رییس اداره تبلیغات اسلامی اسلام آبادغرب مطرح کرد:

شهیدان تربیت شدگان راه اسلام و قران هستند/ نقد شهید از روی جهالت و بی ایمانی است

کد خبر: 301257
|
11:04 - 1396/12/22
نسخه چاپی
شهیدان تربیت شدگان راه اسلام و قران هستند/ نقد شهید از روی جهالت و بی ایمانی است
اسلام آبادخبر: رییس اداره تبلیغات اسلامی اسلام آبادغرب گفت: شهیدان تربیت شدگانی هستند که راه اسلام و قران را رفته اند.

حجت الاسلام علی اوسط کماسی رییس اداره تبلیغات اسلامی اسلام آبادغرب در خصوص روز شهید در گفتگو بااسلام آبادخبر، اظهار کرد: شهید از نام خدا گرفته شده است یعنی گواه کسی که ناظر است و خداوند می گوید: به شهیدان به چشم میت نگاه نکنید زیرا آنان زنده هستند و نزد پروردگارشان روزی می خورند نه اینکه خداوند روزی به آنان داده باشد و بگوید بروید.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی اسلام آبادغرب گفت: شهیدان مقربان درگاه خدا و جاودانه شدند و قرآن دراین باره می فرماید: خداوند از مومنین  جانشان را میخرد و بهشت به آن ها عطا میکند. حضرت جوادی عاملی نیز می فرماید: خداوند به صورت مجازی به این تعبیر میگیرد، اگر جان و روح را بگیرید و چیزی پس ندهد که به در نمی خورد خداوند جان را می گیرد و دوباره با بهشت و ارزش چند برابری بر می گرداند یعنی معامله شهید با خدا معامله پر سود و بر سود است شهید کسی است که عزت، آزادی و سر افرازی برای خود و هم خویشان و هم انسان های دیگر را به ارمغان می آورد با نثار ارزشمندترین چیزی که خدا بهش هدیه فرموده فرموده یعنی جان شیرینش به دیگران جان تازه می دهد در برابر ظالمان می ایستد تا مظلومان لگد مال نشود.

 

حجت الاسلام کماسی بیان کرد: شهداء غیرتمندان روزگار هستند و غیرت از ایمان است، اینان قبول نکردند مسلمانان خوار و ذلیل بشوند و کسی که در پی عزت و آبرو برای مسلمانان باشد قطعاً خداوند برای او عزت و آبروی فراوانی فراهم می کند.

 

وی گفت: لذا این ها  قهرمان و الگو هستند و هم ایثار کردند و می توانیم بگوییم تربیت شدگانی هستند که در مکتب اسلام و قران به بهترین وجوه تربیت شده اند لذا جا دارد ما گرامی بداریم هم یاد و خاطره شهداء را و هم قدر دان زحمات خانوداه شهدا باشیم.

 

حجت الاسلام علی اوسط کماسی رییس اداره تبلیغات اسلامی اسلام آبادغرب گفت: اگر مادران با ایمان نبودند چنین انسان هایی تربیت نمی شدند و به روان همه ی زنان و مادران شهداء که دستشان از دنیا کوتاه شده است درود میفرستیم و ما باید قدر این ایثار، فداکاری، شهامت و شجاعت شهداء را بدانیم که سرمایه های بزرگی برای پیروزی در دنیا و رستگاری در آخرت  برای ما هستند. و اگر این ها نبودند ما نه تنها آرامش و آسایش نداشتیم بلکه ذلت و خواری گریبان گیر همه می شد.

 

 

وی در خصوص اینکه  چکار کنیم که راه و سیره شهدا ادامه پیدا کند خاطر نشان کرد: خداوند در آیت الکرسی می فرماید: خداوند ولی آن کسانی است که ایمان آورده اند و این ها را از تاریکی و ظلمات به سوی نور هدایت می کند شهدا براساس آیین و تعلیمات دین میبن اسلام رفتند.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی اسلام آبادغرب گفت: به وصیت نامه های شهیدان خوب دقت و عمل شود. کسانی که از شهداء انتقاد می کنند یا از روی جهالت است یا از روی غرض بی ایمانی، در طول تاریخ هم بوده بعضی ها پیغمبر را مورد حمله ی سخنان خود قرار دادند، یپامبری که خداوند می گوید: از روی هوا سخن نمی گوید بلکه هرچه انجام می دهد برگرفته از وحی است. آیا در کار پیامبر نعوذباللـه خللی بوده که این ها انتقاد می کنند؟ این افراد جاهل بودند که بعداً آگاه و مسلمان شدند بعضی ها مغرض بودند و در این ذلالت خودشان تا ابد باقی ماندند.

 

وی در خصوص کسانی که به شهدا انتقاد داشته باشند گفت: این افراد خیلی اندک هستند، همه شهدا را دوست دارند، به آنها احترام می گذراند و به عنوان قهرمان به آن ها نگاه می کنند، اما همان تعداد اندک به خودشان برگردند که ما برای دیگران چکار کردیم آیا چنین موقعیتی پیش بیاید ما حاضریم سلامتی خود را به خطر بیندازیم اگر چنین امتحانی برای ما پیش بیاید مردود نخواهیم شد.

 

وی بیان کرد: بعضی از شهداء در رفاه کامل بودند اما وقتی ترسیدند حرم حضرت زینب مورد بی احترامی وحشی های این زمانه قرار گیرد همه چیز را رها کردند، آرزو ها را کنار گذاشتند جان خویش را فدا کردند آبا این منتقدین حاضرند چنین کاری انجام بدهند.

 

حجت الاسلام علی اوسط کماسی رییس اداره تبلیغات اسلامی اسلام آبادغرب گفت: گاهی بی موقع می گویند سوریه و عراق به ما چه؟ حضرت امیرالمومنین علی (ع) می فرماید: هر مردمی که در وطن و خانه ی خود مورد هجوم واقع شود ذلیل می شود لذا این عزیزان رفتند تا هم به حرم اهل بیت تعرضی نشود و هم از ذلت مردم ما جلو گیری کنند. جالب است دشمن به این قضیه آگاه تر اند و این دفاع در سوریه و عراق را از دور اندیشی، زیرکی و آینده نگری رهبر معظم انقلاب اسلامی می دانند.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی اسلام آبادغرب گفت: منتقدین بهتر است اول خود را مورد نقد و بررسی قرار دهند که مبادا خدای ناخواسته به بی راهه بروند.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها