دکتر فلاحت پبشه مطرح کرد:

ایران در برابر تعرض به سفارت خود در لندن کوتاه نمی‌آید/ دولت انگلیس خسارت مادی و معنوی را جبران کند

کد خبر: 301244
|
15:30 - 1396/12/19
نسخه چاپی
 ایران در برابر تعرض به سفارت خود در لندن کوتاه نمی‌آید/ دولت انگلیس خسارت مادی و معنوی را جبران کند
اسلام آبادخبر: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، تاکید کرد: همانگونه که انگلیسی‌ها در برابر تعرض به سفارتشان در تهران کوتاه نیامدند و تا مرحله اخذ غرامت پیش رفتند، ما نیز کوتاه نخواهیم آمد.

به گزارشاسلام آباد خبر، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در خصوص حمله متعرضان به سفارت ایران در لندن، گفت: حمله به سفارت ایران در لندن خلاف کنوانسیون‌های بین‌المللی انجام شده و مسئولیت اصلی آن بر عهده دولت انگلیس است. بر اساس کنوانسیون ژنو اگر تعرضی به سفارتخانه خارجی صورت گیرد، مسئولیت آن بر عهده کشور میزبان است.

 

 

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: همانگونه که انگلیسی‌ها در برابر تعرض به سفارتشان در تهران کوتاه نیامدند و تا مرحله اخذ غرامت از ایران پیش رفتند، ما نیز کوتاه نخواهیم آمد و موضوع تا این مرحله باید پیگیری شود.

 

 

وی افزود: علاوه بر اینکه این افراد به عنوان مجرم شناخته شوند باید خسارت مادی و معنوی وارده به سفارت ایران در لندن نیز جبران شود.

 

 

فلاحت‌پیشه یادآور شد: در شرایط کنونی غائله خاتمه یافته اما اقدامی خلاف شئونات دیپلماتیک صورت گرفته است ضمن آنکه این حادثه به لحاظ روانی نیز آسیب بسیاری به جا گذاشته است.

 

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: موضوع توسط دیپلماسی ایرانی باید مجدانه پیگیری و شفاف شود.

 

 

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت؛ شب گذشته تعدادی از طرفداران فرقه شیرازی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن تعرض نموده و با شکستن پرچم، شعار علیه مقامات کشور، لعن عایشه، ابوبکر عمر و عثمان را سر دادند. به هنگام ورود آنها با چماق و قمه دیده شدند

 

.

گفتنی است؛ منابع خبری نیز اعلام کردند که عده‌ای با عنوان حمایت از بیت سید صادق شیرازی و اعتراض به دستگیری سید حسین شیرازی در لندن متعرض سفارت ایران در این شهر شده و با بالا رفتن از دیوار سفارت پرچم های خود را به نمایش آوردند./خانه ملت

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد