارند و اقدامات افراط گرايانه اى كه انجام مى دهند، اعم از لعن خلفاى سه گانه در سخنرانى ها و شبكه هاى ماهواره اى و رسانه ها (20شبكه)، نوشتن كتاب در اين زمينه، برگزارى مراسم قمه زنى و... در محرم، به دنبال پياده كردن برنامه استعمار انگليس و آمريكا براى نشان دادن چهره اى خشن از تشيع و تفرقه ميان مسلمانان با برانگيختن تعصبات دينى و فرقه اى در سراسر جهان با استفاده از روحانيون هستند، اسلامى را نشان دهند كه تأمين كننده اهداف اين دولت هاست كه به فرموده حضرت امام، همان اسلام آمريكايى است.یا به فرموده رهبری عزیز تشیع انگلیسی .لذا همگان باید در مقابل این توطئه شوم هوشیار باشند .

 

خطیب جمعه اسلام آبادغرب به بمباران شيميايى حلبچه در ۲5اسفند 1366توسط حكومت بعث عراق اشاره کرد و گفت: بمباران شيميايى مردم حلبچه عراق يكى از جنايات صدام در جنگ است كه عليه مردم كشور خود انجام داد. يكى از سلاحهاى ممنوعه از سوي نهادهاى حقوق بشرى در جنگ، سلاحهاى شيميايى است اما كشورهاى غربى اين سلاح نامتعارف را به صدام دادند تا بتواند با وجود ممنوعيت استفاده از آن براساس كنوانسيون هاي بين المللي، عليه رزمندگان اسلام و حتي ملت خود بارها استفاده كند. اين اقدام، هيچ واكنشى از سوى كشورهاى غربى و سازمانهاى حقوق بشرى نداشت. اين موضوع نشان مى دهد تا چه اندازه اين سازمانها در اختيار برنامه ها و سلطه اين كشورهاست و حقوق بشر تنها بهانه اى براى فشار بر كشورهايى مانند ايران است كه با سياستهاى جنگ افروزانه نظام سلطه غرب مخالفت مىكنند .

 

وی همچنین با اشاره به دو مناسبت 26اسفند و اولين روز سال جديد که  مصادف است با دو اتفاق ناگوار ، عنوان کرد: يكى رحلت مرحوم حاج احمدآقا خمينى فرزند برومند و يار هميشگى امام راحل است كه در شكل گيرى و پيروزى انقلاب اسلامى تا پايان دوران حيات پربركت امام عزيزمان همواره در ركاب امام(ره) و انقلاب اسلامى بودند و نهايتاً دست تقدير، گلى از گلستان انقلاب اسلامى را در26اسفند 73 برچيد. همچنين اولين روز سال جديد نيز مصادف است با رحلت خانم خديجه ثقفى همسر بزرگوار امام راحل كه عمرى را در كنار امام و همراه با نهضت اسلامى، رنج دوران مبارزه و تبعيد را همدوش با امام عزيز كشيدند و سرانجام در اول فروردين 88به امام راحل و فرزندان عزيز خود پيوستند. به همين جهت ياد و خاطره اين دو يار صديق امام عزيز را كه پايان سال و شروع سال جديد يادآور تلخ درگذشت آنهاست، گرامى مى داريم.

 

امام جمعه شهرستان خاطرنشان ساخت: دوشنبه 28 اسفند آغاز ماه پربركت رجب، ماه خدا مقارن با ولادت پنجمين اختر تابناك امامت، حضرت امام محمد باقر(ع) می باشد. امام باقر(ع) كه آخرين شاهد حادثه عاشورا در ميان ائمه است، امام باقر(ع) باقرالعلوم لقب داشتند و اين لقب به دليل مجاهدت و سختى هايى بود كه ايشان در راه دفاع از دين و اشاعه و ترويج مكتب تشيع در دوران سخت و دشوار زمان خود با تربيت شاگردان خاص و بحثهاى علمى دينى و نيز مبارزه با توطئه هاى مختلفى كه عليه دين اسلام و مكتب تشيع بود، متحمل شدند. مهم ترين درس زندگى ايشان براى زمانه ما كه دشمن سعى در نابودى ارزشهاى دينى دارد، تلاش و مجاهدت براى حفظ و اشاعه تفكرات دينى و نيز تربيت جوانان مومن و متعهد به اين ارزشها و عالم به علوم مختلف و مورد نياز جامعه است.

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها