دکتر فلاحت پبشه مطرح کرد:

مذاکره آمریکا و کره شمالی با سابقه حدود ۳ دهه/ کره شمالی راه توسعه باج گیرانه را در پیش گرفته است

کد خبر: 301211
|
12:38 - 1396/12/18
نسخه چاپی
 مذاکره آمریکا و کره شمالی با سابقه حدود ۳ دهه/ کره شمالی راه توسعه باج گیرانه را در پیش گرفته است
اسلام آبادخبر: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه از حدود ۳ دهه پیش تاکنون گاها آمریکایی‌ها و کره شمالی با یکدیگر مذاکره کردند، گفت: کره شمالی راه توسعه باج گیرانه را در پیش گرفته است.

به گزارشاسلام آباد خبر، حشمت‌الله فلاحت‌پیشهدر خصوص اظهارات اخیر رهبر کره شمالی و ترامپ و رایزنی برای مذاکره بین دو کشور، گفت: از سال 1990 میلیادی یعنی حدود 3 دهه تاکنون گاها آمریکایی‌ها و کره شمالی با یکدیگر مذاکره کردند، کره شمالی کشوری است که راه توسعه باج گیرانه را در پیش گرفته که در این میان مردم خود را هم به فلاکت رسانده هرچند از برخی قدرتهای شرقی مستقل نیست.

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: زمانی که قدرت های شرقی به دنبال اخذ امتیازی از آمریکا باشند، رهبر کره‌شمالی ادعاهایی را مطرح می‌کند، این ادعاها قابل مقایسه با ایران نیست.

وی افزود: جمهوری اسلامی شاخص تصمیم‌گیری خود اتکا را دارد اما در کره شمالی شاخص‌های مختلفی از جمله قدرت‌های شرقی، معادلات بین‌المللی، معادلات حوزه دو کره و دریای چین وجود دارد.

فلاحت‌پیشه با بیان اینکه هدف از طرح‌ ادعاهایی کره شمالی ایجاد ممانعت در سیاسیت رادیکالیسم آمریکا است، ادامه داد: اثر این سیاست‌ها بر مردم کره شمالی به نوعی دیگر است، متاسفانه مردم کره شمالی به شدت عقب نگه داشته شدند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، اظهار داشت: در سال 1990 میلیادی کره‌ای‌ها پذیرفتند با همراهی برخی بازیگران شرقی چون چین و روسیه در ازای 300 میلیون دلار ( فروش چند روز نفت ایران) تاسیسات هسته‌ای خود را تعطیل کنند. غربی‌ها اما معادله را به هم زدند هرچند شرقی‌ها در تلاشند تا کره شمالی را حفظ کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: از سوی دیگر مقتضیات بین المللی و مسائل داخلی که تاکنون کره شمالی را به عنوان تهدید بین‌المللی برای غرب حفظ کرده کماکان مانع به نتیجه رسیدن دیپلماسی در کره شمالی است./خانه ملت

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد